Alko Oy

Alko muuttaa Seinäjoen keskustassa

Jaa

Seinäjoen keskustan myymälä muuttaa. Vanha myymälä osoitteessa Puskantie 13 on avoinna maanantaihin 22.11. klo 18 saakka ja asiakkaat toivotetaan tervetulleiksi uuteen Mega-keskuksessa (Keskuskatu 3) sijaitsevaan myymälään keskiviikosta 24.11. klo 12 eteenpäin. Tuttu henkilökunta palvelee myös uudessa osoitteessa.

Seinäjoen keskustan myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat lähimmät Alkot sijaitsevat Seinäjoella osoitteissa Suupohjantie 57, Hyllykalliontie 2 sekä Tehtaantie 5.

”Uusittu myymälä päästään avaamaan mukavasti joulusesonkiin, 24. marraskuuta. Haluamme jatkossakin tarjota mahdollisimman sujuvan ja vaivattoman asiakaspalvelukokemuksen. Seinäjoen keskustassa sijaitseva Mega-keskus on vastikään uudistettu ja saman katon alla Alkon myymälän kanssa palvelee useita muita liikkeitä. Pysäköintitilaa kauppakeskuksessa on reilusti ja paikalle pääsee kätevästi myös julkisella liikenteellä”, palvelujohtaja Kimmo Mäkelä kertoo.

Myymälähenkilökunta auttaa makuparien löytämisessä

Uusittu myymälä on kooltaan 236 neliötä ja valikoimassa on noin 1200 tuotetta. Keskustamyymälän monipuoliselle asiakaskunnalle on tarjolla kattava valikoima kaikista tuoteryhmistä.

”Myymälähenkilökunta auttaa mielellään löytämään parhaat makuparit vaikkapa loppuvuoden juhlatarjoiluihin, joten myymälästä kannattaa aina kysyä apua. Joulun lähestyessä myymälästä löytyy erityisen hyvin glögejä ja muita kausituotteita. Myymälässä on mukavan kokoinen valikoima, mutta omia toiveita myymälän valikoimaa täydentämään voi myös jättää verkko-osoitteessa alkotoive.fi. Tätä mahdollisuutta kannattaa ehdottomasti hyödyntää”, sanoo palvelupäällikkö Ninna Koivunen.

Alkon kaikki 11 000 tuotetta ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta. Tätä tukee hyvin Alko-äpp, jonka kautta voi esimerkiksi tarkistaa tuotteiden saatavuuden sekä tallentaa omia makumuistoja.

Vihreän valinnan tuotteet päätyvät ostoskoriin Etelä-Pohjanmaalla yhä useammin

Juomapakkauksella ja sen valmistamisella on merkittävä osuus juoman hiilijalanjäljestä. Viinillä se on jopa 46 prosenttia tuotteen ympäristövaikutuksista. Alkon tavoitteena on vuoteen 2030 mennessä pienentää juomapakkausten ilmastovaikutuksia 50 prosentilla verrattuna vuoden 2020 tilanteeseen.

Alkon Vihreä valinta -merkintöjen joukossa on symboli nimeltään Ympäristövastuullinen pakkaus. Merkinnän saadakseen pakkauksen tulee olla ympäristösertifioitu tai alkuperäsertifioitua kierrätysmateriaalia.

”Etelä-Pohjanmaalla Vihreän valinnan tuote päätyy asiakkaan ostoskoriin noin joka kolmannen tuotteen kohdalla. Kun viiniä on tarkoitus säilyttää pitkään, lasinen viinipullo on vaihtoehdoista paras. Suhteellisen pian nautittaville tuotteille sopivat muutkin pakkausmateriaalit”, Kimmo Mäkelä kertoo.

Yleisesti ottaen, mitä kevyempi pakkaus, sitä pienempi on pakkauksen ilmastovaikutus. Ilmastovaikutuksiltaan hyviä pakkauksia ovat myös kartonkipakkaukset ja viinipussit, sillä ne ovat kevyitä ja niillä on pieni hiilijalanjälki.


Lisätiedot 
 

Länsi-Suomen palvelujohtaja Kimmo Mäkelä, p. 040 749 1184, kimmo.makela@alko.fi 

Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Avainsanat

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Alko vähentää juomahävikkiään – vaurioituneet pakkaukset pidetään myynnissä, glögistä koe-eränä marmeladia30.11.2021 07:30:00 EET | Tiedote

Yksi Alkon vastuullisuustavoitteista on juomahävikin vähentäminen. Vuonna 2020 juomahävikki oli 0,3 prosenttia myydyistä juomalitroista. Alko etsii jatkuvasti uusia tapoja vähentää hävikkiä. Hävikkijuomista tuotetaan esimerkiksi biokaasua ja tänä vuonna hävikkimarmeladia. Alko pitää jatkossa myynnissä myös vaurioituneet pakkaukset, joiden sisältö on täysin kunnossa.

Yksinäisyydellä ja alkoholin käytöllä yhteys – alkoholia käytetään keinona negatiivisten tunteiden hallinnassa24.11.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Tuore tutkimus lisää ymmärrystä yksinäisyyden ja alkoholinkäytön välisestä yhteydestä. Yksinäisyyttä ja alkoholia on aiemmin tutkittu suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta niiden välistä yhteyttä ei juurikaan. Tutkimustuloksien mukaan alkoholia käytetään apukeinona etenkin negatiivisten tunteiden hallinnassa. Yksinäisyyden ja alkoholin välinen yhteys ei kuitenkaan ole yksiselitteinen. Tutkimuksen on mahdollistanut Alko.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme