Amundi Real Estate myy B- ja C-rakennukset Alberga Business Parkista

Leppävaaran toimistomarkkina jatkuu vilkkaana. Amundi Real Estaten hallinnoima rahasto on myynyt B- ja C-rakennukset Alberga Business Parkista Leppävaarassa Erikoissijoitusrahasto eQ Liikekiinteistöille. Newsec toimi kaupassa myyjän kaupallisena neuvonantajana.

Amundi Real Estaten hallinnoima rahasto on myynyt B- ja C-rakennukset Alberga Business Parkista Leppävaarassa Erikoissijoitusrahasto eQ Liikekiinteistöille. Vuosina 2012 ja 2013 valmistuneet rakennukset ovat järjestyksessään toinen ja kolmas osa viidestä toimistotalosta koostuvasta Alberga Business Parkista. Yhteensä rakennukset käsittävät noin 11 000 neliömetriä vuokrattavaa pinta-alaa ja 228 pysäköintipaikkaa.

Alberga Business Park on BREEAM Very Good -sertifioitu ja noin 2 000 työntekijälle suunniteltu toimistokokonaisuus Leppävaaran sydämessä rautatieaseman ja kauppakeskus Sellon välittömässä läheisyydessä.

Leppävaaran toimistomarkkina on ollut tänä vuonna poikkeuksellisen aktiivinen. Kuluvan vuoden aikana toimistotransaktioita Leppävaarassa on tehty jo yhdeksän, ja kyseisten kauppojen kokonaisvolyymi ylittää 250 miljoonaa euroa.

Newsec toimi kaupassa myyjän kaupallisena neuvonantajana. Kaupassa myyjän juridisena neuvonantajana toimi Roschier Asianajotoimisto.

Rikumatti Forsberg
Partner, Capital Markets, Newsec in Finland