Arkta Oy

Arkta Reposen toimitusjohtajaksi Eero Lehtomäki A-Kruunulta

12.8.2022 – Arkta-rakennuskonserniin kuuluvan Arkta Reponen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Eero Lehtomäki. Yhtiö tähtää vahvaan kasvuun pääkaupunkiseudun asuntorakentamisessa.
Arkta Reponen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Eero Lehtomäki.

Eero Lehtomäki siirtyy Arkta Reposelle A-Kruunun rakennuttamisjohtajan paikalta, missä hän on toiminut yli seitsemän vuoden ajan. Kokemusta rakennustekniikan diplomi-insinöörille on kertynyt myös rakennusliikkeissä sekä Helsingin kaupungin ATT:ssa.

– Tehtäväni on johtaa Arkta Reposen kasvua sekä prosessien kehittämistä. Meidät tunnetaan puukerrostalojen uranuurtajana, mutta olemme monipuolinen asuntorakentaja. Moderni rakennusliike hallitsee kaikki materiaalit, Eero Lehtomäki sanoo.

– Arkta Reposella on merkittävät kasvutavoitteet. Tulemme monipuolistamaan tuotantoamme sekä käynnistämään lisää omaperustaisia hankkeita. Pidän tärkeänä myös osallistua keskusteluun rakennusalan tuottavuuden parantamisesta – vähentämällä hukkaa ja toimimalla fiksummin tuotamme lisäarvoa asiakkaille ja yhteiskunnalle, Lehtomäki toteaa.

Tietoa asuntorakentamisen kehittämiseen

Arkta Reponen on rakentanut ja rakentaa pääkaupunkiseudulla useita hankkeita, jotka kehittävät asuntorakentamista ja puurakentamisen menetelmiä. Esimerkiksi Vantaan Tikkurilassa on valmistumassa kolmen puukerrostalon ja 102 asunnon asunto-osakeyhtiö Huvikumpu. Helsingin Kuninkaantammessa uusien identtisten puu- ja betonikerrostalojen ominaisuuksia on vertailtu tutkimusprojektissa. Helsingin Verkkosaaressa energiayhtiö Helenin kanssa Arkta Reponen tutkii energiatehokkuusratkaisuja CO2-0 -hankkeessa, ja Vuosaaressa on käynnistymässä jatkokehityshanke Jätkäsaareen rakennetuille Vihreistä vihrein -hankkeen kerrostaloille.

– Hienoa saada Eero johtamaan Arkta Reposen innovatiivista ja kehityshakuista toimintaa. Koko organisaatiolla on paljon kokemusta ja osaamista laadukkaasta ja nykyaikaisesta asuntorakentamisesta. Konsernin sisällä jaamme parhaita ratkaisuja kaikilla toimialueillamme, Arkta-konsernin toimitusjohtaja Maarit Sääksi kertoo.

– Haluan samalla kiittää lämpimästi yhtiön aiempaa vetäjää Mika Airakselaa hänen pitkästä työurastaan yhtiössä ja toivottaa kaikkea hyvää jatkoon, Maarit Sääksi jatkaa.

Johtamisessa totuuden hetki on joka päivä

Eero Lehtomäki uskoo valmentavaan johtamiseen, jossa osaavien ammattilaisten parhaat puolet saadaan esiin tukemalla heidän omia vahvuuksiaan.

– Tuloksia syntyy, kun annat selkeät tavoitteet, tuet ja osoitat luottamusta. Omien vahvuuksien ja luontaisten toimintatapojen löytäminen motivoi jokaista meistä, Eero pohtii.

Eeron iltapuhteisiin on parin viime vuoden ajan kuulunut kiinteistö- ja rakennusalan EMBA-tutkinto, jonka suorittaminen on loppusuoralla. Muuten hän omistaa vapaa-aikansa perheelle ja monipuolisille liikuntaharrastuksille.

Arkta Reponen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Eero Lehtomäki.

Arkta Oy
Työväentalontie 3 A 4
33470 Ylöjärvi

+358 (0) 3 347 6111https://www.arkta.fi/

Arkta-konserni lyhyesti

Vuonna 1988 perustettu Arkta-konserni rakentaa asuntoja sekä päiväkoteja, kouluja ja muita yhteiskuntatiloja. Konserniin kuuluvat asuntorakentajat Arkta Rakennus Oy Pirkanmaalla, Arkta Reponen Oy pääkaupunkiseudulla, Arkta Kultti Vaasan talousalueella sekä 1.8.2022 alkaen Arkta Turku Oy Turun seudulla. Yhteiskuntatiloja rakentavat Arkta Rakennuskultti Oy pääkaupunkiseudulla ja Arkta Kultti Oy Vaasan talousalueella. Konserniin kuuluu myös Heinolassa betonielementtejä valmistava Arkta Laatuseinä Oy.

Arkta-konserni on suomalainen rakennusalan perheyhtiö, jonka pääkonttori on Ylöjärvellä ja se työllistää runsaat 220 ammattilaista sekä tuhat henkilöä kumppaneiden palveluksessa. Arkta on rakentanut jo 15 000 asuntoa. Vuonna 2021 sen liikevaihto oli 137,4 miljoonaa euroa. Konsernin toimitusjohtaja on Maarit Sääksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Arkta Oy