Asumismenot 2017 -tutkimuksen julkistamistilaisuus ke 16.8.2017 klo 10

Median edustajat ovat tervetulleita kuulemaan Asumismenot 2017 -tutkimuksen tuloksia keskiviikkona 16.8.2017 klo 10.00–11.30 pääpostin Postimestari-kokoustilaan (Mannerheiminaukio 1 B, 00100 Helsinki). Tilaisuudessa on aamiaistarjoilu. Asumismenot 2017 -tutkimuksen on toteuttanut Suomen Kiinteistöliiton ja Suomen Omakotiliiton toimeksiannosta Pellervon taloustutkimus PTT.

• Miten kotitalouksien asumismenot ovat kehittyneet? Miten asumismenojen ennustetaan kehittyvän lähivuosina?
  • Millaisen osan tuloista asumismenot vievät erilaisissa kotitalouksissa?
  • Minkälaisia alueellisia eroja asumismenoissa on?
  • Mitkä ovat kiinteistöveron näkymät?
  • Miten sote- ja maakuntauudistus vaikuttaa asumismenoihin?

Tutkimuksen esittely

Ekonomisti Antti Kekäläinen, Pellervon taloustutkimus PTT

Kommenttipuheenvuorot

Toimitusjohtaja Harri Hiltunen, Suomen Kiinteistöliitto
Toiminnanjohtaja Kaija Savolainen, Suomen Omakotiliitto

Ilmoittautumiset: 14.8.2017 mennessä viestinta@kiinteistoliitto.fi

Kiinteistöliiton korjausrakentamisbarometri: Korjausrakentamisessa odotettavissa kasvua ensi vuonna15.11.2017 08:50Tiedote

Kiinteistöliiton korjausrakentamisbarometri ennakoi korjausrakentamiseen kasvua ensi vuodelle. Tänä vuonna hienoista kasvua on näkynyt lähinnä pääkaupunkiseudulla, mutta ensi vuodelle odotettavissa on barometrin perusteella kasvua muuallakin maassa. Kiinteistöliiton kaksi kertaa vuodessa toteuttamaan korjausrakentamisbarometriin vastasi noin 2000 taloyhtiönsä edustajaa, joista lähes joka kolmannella on kuluvana vuonna käynnissä korjaushanke taloyhtiössään.