Amarillo haastaa ruokien kotiinkuljetuspalvelut: Noutaja tulee ja vie asiakkaat ravintolaan

Suomen tunnetuimpiin ravintolaketjuihin kuuluva Amarillo alkaa kuljettaa asiakkaat ravintolaan sen sijaan, että se kuljettaisi ruoan asiakkaiden luokse. Noutajaksi nimetty kuljetuspalvelu toimii kevään aikana viidellätoista Amarillo-paikkakunnalla, joista Oulussa 8.-9.3. ja Rovaniemellä 15.-16.3.

Amarillon Noutaja Oulussa 8.-9.3.2019

– Me uskomme, että ihmiset haluavat edelleen käydä syömässä ravintoloissa, jossa ruoka ja tunnelma maistuvat aina erilaiselta kuin kotisohvalla - puhumattakaan niistä kytevistä mahdollisuuksista ja kohtaamisista, jotka ilta voi sytyttää, sanoo Amarillon ketjupäällikkö Pekka Lavikainen.

– Niinpä päätimme, että Amarillo – kenties ensimmäisenä ravintolana maailmassa – kääntää kotiinkuljetuspalvelun käsitteen päälaelleen ja lanseeraa sen sijaan kotoakuljetuspalvelun, Lavikainen jatkaa.

– Tekosyiden aika on ohi ja odotamme innolla Noutajan saapumista Ouluun. Koska Noutaja ei myöskään maksa mitään, niin miksi tilaisit ruokaa kotiin, kun voit antaa Noutajan hakea sinut ja kaverisi suoraan kotiovelta Amarillon oven eteen, hehkuttaa Oulun Amarillon ravintolapäällikkö Matti Romppainen.

Noutaja on näyttävästi tuunattu auto, jonka voi tilata etukäteen verkosta osoitteesta www.amarillo.fi/noutaja. Auto hakee asiakkaat sovittuun aikaan sovitusta paikasta ja vie heidät Amarilloon. Myös pöytävaraus kuuluu palveluun.

- Matka Noutajan kyydissä on jo elämys itsessään, Lavikainen ja Romppainen lupaavat.

Amarillon tehtävä on tuoda ihmiset yhteen

Uudistuva Amarillo herätti vilkasta keskustelua jo viime vuonna, kun se antoi tarjoilijoille uuden roolin entertainereina eli viihdyttäjinä. Koko Amarillon ravintolakonsepti perustuu elämyksellisyyteen, ja Noutaja-palvelu on osa uudenlaista asiakaskokemuksen rakentamista.

– Pelkkä hyvä ruoka ja viihtyisä miljöö eivät vielä riitä, vaan mieleenpainuvimmat kokemukset luodaan vuorovaikutuksessa. Amarillon tehtävä onkin tuoda ihmiset – tutut ja tuntemattomat – yhteen ja tarjota heille elämyksiä, joista parhaat tarinat syntyvät. Noutaja on konkreettinen tapa toteuttaa tätä tehtävää, Lavikainen valottaa.

– Meillä entertainereiden sydämen asia, on saada väki viihtymään ja nauttimaan olostaan, Romppainen lisää.

Yhteisöllisyys toteutuu uusissa Amarillo-ravintoloissa myös The Table -elämyksen muodossa. Asiakas voi varata paikan ravintolassa keskeisellä paikalla sijaitsevasta suuresta yhteispöydästä ja nauttia yhdessä muiden kanssa visuaalisesti näyttävän yllätysmenun. The Table -asiakkaita palvelee oma kokki ja tarjoilija, ja iltaan kuuluu hyvän ruoan ja juoman lisäksi monenlaisia yllätyksiä kuten pöydässä valmistettavia ruokalajeja ja viihteellistä ohjelmaa.

Lisätietoja:

Pekka Lavikainen, ketjupäällikkö, Amarillo, pekka.lavikainen@sok.fi, p. 010 76 82015
Matti Romppainen, ravintolapäällikkö, Amarillo Oulu, matti.romppainen@sok.fi, p. 044 788 5792

Amarillon Noutaja Oulussa 8.-9.3.2019

AMARILLO

Amarillolla on 21 ravintolaa Suomessa ja yksi Tallinnassa. Uuden Amarillon ytimessä ovat elämyksellisyys, The Table -ateriakokemus, jaettavat meksikolaishenkiset ruoat sekä Amarillon suositut burgerit. Käynnissä olevan uudistuksen tavoitteena on rakentaa Amarillosta ainutlaatuinen ravintola, joka yhdistää niin ystävät kuin tuntemattomat ja tarjoaa aina uusia elämyksiä. Rovaniemen uudistettu Amarillo avattiin huhtikuussa 2017 ja Oulussa puolestaan juhlittiin uudelleen avausta kesäkuun alussa 2017.

www.amarillo.fi

Sokos Herkkua kehitetään lisäämällä valikoimaa ja parantamalla asiointikokemusta24.5.2019 17:04:42 EESTTiedote

Osuuskaupan omistavilta asiakkailta saadun palautteen ja kolmen toimintavuoden aikana hankitun kokemuksen perusteella Sokos Herkkua halutaan kehittää entistä paremmin omistajien toiveita palvelevaksi ruoka- ja herkkukaupaksi. Sokos Herkulta on koko sen toiminta-ajan toivottu laajempaa valikoimaa, selkeämpää myymälämiljöötä ja asioimisväljyyttä. Toiveiden toteuttamiseksi ruokakauppa tarvitsee lisää pinta-alaa. Sokos Herkussa aloitetaan mahdollisimman pian kesän aikana toteutettava remontti, jonka myötä ruokakaupan toimintoja järjestetään uudelleen. Remontin myötä Sokos Herkun kahvilaravintola suljetaan ja ravintolalta vapautuvat tilat käytetään ruokakaupan laajentamiseen. Kahvilaravintolassa ja keittiössä muutos merkitsee kahdeksan henkilön työtehtävien loppumisen, mutta heille kaikille tarjotaan töitä Osuuskauppa Arinassa. Sokos Herkun ravintola ja sen henkilökunta haluavat lämpimästi kiittää omistajia ja asiakkaita kuluneesta kolmesta vuodesta. Heitä palvelevat jatkossakin keskustassa

Asiakkaat malleina Sokoksen isossa kevään muotinäytöksessä Kauppakeskus Valkean Kesäkadulla9.4.2019 17:53:00 EESTTiedote

Sokos-tavarataloissa vietetään valtakunnallisesti kevään muotiviikkoja. Ensimmäinen muodin viikko huipentuu lauantaina 13.4. järjestettävään suureen muotijuhlaan Oulussa, jossa Kauppakeskus Valkean Kesäkadulle rakennettavalle catwalkille nousee kahdeksan upeaa, tavallisista ihmisistä kuoriutunutta mallia. Näytös striimataan myös muihin Sokos-tavarataloihin osana Sokoksen muotiviikkojen ohjelmaa.