Ässädeitit-kiertue seuraavaksi Raahessa ja Kemissä

Kesätyöntekijöiden rekrytointitapahtuma Ässädeitit on Osuuskauppa Arinan järjestämä rekrytointitilaisuus, jossa työnhakijoille tarjotaan mahdollisuus päästä haastatteluun kasvotusten työnantajan edustajan kanssa. Ässädeitit järjestettiin viime viikolla Oulussa ja Rovaniemellä. Tämän viikon torstaina vuorossa on Raahe ja Kemissä puolestaan Ässädeittaillaan keskiviikkona 13.3.2019.

Viime viikon torstaina Oulussa Vanhan Paloaseman tiloissa järjestetty Ässädeitit-rekrytointitapahtuma keräsi saman katon alle lähes 900 kesätyönhakijaa. Iloinen puheensorina valtasi tapahtumapaikan ja nuorten mukaan tapahtumassa vallitsi ”hyvä ja lämmin fiilis”. Työhaastattelu oli usealle nuorelle ensimmäinen laatuaan.

Myös Rovaniemen Prismassa vietettiin Ässädeittejä viime lauantaina ja tapahtuma onnistui yli odotusten.

- Rekrytilaisuus kiinnosti selvästi hakijoita ja paikalle saapui huomattavasti odotettua enemmän väkeä, kertoo tapahtuman käytännönjärjestelyistä vastaava Osuuskauppa Arinan rekrytointiassistentti Silja Lähteenmäki.

Ässädeittien aikana tehtyjen haastattelujen perusteella osa hakijoista valikoituu rekrytointiprosessin seuraavaan vaiheeseen, eli ryhmähaastatteluun. Valitut tulevat työllistymään Osuuskauppa Arinan eri toimialoille Pohjois-Suomessa.

Seuraavat Ässädeitit järjestetään Raahen Tapahtumatalolla torstaina 28.2.2019 klo 14-17 ja Kemissä Kauppakeskus Coronassa 13.3.2019 klo 14-17.

Osuuskauppa Arina työllistää kesällä 2019 Pohjois-Suomessa yli 1000 nuorta. Arina on Pohjois-Suomen suurin yksityinen työnantaja, ja samalla monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään. Arina Live vieraili Ässädeitit-rekrytapahtumassa Oulussa kuulostelemassa nuorten fiiliksiä kesätyönhausta!

Lisätiedot:
Marika Mattila
Henkilöstöresurssipäällikkö, Osuuskauppa Arina
marika.mattila@sok.fi

Tutustu avoimiin työpaikkoihimme ja jätä hakemus: www.arina.fi/avoimet-tyopaikat

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa lähes 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja yli 170 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea lähes 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa.

Sokos Herkkua kehitetään lisäämällä valikoimaa ja parantamalla asiointikokemusta24.5.2019 17:04:42 EESTTiedote

Osuuskaupan omistavilta asiakkailta saadun palautteen ja kolmen toimintavuoden aikana hankitun kokemuksen perusteella Sokos Herkkua halutaan kehittää entistä paremmin omistajien toiveita palvelevaksi ruoka- ja herkkukaupaksi. Sokos Herkulta on koko sen toiminta-ajan toivottu laajempaa valikoimaa, selkeämpää myymälämiljöötä ja asioimisväljyyttä. Toiveiden toteuttamiseksi ruokakauppa tarvitsee lisää pinta-alaa. Sokos Herkussa aloitetaan mahdollisimman pian kesän aikana toteutettava remontti, jonka myötä ruokakaupan toimintoja järjestetään uudelleen. Remontin myötä Sokos Herkun kahvilaravintola suljetaan ja ravintolalta vapautuvat tilat käytetään ruokakaupan laajentamiseen. Kahvilaravintolassa ja keittiössä muutos merkitsee kahdeksan henkilön työtehtävien loppumisen, mutta heille kaikille tarjotaan töitä Osuuskauppa Arinassa. Sokos Herkun ravintola ja sen henkilökunta haluavat lämpimästi kiittää omistajia ja asiakkaita kuluneesta kolmesta vuodesta. Heitä palvelevat jatkossakin keskustassa

Asiakkaat malleina Sokoksen isossa kevään muotinäytöksessä Kauppakeskus Valkean Kesäkadulla9.4.2019 17:53:00 EESTTiedote

Sokos-tavarataloissa vietetään valtakunnallisesti kevään muotiviikkoja. Ensimmäinen muodin viikko huipentuu lauantaina 13.4. järjestettävään suureen muotijuhlaan Oulussa, jossa Kauppakeskus Valkean Kesäkadulle rakennettavalle catwalkille nousee kahdeksan upeaa, tavallisista ihmisistä kuoriutunutta mallia. Näytös striimataan myös muihin Sokos-tavarataloihin osana Sokoksen muotiviikkojen ohjelmaa.