Arho Foods Oy ostaa Päivänsäde-oliivien liiketoiminnan – vahvistaa jälleen omien suomalaisten brändiensä perhettä

Arho Foods Oy:n perinteikkäiden elintarvikebrändien perhe vahvistuu jälleen, Päivänsäde-oliivien liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 30.9.2022 alkaenValotaina Oy:ltä. Päivänsäde-oliivit ovat tulleet tutuiksi oliivien ystäville jo 2000-luvun alusta lähtien, ja tänä päivänä oliivit löytyvät lähes kaikkien suomalaisten ruokakauppojen hyllyiltä. Oliivit valmistetaan Espanjassa omalla reseptillä huolella valikoiduista Manzanilla-oliiveista, ja ne ovat Suomessa markkinoiden ensimmäinen vähäsuolainen oliivi. Liiketoimintakaupan myötä Päivänsäde-oliivit saavat entistä leveämmät hartiat kasvunsa tueksi, jonka lisäksi Arho Foods Oy suunnittelee tuoteperheen laajentamista vastatakseen yhä enemmän suomalaisten kuluttajien toiveisiin ja makutottumuksiin.

Päivänsäde-oliiveilla pitkä historia ja vankka suosio – liiketoimintakauppa tarjoaa kasvuun uudenlaisen moottorin

Päivänsäde-oliiveilla on Suomessa tukeva jalansija pöytäoliivien tuotekategoriassa. Arho Foods näkeekin oliiveilla selkeää kasvupotentiaalia, kun tuoteperheen ilmettä tullaan uudistamaan sekä panostamaan voimakkaasti tuotekehitykseen, markkinointiin ja myyntiin.

”Olen erittäin tyytyväinen liiketoimintakauppaan, Päivänsäde vahvistaa asemaamme maustamisen tuoteryhmässä ja odotamme innolla tuoteryhmän laajenemista. Suuren vaikutuksen minuun teki Kari Tainan pitkäjänteinen yli 20 vuoden työ oliivien parissa sekä erittäin sitoutunut valmistaja, joiden ansiosta Päivänsäde on saavuttanut vankan sijan suomalaisissa pöydissä.”kertoo Arho Foods Oy:n toimitusjohtaja Henrik Hemmilä.

Myös Valotaina Oy:n omistajat ovat tyytyväisiä, kun pitkäaikainen uurastus tuotteen parissa on kantanut hedelmää, ja Päivänsäde saa nyt uutta tuulta kasvunsa purjeisiin.

”Olemme vaimoni Erjan kanssa tehneet yli 20 vuotta töitä tuodaksemme Päivänsäde-oliivit tähän pisteeseen. Olenkin hyvin iloinen siitä, että Päivänsäde – luomamme ”lapsi” – on nyt luovutettu todella hyviin käsiin ja lähtee kulkemaan eteenpäin osaavan mentorin johdattamana. Henrik Hemmilä lähestyi minua vuosi sitten asian tiimoilta, ja tutustuttuamme häneen vakuutuimme siitä, että näin on hyvä siirtää Päivänsäde uudelle sukupolvelle. Päivänsäde saa nyt mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä ihan uudella dynamiikalla ja resursseilla, ja me saamme eläköityä ja vanhentua arvokkaasti. Toiminnan kasvu ja tuotevalikoiman laajennus tarkoittaa positiivista hyppäystä myös oliiviemme pitkäaikaiselle valmistajalle," kuvailee Valotaina Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Kari Taina liiketoimintakaupan taustoja.

Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Foods Oy, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996

Outi Kokkonen, operatiivinen johtaja, Arho Foods Oy, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928

Kari Taina, toimitusjohtaja, Valotaina Oy, kari.taina@valotaina.fi, p. +358 40 041 2404

Henrik Hemmilä, toimitusjohtaja, Arho Foods Oy, henrik.hemmila@arho.fi, p. +358 50 556 7996

Outi Kokkonen, operatiivinen johtaja, Arho Foods Oy, outi.kokkonen@arho.fi, p. +358 40 533 2928

Kari Taina, toimitusjohtaja, Valotaina Oy, kari.taina@valotaina.fi, p. +358 40 041 2404

Arho Foods on suomalainen elintarvikeyritys, joka valmistaa ja maahantuo omia tuotemerkkejä sekä edustaa useita kansainvälisiä elintarvikebrändejä. Yrityksen juuret ulottuvat 1990-luvulle, josta toiminta on voimakkaasti laajentunut niin yritysostojen kuin tuote-edustusten kautta. Yrityksen päätoimipiste sijaitsee Helsingissä.

Uudelleenkoulutuksen kautta B2B-myynnin edelläkävijäksi9.1.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Laajamittainen muutos työllistää 1000 uutta B2B-myynnin huippukonsulttia. Etsitkö uutta alkua urallesi, ideaa oman yrityksen perustamiseen tai kehityspolkua nykyisen jatkeeksi? Mitäpä jos nostaisit oman yrityksesi myynnin tehokkuutta järjestelmällisesti ja ohjatusti? Siinä samassa oppisit kuinka potentiaalisten asiakkaiden ostoprosessit toimivat. Kun kauppaa alkaa tulla yrityksellesi, ja opit kuinka homma toimii, voit laittaa hyvän kiertämään ja ryhtyä jakamaan osaamistasi myös muiden yritysten hyödyksi ja iloksi. Onko tämä liian hyvää ollakseen totta? Ei suinkaan, sillä kyse on uudesta koulutusohjelmasta, joka valmentaa UltraLeanSales®-konsultteja B2B-myynnin edelläkävijöiksi.

Myrttisen kurkkujen digipihamyynti ja joulurieha Vantaalla – fanituotteet ja joulukuuset täydentävät valikoimaa9.12.2022 10:08:50 EET | Tiedote

Myrttisen kurkut ovat erottamaton osa monen suolakurkkufanin joulupöytää. Vantaalla järjestetäänkin jälleen suosittu digipihamyynti, josta Myrttisen herkulliset tuotteet saa noudettua suoraan tehtaalta. Tapahtumat ovat olleet hämmästyttävän suosittuja – syksyn pihamyynnissä autojono ulottui jopa satojen metrien päähän. Tänä vuonna digipihamyyntiä täydentää Myrttisen joulurieha, josta kotiin saa hankittua myös laadukkaan kuusen. Myrttisen kurkkujen noutopäivä on perjantaina 16.12. klo 14–18 ja kuusien noutopäivä lauantaina 17.12. klo 10–15. Molemmat tapahtumat järjestetään Myrttisen tuotantotilojen yhteydessä, osoitteessa Mittatie 7. Pihamyynti on ollut joka kerralla vilkas tapahtuma, joten asiakkaiden sujuva asiointi halutaan varmistaa myymällä tuotteet ennakkoon Myrttisen verkkokaupasta.

Käsineitä Suomeen ja maailmalle - Käsinetorin yrittäjä jatkaa unelmiensa toteuttamista1.12.2022 13:00:00 EET | Tiedote

Suomessa valmistettuihin käsineisiin saattaa nyt törmätä Yhdysvalloissakin! Käsinetorin kotimaisten jälleenmyyjien lisäksi ensimmäinen edustaja Amerikassa aloitti syksyllä ja nyt käsineitä lähtee Vihdin Nummelasta myös maailmalle. Uudistuva valikoima on lämmin ja tyylikäs, nyt talven uutuusvärien lisäksi nahkakäsineitä saa myös kotimaisesta peurannahasta valmistettuina.

Korvaako UltraLeanSales-planner kotimaiset ja kansainväliset markkinatutkimukset?12.10.2022 08:06:00 EEST | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? Nyt tilanne on muuttunut, sillä UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Sen nimi on UltraLeanSales.