Asta Kujala sisältöjohtajaksi SOK:lle

Asta Kujala on nimitetty sisältöjohtajaksi SOK:lle 15. elokuuta 2022 alkaen. Hän vastaa tehtävässään S-ryhmän sisältöjen ja omien medioiden tuotannosta ja kehittämisestä. Kujala vastaa myös S-ryhmän medioiden sisältö- ja kanavastrategiasta. Tehtävä on SOK:lla uusi. Sisältöjohtaja raportoi tehtävässään mediajohtaja Päivi Anttikoskelle.

”Tavoitteemme on rakentaa S-ryhmään Suomen tavoittavin ja vaikuttavin kaupan mediatalo. Meillä on hyvät ja erittäin tavoittavat omat mediat, ja suuntaudumme jatkossa vahvasti digikanaviemme vaikuttavuuden ja kaupan oman median kasvattamiseen ja kehitykseen. Asta tuo meille huikean paljon kokemusta ja osaamista sisältöjen johtamiseen. Toivotan Astan lämpimästi tervetulleeksi ässäduuniin, tekemään yhteistyötä brändiemme ja alueosuuskauppojen ammattilaisten kanssa”, Päivi Anttikoski sanoo.

Asta Kujala siirtyy SOK:lle Yleltä, jossa hän on johtanut eri julkaisualustoihin ja kohderyhmille sisältöä tuottavaa Ylen tapahtumaosastoa. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa MTV:n Uutis- ja ajankohtaistoimituksessa uutis- ja tapahtumajournalismin parissa.

”Näen S-ryhmän sisältöjen, kanavien ja alustojen kehittämisessä vahvan potentiaalin, ja odotan innolla sukeltamista uuteen rooliini. Yhdessä voimme tehdä entistäkin vaikuttavampia, liiketoiminnan tarpeita vastaavia ja S-ryhmän merkitystä kasvattavia sisältöjä”, Asta Kujala sanoo.

Päivi Anttikoski, mediajohtaja
SOK Markkinointi, viestintä ja vastuullisuus

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Tutkijat perehtyivät S-ryhmän ostodataan: pienituloiset ostavat ilmastoystävällisemmin17.6.2022 08:05:00 EEST | Tiedote

Punaisen lihan suosio suomalaisten lautasilla on yhä vankka. Kotitalouden tulot ja ruoan hinta eivät silti ole esteitä kestävämpien ruokavalintojen tekemiselle. Tiedot käyvät ilmi Helsingin ja Tampereen yliopistojen kansainvälisestikin uraauurtavasta LoCard-tutkimuksesta, jossa seurattiin S-ryhmän asiakasomistajien ostotietoja kahden vuoden ajan. Muutos proteiininlähteissä on kiihtynyt entisestään aineiston keräämisen jälkeen.