Antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee

Digita tarjoaa antenni-tv-verkossaan maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa nykyisten tv-asemien lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia.

Digita tarjoaa tv-verkossaan 31 maksu-tv-kanavaa, joista 12 HD-tasoisina. Katso osoitteesta www.digita.fi/tvkanavat 1.1.2020 voimaan tulevat maksu-tv-kanavat ja kanavapaikat.

Nykyiset antenni-tv-verkon maksu-tv-asiakkaat saavat tilaamansa kanavapaketit vuodenvaihteen jälkeen normaalisti ilman erillisiä toimenpiteitä. Uusien maksu-tv-asiakkaiden tulee varmistaa, että tv-vastaanotin sisältää AntennaReady HD –hyväksytyn DVB-T2-virittimen sisältävän television sekä CI+ -kortinlukijan.

Tv-katsojien ei tarvitse tehdä lisähankintoja tai muutoksia antenneihinsa saadakseen maksu-tv-palvelut käyttöönsä. Uusilla näkyvyysalueilla uuden taajuuden lisääminen yhteisantennikiinteistöihin vaatii kuitenkin useimmiten muutoksia taloyhtiön yhteisantennijärjestelmään. Tämän osalta kannattaa olla yhteydessä ensisijaisesti isännöitsijään tai ammattitaitoiseen antenniasentajaan.

Muutostöitä tehdään 31.12.2019

Uusien maksu-tv-kanavien käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Tästä aiheutuu tv-katsojille muutaman minuutin pituinen katkos nykyisissä maksu-tv-lähetyksissä klo 9:50 sekä mahdollisesti lyhyitä katkoksia klo 10-12 välillä. Tämän jälkeen tulee tehdä kanavahaku saadakseen kanavat näkyviin. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotkin televisiot tai digiboksit saattavat vaatia kanavien virittämisen uudelleen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluja myydään tuttuun tapaan DNA:n myyntiverkostossa.

Katso maksu-tv-palveluiden näkyvyysalue osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa maksu-tv:stä https://www.digita.fi/maksutv ja antenni-tv:n kanavalta 99, 31.12.19 alkaen.

Median yhteydenotot

Digita Oy, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, p. 040 563 0299, teppo.ahonen(at)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

Digita ja Ylöjärven Vesi sopimukseen veden etäluennasta – vedenkulutusta seurataan reaaliaikaisesti LoRa-verkon avulla18.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Ylöjärven Vesi Oy ja Digita ovat tehneet 10 vuoden sopimuksen veden etäluennan digitalisoinnista Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvan IoT-verkon avulla. Sopimus tarkoittaa Ylöjärven Vedelle harppausta nykyaikaiseen veden etäluentaan, jossa asiakkaiden vedenkulutusta pystytään seuraamaan jatkossa LoRa-mittareiden kautta reaaliajassa.

Uusi kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan verkossa kanavapaikalla 3010.2.2020 10:00:00 EETTiedote

Uusi maksuton kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan antenni-tv-verkossa 1.3.2020 klo 19.00 kanavapaikalla 30. One Way TV -kanava on suomalaisen lähetysjärjestö One Way Missionin perustama ja sen tarkoituksena on levittää kanavan kautta hyvää sanomaa Kristuksesta, tukea ihmisiä hengellisessä kasvussa sekä kertoa lähetystyön mahdollisuuksista eri puolilla maailmaa. Kanavan peittoalue on 98 % antenni-tv-kotitalouksista ja se lähetetään kanavanipussa E. Kanavalla on ohjelmaa alkuvaiheessa lauantaisin klo 19.00 – 20.00 ja sunnuntaisin klo 19.00 – 20.30. Digita Info auttaa Noin puolet suomalaisista televisionkatsojista katsoo lähetyksiä Digitan antenniverkon välityksellä. Kanavan peittoalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu. One Way TV -kanava lisättiin Digitan antenni-tv-verkon kanavalistaan 5.2.2020 ja sen voi virittää valmiiksi 1.3.2020 alkavaa lähetystä varten. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotk

Novosec ja Digita tarjoavat LoRaWAN- tuotteet yritysten mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City-hankkeisiin5.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Kiinteistöjen turvallisuus- ja automaatioratkaisuja toimittava Novosec Oy ja Digita Oy ovat sopineet Digitan LoRaWAN-verkon hyödyntämisestä osana Novosecin IoT –tuotteiden palvelumallia. Tuotteet on suunniteltu kiinteistöjen, yritysten ja teollisuuden mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City IoT- hankkeisiin. Yritykset ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla esittelemässä IoT-tuotteita sekä palveluja.