Kotipizza Group Oy

Ananas on Suomen suosituin pizzatäyte

Jaa
Kotipizzan verkkokaupasta kerätyt tiedot osoittavat, että ananas on suomalaisten eniten suosima pizzatäyte. Ananas on täytteenä joka kolmannessa Kotipizzan pizzassa.

Suomalaiset ostavat tänä vuonna yli kymmenen miljoonaa Kotipizzan pizzaa. Jo useampi kuin joka viides niistä tilataan Kotipizzan verkkokaupasta. Verkkokaupan keräämät tiedot tarjoavatkin ainutlaatuisen mahdollisuuden tutkia suomalaisten pizzamakua.

Data antaa myös vastauksen pizzanystävien mielipiteitä vuosien ajan jakaneeseen kysymykseen siitä, kuuluuko ananas pizzaan. Suomalaisten mielestä kuuluu. Vuoden 2019 ensimmäisten kymmenen kuukauden aikana verkkokaupasta on tilattu yhteensä yli 1,6 miljoonaa pizzaa. Niistä noin 32 prosenttia sisältää ananasta.

Suosituin yhdistelmä: ananas–Aura-sinihomejuusto-pepperoni

Verkkokaupan ylivoimaisesti suosituin pizza on Perfetta, jonka täytteet asiakas voi valita itse. Kaikkein suosituin Perfetta sisältää vain yhden täytteen, kinkun. Kaikki Perfetta-pizzat mukaan laskettuna ananas on kuitenkin suosituin täyte.

Keskimäärin Perfettaan valitaan 3,1 täytettä. Suosituin kolmen täytteen yhdistelmä on ananas–Aura-sinihomejuusto–pepperoni. Kymmenestä suosituimmasta kolmen täytteen yhdistelmästä yhdeksän sisältää ananasta.

Ananaksen suosio vaihtelee jonkin verran alueittain. Suosituinta ananas on Hämeessä, missä noin 38 prosenttia kaikista Perfetta-yhdistelmistä sisältää ananasta. Vähiten ananasta tilataan Pohjois-Suomessa, missä se on mukana alle 33 prosentissa Perfetta-pizzoista.

Kotipizzan verkkokaupan suosituimmat täytteet

  1. Ananas
  2. Kinkku
  3. Pepperoni
  4. Aura-sinihomejuusto
  5. Punasipuli
  6. Tonnikala
  7. Salami
  8. Katkarapu
  9. Herkkusieni
  10. Pariloitu kananpoika

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kotipizza Group Oy
Verkkosaarenkatu 5
00580 HELSINKI

http://www.kotipizzagroup.com/fi/

Kotipizza

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group Oyj

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye