Arho Foods Oy ostaa Päivänsäde-oliivien liiketoiminnan – vahvistaa jälleen omien suomalaisten brändiensä perhettä

Arho Foods Oy:n perinteikkäiden elintarvikebrändien perhe vahvistuu jälleen, Päivänsäde-oliivien liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 30.9.2022 alkaenValotaina Oy:ltä. Päivänsäde-oliivit ovat tulleet tutuiksi oliivien ystäville jo 2000-luvun alusta lähtien, ja tänä päivänä oliivit löytyvät lähes kaikkien suomalaisten ruokakauppojen hyllyiltä. Oliivit valmistetaan Espanjassa omalla reseptillä huolella valikoiduista Manzanilla-oliiveista, ja ne ovat Suomessa markkinoiden ensimmäinen vähäsuolainen oliivi. Liiketoimintakaupan myötä Päivänsäde-oliivit saavat entistä leveämmät hartiat kasvunsa tueksi, jonka lisäksi Arho Foods Oy suunnittelee tuoteperheen laajentamista vastatakseen yhä enemmän suomalaisten kuluttajien toiveisiin ja makutottumuksiin.

Päivänsäde-oliiveilla pitkä historia ja vankka suosio – liiketoimintakauppa tarjoaa kasvuun uudenlaisen moottorin

Päivänsäde-oliiveilla on Suomessa tukeva jalansija pöytäoliivien tuotekategoriassa. Arho Foods näkeekin oliiveilla selkeää kasvupotentiaalia, kun tuoteperheen ilmettä tullaan uudistamaan sekä panostamaan voimakkaasti tuotekehitykseen, markkinointiin ja myyntiin.

”Olen erittäin tyytyväinen liiketoimintakauppaan, Päivänsäde vahvistaa asemaamme maustamisen tuoteryhmässä ja odotamme innolla tuoteryhmän laajenemista. Suuren vaikutuksen minuun teki Kari Tainan pitkäjänteinen yli 20 vuoden työ oliivien parissa sekä erittäin sitoutunut valmistaja, joiden ansiosta Päivänsäde on saavuttanut vankan sijan suomalaisissa pöydissä.”kertoo Arho Foods Oy:n toimitusjohtaja Henrik Hemmilä.

Myös Valotaina Oy:n omistajat ovat tyytyväisiä, kun pitkäaikainen uurastus tuotteen parissa on kantanut hedelmää, ja Päivänsäde saa nyt uutta tuulta kasvunsa purjeisiin.

”Olemme vaimoni Erjan kanssa tehneet yli 20 vuotta töitä tuodaksemme Päivänsäde-oliivit tähän pisteeseen. Olenkin hyvin iloinen siitä, että Päivänsäde – luomamme ”lapsi” – on nyt luovutettu todella hyviin käsiin ja lähtee kulkemaan eteenpäin osaavan mentorin johdattamana. Henrik Hemmilä lähestyi minua vuosi sitten asian tiimoilta, ja tutustuttuamme häneen vakuutuimme siitä, että näin on hyvä siirtää Päivänsäde uudelle sukupolvelle. Päivänsäde saa nyt mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä ihan uudella dynamiikalla ja resursseilla, ja me saamme eläköityä ja vanhentua arvokkaasti. Toiminnan kasvu ja tuotevalikoiman laajennus tarkoittaa positiivista hyppäystä myös oliiviemme pitkäaikaiselle valmistajalle," kuvailee Valotaina Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Kari Taina liiketoimintakaupan taustoja.

Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Foods Oy, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996

Outi Kokkonen, operatiivinen johtaja, Arho Foods Oy, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928

Kari Taina, toimitusjohtaja, Valotaina Oy, kari.taina@valotaina.fi, p. +358 40 041 2404

Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Foods Oy, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996

Outi Kokkonen, operatiivinen johtaja, Arho Foods Oy, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928

Kari Taina, toimitusjohtaja, Valotaina Oy, kari.taina@valotaina.fi, p. +358 40 041 2404

Arho Foods on suomalainen elintarvikeyritys, joka valmistaa ja maahantuo omia tuotemerkkejä sekä edustaa useita kansainvälisiä elintarvikebrändejä. Yrityksen juuret ulottuvat 1990-luvulle, josta toiminta on voimakkaasti laajentunut niin yritysostojen kuin tuote-edustusten kautta. Yrityksen päätoimipiste sijaitsee Helsingissä.

#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote

Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.

BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.

UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.