Night People Group Oy

Alkoholilakimuutos ja digitalisaatio mullistavat kuluttajakäytäntöjä ravintoloissa

Suomen alkoholilainsäädäntö koki maaliskuussa suurimman muutoksensa vuosikymmeniin. Myös käynnissä oleva digitaalinen murros ja uudet innovatiiviset maksutavat mullistavat kaupan alaa.

Ravintolaketju Night People Group tuo ensimmäisenä Suomessa asiakkaalle mahdollisuuden täysin uudenlaiseen ravintolaelämykseen, joka ei vielä helmikuussa olisi ollut mahdollista. Ketjun kaikissa 17:ssä ravintolassa voi huhtikuusta lähtien tulla toimeen kokonaan ilman lompakkoa. Asiakkaan on mahdollista tilata ja maksaa ostoksensa Night Lite -mobiiliapplikaation kautta jo ennen tiskille saapumista. Näin aikaa ei kulu jonossa seisomiseen tai maksamiseen.

Mukana palvelussa on Arvato Financial Solutions, joka kuuluu saksalaiseen Bertelsmann konserniin. Arvato Financial Solutions mahdollistaa myös laskulle maksamisen ja lupaa asiakkaille 14 päivää ilmaista maksuaikaa. Käytännössä asiakas voi kuitata ostoksensa Night Lite –applikaatiossa helposti muutamalla klikkauksella. Arvaton maksutavan lisäksi palvelun kautta on mahdollista maksaa myös oman kortin credit- tai debit-ominaisuudella.

- Olen erittäin tyytyväinen, että uusi alkoholilaki avasi ovet uusien palveluiden ja innovaatioiden toteuttamiseen myös yökerhoalalle maassamme. Olen varma, että nyt saamme kehitettyä Night Litestä myös rajojemme ulkopuolelle vietävän tuotteen, NPG:n toimitusjohtaja Antti Raunio visioi.

Arvatossa nähdään suuri potentiaali Nite Liten kaltaisille uudenlaisille digitaalisille palveluille. Yrityksessä tiedetään kokemuksesta, että paremman asiakaskokemuksen myötä myös keskiostokset kasvavat. Kuluttajille halutaan tarjota uudenlaisia elämyksellisiä palveluita. Arvato toimii kaikkiaan 22 maassa, mutta Suomessa Arvaton AfterPay-palvelu otetaan nyt ensimmäistä kertaa käyttöön osana mobiilisovellusta.

- Uuden lain myötä voimme kilpailla muiden kansainvälisten maksutapojen kanssa, kuten esimerkiksi ApplePayn. Maailma muuttuu yhä digitaalisemmaksi ja me haluamme olla mukana tässä kehityksessä uusilla maksuratkaisuilla, iloitsee Arvato Finlandin Saimi Haimila.

Night Lite -palvelun on toteuttanut innovatiivisia digitaalisia palveluita eri palvelutoimialoille tuottava suomalaisyritys Yonoton Oy.

Antti Raunio, Toimitusjohtaja, NPG, +358 40 563 9969, antti.raunio@npg.fi

Sanna Haimila, Myynti- ja markkinointijohtaja, Arvato Finance, +358 40 554 5156, sanna.haimila@arvato.com

Teemu Karenius, Toimitusjohtaja, Yonoton Oy, +358 40 506 7541, teemu.karenius@yonoton.com

Night People Group Oy
Iso Puistotie 1

Arvato Financial Solutions on globaali rahoituspalveluiden tarjoaja, joka on osa Bertelsmann SE & CO KgaA- yhtiötä ja Arvato AG:n tytäryhtiö. Yrityksellä on noin 10,500 työntekijää yli 22 maassa ja vahva edustus Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa. Olemme keskittyneet huolehtimaan kassavirrasta asiakkuuden elinkaaren jokaisessa vaiheessa – aina riskien hallinnasta ja laskutuksesta maksuvalvontaan, saatavien ostamiseen ja perintään. Yli 10 000 asiakastamme tekevät meistä Euroopan kolmanneksi suurimman integroitujen rahoituspalveluiden tarjoajan.

Night People Group –konserni on yksi Suomen johtavista yökerho-operaattoreista, jonka paikoissa vierailee keskimäärin noin 30 000 asiakasta viikossa. Night People Group –konsernin yksiköt ovat olleet aina edelläkävijöitä digitaalisessa markkinoinnissa. Yksiköt ottivat käyttöön ensimmäisen digitaaliseen markkinointiin kehitetyn kanta-asiakasjärjestelmän vuonna 2003.

Yonoton Oy on uudenlaisia palvelukokemuksia tarjoava teknologia-alan yritys, joka tekee maailman luokan digitaalisia kuluttajakokemusta parantavia palveluita usealla eri sektorilla. Yrityksen digitaalisia palveluita käytetään vuosittain reilussa 1500:ssa eri tapahtumapaikassa ravintoloista ja yökerhoista, festivaaleihin, monitoimiareenoihin, stadioneihin ja kulttuuritapahtumiin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Night People Group Oy

Night People Group Oy lanseeraa maailmalta tutun palvelun Jääkiekon MM-kisavieraille, helsinkinightlife.fi -portaalin4.5.2012 13:07:02 EEST | Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 04.05.2012. Night People Group on avannut uuden helsinkinightlife.fi -verkkosivuston, josta turistit, yritysasiakkaat ja muutkin yöelämän juhlijat voivat ostaa VIP-passeja jääkiekon MM kisojen ajaksi Helsingin yöelämän parhaimpiin bileisiin. Passit ovat voimassa koko kisojen ajan ja tarjoavat haltijoilleen lukuisia etuja helsinkiläisissä yökerhoissa. Helsinki Nightlife järjestää päivittäin erikoisbileitä joka lähtöön.