Apteekki.fi löytää apteekin - ja nyt myös lääkkeen

Apteekki.fi-sivun Apteekkihaku auttaa selvittämään nopeasti lähimmän apteekin ja sen aukioloajat. Uudella Lääkehaulla voi lisäksi varmistaa onko tarvittavaa lääkettä apteekin varastossa.
Lähin auki oleva apteekki löytyy lomareissulla kätevästi Apteekkihaun avulla. Julkaisuvapaa kuva Apteekkariliitto / Katja Lösönen

Unohtuiko verenpainelääke kotiin? Närästääkö juhannusmenu? Apteekin löytäminen kotimaan lomareissulla on helppoa Apteekki.fi-sivuston Apteekkihaun avulla. Kaikilla päätelaitteilla toimivan haun avulla lähin apteekki yhteystietoineen ja aukioloaikoineen löytyy kätevästi.

Viime viikolla Apteekki.fi-sivulle lanseerattiin uusi toiminto, Lääkehaku. Palvelun avulla pystyy yhdellä haulla selvittämään lähimmän apteekin, jossa tiettyä lääkettä on juuri sillä hetkellä varastossa.

Lääkehaku auttaa esimerkiksi harvinaisempaa lääkettä käyttävää selvittämään onko lääkettä varastossa pienellä paikkakunnalla vai pitääkö se tilata etukäteen.

Lääkemyynnin rajoitteet päättyivät

Poikkeusolojen päätyttyä valmiuslakiin nojaavat asetukset, myös lääkemyynnin rajoitteet, päättyivät tänään.

Koronaepidemian alkuvaiheessa suomalaiset ostivat normaalia isompia määriä lääkkeitä ja maaliskuun puolivälissä sosiaali- ja terveysministeriö asetti rajoituksia lääkkeiden myyntiin taatakseen niiden riittävyyden.

Lääkemyynnin rajoitteiden poistuessa mökkipaikkakunnan apteekit pystyvät taas palvelemaan asiakkaita joustavammin, mikäli esimerkiksi reseptilääke unohtuu kotiin.

Lisätietoja: viestintäfarmaseutti Taru Vanhala, p. 010 6801 462, taru.vanhala@apteekkariliitto.fi

Apteekkiaiheisia julkaisuvapaita kuvituskuvia tiedotusvälineille kuvapankissamme: www.apteekkariliitto.fi > media > kuvapankki ja STT Info -uutishuoneessamme.