Arvonluontia analytiikalla – Millaista arvoa on analytiikalla?

Milla Ratia osoittaa kirjassaan, miten onnistunut analytiikkajohtaminen valjastaa datasta merkittävää arvoa liiketoiminnalle.

Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen (Basam Books 2022)

Data ei ole uusi öljy, ellei sitä osata hyödyntää osana liiketoimintaa. Onnistunut analytiikkajohtaminen sen sijaan valjastaa datasta merkittävää arvoa liiketoiminnalle.

Milla Ratian Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen kertoo, millaista arvoa analytiikasta voi syntyä ja mitkä ovat menestyksekkään analytiikkajohtamisen edellytykset. Tarkastelu pohjaa sekä akateemiseen tutkimukseen että käytännön tapausesimerkkeihin eri toimialoilta.

Teos on monipuolinen alan käsikirja ylimmälle yritysjohdolle ja päällikkötason henkilöille suuressa tai keskisuuressa yrityksessä, toimialasta riippumatta. Se avaa arvokkaita näkökulmia myös business intelligence (BI)- ja analytiikkakonsultoinnin parissa työskenteleville sekä muille analytiikan johtamisesta kiinnostuneille asiantuntijoille.

Milla Ratialla (FT, KTM) on laaja-alainen kokemus analytiikan johtamisesta, datapohjaisesta tuote- ja palvelukehityksestä sekä digitaalisten kyvykkyyksien rakentamisesta eri toimialoilta. Hän on väitellyt tohtoriksi analytiikan arvonluonnista.

KUTSU: Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen julkistamistilaisuus to 1.12. klo 925.11.2022 09:20:00 EET | Kutsu

Tervetuloa Milla Ratian Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen -tietokirjan julkistamistilaisuuteen! Voiko toteuttamasi tekoälyratkaisu olla paitsi tehokas niin myös eettisesti kestävä? Webinaarin aiheena on paneelikeskustelu tekoälyn vastuullisuudesta, joka on yksi analytiikkajohtamisen keskeisistäteemoista. Keskustelun moderaattorin atoimii tietokirjailija Milla Ratia. Panelisteina toimivat Anna Metsäranta Solitalta, Reko Lehti Taivalilta ja Ville Vakkuri Vaasan yliopistolta. Webinaarin aikana tutustaan kirjan sisältöön ja pohditaan muun muassa sitä, mitä on tekoälyn vastuullisuus ja miksi tekoäly on olennainen osa analytiikan johtamista. Ilmoittaudu julkistamistilaisuuteen alla olevasta linkistä. Milloin? Torstaina 1.12.2022 kello 9:00-10:00 Missä? Verkossa (ilmoittautumislinkki alla) Kenelle? Analytiikan johtamisesta ja tekoälyn vastuullisuudesta kiinnostuneille

Basam Booksin kevään 2023 katalogi on nyt julkaistu!22.11.2022 09:40:00 EET | Tiedote

Basam Booksin kevään 2023 katalogi on julkaistu. Kevään kirjojen joukossa on monipuolisesti tieto- ja kaunokirjallisuutta, klassikoita sekä runoutta. Alla nostoja katalogista – koko katalogi on katsottavissa Issuu-palvelussa! (linkki alla) Tietokirjallisuus Anna ajatus hengityksellesi – Malla Rautaparran Koko keho hengittää kertoo havainnollisin kuvin miten terveyttä edistävää ja ylläpitävää tietoista hengittämistä voi harjoitella. Jyrki Suomala ratkoo yritysten ongelmia neurotieteen avulla ja uusimpaan aivotutkimukseen ja sen sovelluksiin pohjautuvassa Ostavat aivot -kirjan sivuilla kohtaamme ostavan ihmisen, jonka aivot tekevät päätöksiä nykyisessä markkinaympäristössä. Markku Ojasen Positiivisen psykologian käsikirja esittelee laajasti positiivisen psykologian tutkimusta ja sovelluksia. Topi Linjaman Johdatus Johannes-passioon kertoo, mistä Bachin pääsiäisteoksessa on kysymys. Se on sisarteos Linjaman vuonna 2020 ilmestyneelle Matkaopas Matteus-passioon -teokselle. Emil A. Fellmanni