BusinessRakentamoBusinessRakentamo

Arho Foods Oy ostaa luomumehuihin ja -virvoitusjuomiin keskittyneen Raikastamon liiketoiminnan

Jaa

Arho Foods Oy:n laadukkaiden suomalaisten elintarvikkeiden perhe kasvaa suosituilla Raikastamo-luomumehuilla ja -virvoitusjuomilla, liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 28.4.2022 alkaen Raikastamo Oy:ltä. Raikastamon vuodesta 2009 valmistettuja tuotteita myydään päivittäistavarakaupoissa ja kahviloissa ympäri Suomen, ja juomat tunnetaan paitsi värikkäästä ja persoonallisesta ulkoasustaan myös aitojen makujen vaalimisesta. Raikastamo-tuotemerkin myötä Arho Foods Oy vahvistaa entisestään jalansijaansa suomalaisella elintarvikealalla, jatkaen suositun tuoteperheen kehittämistä edelleen palvelemaan entistä paremmin kuluttajien toiveita.

Raikastamo täydentää Arho Foodsin kotimaisten tuotemerkkien perhettä.
Raikastamo täydentää Arho Foodsin kotimaisten tuotemerkkien perhettä.

Raikastamon luomumehut ja -virvoitusjuomat täydentävät Arho Foodsin tuotevalikoimaa – terveellisempien mehujen ja virvoitusjuomien tuotekehitys jatkuu

Raikastamon tuotteet saivat alkunsa kuuden ystävän halusta valmistaa lisäaineettomia ja herkullisia luomumehuja yhä useamman saataville.

"Raikastamon matka alkoi omenatarhan varastosta, jossa aloimme puristaa omenamehua kymmenisen vuotta sitten. Olemme tulleet siitä aika pitkän matkan – tänään Raikastamon tuotteita löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta ruokakaupasta. Olen iloinen kun Raikastamo saa nyt Arho Foodsista uuden hienon kodin, jossa sen matka voi jatkua entistä varmemmin askelin muiden Arhon hienojen brändien rinnalla", taustoittaa Raikastamo Oy:n toimitusjohtaja Jyri Kähönen.

Liiketoimintakauppa vahvistaa entisestään Arho Foods Oy:n mehujen ja virvoitusjuomien tuotekategoriaa, ja yritys näkee terveellisempien mehujen ja virvoitusjuomien markkinoilla selkeää kasvupotentiaalia. Raikastamon laadukkaat luomumehut, luomulimonadit ja aikuisille suunnatut mocktail-juomat ovat jo nyt loistava kokonaisuus, ja tulevaisuudessa menestyksekkäiden tuotteiden valikoimaa aiotaan entisestään uudistaa ja laajentaa.

”Olen sivusta seurannut Raikastamon kehittymistä vuodesta 2013, ja arvostan kovasti heidän toimintaansa luomumehujen parissa sekä heidän innovatiivisia aikaansa edellä olevia tuotteita. Meille tarjoutui mahdollisuus ostaa Raikastamo Oy:n liiketoiminta ja olen kovin kiitollinen Jyri Kähöselle molempia osapuolia tyydyttävästä lopputuloksesta. Odotamme innolla pääsevämme kehittämään yrityksen valikoimaa yhä monipuolisempaan suuntaan. Osto myös tukee meidän asemaamme mehukategoriassa”, luonnehtii Arho Foods Oy:n toimitusjohtaja Henrik Hemmilä.

 

Lisätietoja:

Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Yhtiöt Oy Ab, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996

Outi Kokkonen, COO, Arho Yhtiöt Oy Ab, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928

Jyri Kähönen, toimitusjohtaja, jyri@raikastamo.fi, p. +358 50 591 1125



Arho Foods on suomalainen elintarvikeyritys, joka valmistaa ja maahantuo omia tuotemerkkejä sekä edustaa useita kansainvälisiä elintarvikebrändejä. Yrityksen juuret ulottuvat 1990-luvulle, josta toiminta on voimakkaasti laajentunut niin yritysostojen kuin tuote-edustusten kautta. Yrityksen päätoimipiste sijaitsee Helsingissä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Yhtiöt Oy Ab, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996

Outi Kokkonen, COO, Arho Yhtiöt Oy Ab, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928

Jyri Kähönen, toimitusjohtaja, jyri@raikastamo.fi, p. +358 50 591 1125

Kuvat

Raikastamo täydentää Arho Foodsin kotimaisten tuotemerkkien perhettä.
Raikastamo täydentää Arho Foodsin kotimaisten tuotemerkkien perhettä.
Lataa
Raikastamon luomumehut valmistetaan ilman lisäaineita.
Raikastamon luomumehut valmistetaan ilman lisäaineita.
Lataa
Raikastamon tarina sai alkunsa luomuomenamehusta, nyt valikoimaan kuuluu useita herkullisia makuja.
Raikastamon tarina sai alkunsa luomuomenamehusta, nyt valikoimaan kuuluu useita herkullisia makuja.
Lataa
Raikastamon pillimehut eivät sisällä lisättyä sokeria tai muita makeutusaineita.
Raikastamon pillimehut eivät sisällä lisättyä sokeria tai muita makeutusaineita.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.


BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

***

Arho Foods on suomalainen elintarvikeyritys, joka valmistaa ja maahantuo omia tuotemerkkejä sekä edustaa useita kansainvälisiä elintarvikebrändejä. Yrityksen juuret ulottuvat 1990-luvulle, josta toiminta on voimakkaasti laajentunut niin yritysostojen kuin tuote-edustusten kautta. Yrityksen päätoimipiste sijaitsee Helsingissä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

Uusi UltraLeanSales-planner-sovellus tarjoaa käänteentekevää näkemystä B2B-asiakkaiden ostoprosesseista ja valjastaa parviälyn myyntityön tueksi11.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä, konsultti ja kouluttaja Antti Leijala on kokenut Lean-myynnin asiantuntija. Leijala tietää myös B2B-myyntityön nojaavan vahvasti asiakkaan ostoprosessien ja -kriteerien tuntemiseen. Konsultointikokemus on kuitenkin osoittanut, että useimmat yrittäjät ja myyjät kipuilevat tämän asian kanssa. Myynnin ympärille on luotu paljon työkaluja, mutta ostoprosessien analysointikeinot ovat olleet niukat – perustuen pitkälti myyjän näppituntumaan. Nyt Leijala on kehittänyt innovatiivisen työkalun, jolla myyjä voi systemaattisesti kartuttaa kohderyhmäymmärrystään sekä saada selkeyttä asiakkaiden ostoprosesseihin ja -kriteereihin. Sovelluksen erityispiirteenä on parviälyn hyödyntäminen: myyjän jakaessa kohderyhmätuntemustaan muille, saa hän vastavuoroisesti muiden näkemykset oman myyntityönsä tueksi. Lisäksi kumppaneiden verkosto auttaa kehittämään omaa markkinointia ja myyntiä niin, että se kohdistuu hyvin ostokäyttäytymisen kanssa.

Kotimaanmatkailun ja matkailuautoilun suosio ei osoita laantumisen merkkejä – Zuma Rent ja liikkuva hotellihuone tarjoavat elämyksiä kaikkina vuodenaikoina6.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on haastanut matkailualaa, mutta matkailuautoilun kokema muutos on ollut poikkeuksellinen – vapaus, mukavuus ja henkilökontakteja vähentävä matkustamisen muoto on osoittautunut ihanteelliseksi ratkaisuksi monien matkailunnälkään. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n juuret ulottuvat hotellialalle, jossa yrittäjä Tiina-Mari Tuominen on toiminut vuosia hotelli- ja julkistilojen kalustajana. Näistä lähtökohdista virisi idea jalostetummasta matkailuautoilun muodosta – liikkuvasta hotellihuoneesta – jossa asiakkaalle tarjotaan lukuisia mukavuuspalveluita ja sisustus on hiottu hotellihuoneista tutulla tyylisilmällä. Zuma Rentin matkailuauto onkin elämyksellinen tapa ihailla Suomen kauneutta eri vuodenaikoina. Tänä vuonna liikkuva hotellihuone on myös päivitetty entistä suurempaan ja paremmin varusteltuun matkailuautoon.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme