An international composition contest for organ music will celebrate the new Musiikkitalo concert organ

The Helsinki Music Centre Musiikkitalo Foundation is organising an international composition contest for organ music. The contest will celebrate Musiikkitalo’s new Rieger concert organ, which will be completed in late 2022. The contest will promote cooperation among organists, composers, and orchestras and produce new interesting organ music. To be played on the newly completed concert organ, the winning works will premiere in 2023 in the Musiikkitalo Concert Hall.

Kaija Saariaho, Musiikkitalo. Photo Niklas Nabb

Composer Kaija Saariaho will chair the contest jury. The contest rules and the names of the other jury members will be announced in early 2020.

The composition contest is sponsored by the Let’s Make the Organ Play donation campaign

The composition contest is sponsored by the Let’s Make the Organ Play fundraising campaign, which the Helsinki Music Centre Musiikkitalo Foundation launched in December 2017. To date, the campaign has received over 200,000 euros. The donations will ensure that diverse material for the concert organ is available to performers, and part of the campaign proceeds will be allocated to the composition contest. The fundraising campaign will continue until the end of 2020.

INQUIRIES:

The Helsinki Music Centre Foundation, project manager Ms. Kaisa Näreranta
tel. +358 50 584 4876, e-mail: kaisa.nareranta@musiikkitalonsaatio.fi

More information: www.urutsoimaan.fi/en

Kaija Saariaho, Musiikkitalo. Photo Niklas Nabb
JSR 3905 Play The Organ fundraising campaign. Photo Sakari Röyskö.

About Musiikkitalo

Subscribe to releases from Musiikkitalo

Subscribe to all the latest releases from Musiikkitalo by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Musiikkitalo

Musikhusets konsertorgel förgylls av en internationell orgelkompositionstävling12.9.2019 13:33:02 EESTTiedote

Stiftelsen Musikhuset i Helsingfors anordnar en internationell orgelkompositionstävling. Med kompositionstävlingen vill vi sätta guldkant på Musikhusets nya Rieger-konsertorgel, som kommer att stå klar i slutet av 2022. Kompositionstävlingen är en strävan att främja samarbetet mellan organister, kompositörer och orkestrar och skapa nya och intressanta orgelkompositioner. Avsikten är att kompositionstävlingens vinnande verk ska uruppföras under 2023 vid konserter på den nybyggda orgeln i Musikhusets konsertsal.

Musiikkitalon konserttiurkuja juhlistetaan kansainvälisellä urkusävellyskilpailulla12.9.2019 13:33:00 EESTTiedote

Helsingin Musiikkitalon säätiö järjestää kansainvälisen urkusävellyskilpailun. Sävellyskilpailulla halutaan juhlistaa Musiikkitalon uusia Rieger-konserttiurkuja, jotka valmistuvat vuoden 2022 lopulla. Sävellyskilpailun pyrkimyksenä on edistää urkureiden, säveltäjien ja orkestereiden yhteistyötä sekä saada aikaan uusia kiinnostavia urkusävellyksiä. Tavoitteena on, että sävellyskilpailun voittajateokset saavat kantaesityksensä vuoden 2023 aikana Musiikkitalon konserteissa konserttisalin vastavalmistuneilla uruilla.

Kaija Saariahon Musiikkitalolle säveltämä sisäänsoitto saa ensiesityksensä 4. syyskuuta 20194.9.2019 00:00:00 EESTTiedote

Kaija Saariaho on säveltänyt Musiikkitalolle uuden sisäänsoiton Helsingin Musiikkitalo Oy:n tilauksesta. Sisäänsoitto saa ensiesityksensä Radion sinfoniaorkesterin syyskauden avajaiskonsertissa 4. syyskuuta 2019. Saariahon säveltämää sisäänsoittoa tullaan käyttämään kaikissa Musiikkitalon konserttisalin konserteissa ilmaisemaan konsertin alkua tai sen jatkumista.