STT ViestintäpalvelutSTT Viestintäpalvelut

Asiantuntijat tarvitsevat yhä enemmän mediaosaamista - STT Viestintäpalvelut ja Framilla valmennusyhteistyöhön

Media kaipaa yhä enemmän ja moninaisempia asiantuntijoita kommentoimaan päivänpolttavia asioita, mutta monissa organisaatioissa mediaosaamista löytyy vain viestinnästä ja ylimmästä johdosta. Tätä osaamisvajetta paikkaamaan STT Viestintäpalvelut ja viestintätoimisto Framilla käynnistävät yhteiset Median silmään -valmennukset.
Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari

Median silmään -valmennuksia on alkuun tarjolla kahta erilaista, joista ensimmäinen keskittyy mediatuntemukseen ja -viestintään.

- Media tuskailee jatkuvasti sen kanssa, että haastateltaviksi pitää aina poimia ne samat puhuvat päät, joille on soitettu kerran kuukaudessa viimeiset viisi vuotta. Tilausta uusille hyville asiantuntijoille on aina, mutta median silmään astuminen vaatii rohkeutta ja osaamista, sanoo kehityspäällikkö Olli Vesala STT Viestintäpalveluista.

Mediavalmennus antaa eri alojen asiantuntijoille perustiedot median toiminnasta sekä vinkkejä median edessä esiintymiseen – myös etänä.

- Asiantuntijuuden esille tuominen on erittäin tehokas tapa vahvistaa yrityksen brändiä, mutta se vaatii paljon työtä, Vesala lisää.

Toinen Framillan ja STT Viestintäpalveluiden tarjoama valmennuskokonaisuus keskittyy vakuuttavaan ja vaikuttavaan viestintään, josta on hyötyä kaikissa vuorovaikutustilanteissa, kertoo Framillan toimitusjohtaja ja johdon valmentaja Unna Lehtipuu.

- Erinomaiset viestintätaidot ovat johtajille ja asiantuntijoille kuin henkivakuutus työelämässä, ja siksi niitä kannattaa kehittää jatkuvasti. Esimiestyössä puhe ja viestintä on parhaimmillaan väkevä vaikuttamisen väline ja muutoksen moottori. Monet viestintämokat olisi myös helposti vältettävissä valmentautumisella.

Molemmista valmennuskokonaisuuksista on tarjolla kaikille avoimia kursseja syyskuusta alkaen sekä yrityskohtaisesti räätälöitäviä valmennuksia.

- Kurssit ovat hyvin käytännönläheisiä, ja osallistujille on aina tarjolla henkilökohtaista palautetta. Kurssilaisten palveluksessa on kokenut ja kiitetty valmentajakaarti, lupaa Lehtipuu.

Valmennuksista voi lukea lisää täältä.

STT Viestintäpalvelut on itsenäinen osasto Suomen Tietotoimiston sisällä, ja mediavalmennuksia vetävät henkilöt eivät osallistu journalistiseen työhön yhtiössä. Framilla Finland on viestinnän valmennukseen erikoistunut yritys.

Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari