Asumismenot 2017 -tutkimuksen julkistamistilaisuus ke 16.8.2017 klo 10

9.8.2017 09:34 | Kiinteistöliitto

Median edustajat ovat tervetulleita kuulemaan Asumismenot 2017 -tutkimuksen tuloksia keskiviikkona 16.8.2017 klo 10.00–11.30 pääpostin Postimestari-kokoustilaan (Mannerheiminaukio 1 B, 00100 Helsinki). Tilaisuudessa on aamiaistarjoilu. Asumismenot 2017 -tutkimuksen on toteuttanut Suomen Kiinteistöliiton ja Suomen Omakotiliiton toimeksiannosta Pellervon taloustutkimus PTT.

• Miten kotitalouksien asumismenot ovat kehittyneet? Miten asumismenojen ennustetaan kehittyvän lähivuosina?
  • Millaisen osan tuloista asumismenot vievät erilaisissa kotitalouksissa?
  • Minkälaisia alueellisia eroja asumismenoissa on?
  • Mitkä ovat kiinteistöveron näkymät?
  • Miten sote- ja maakuntauudistus vaikuttaa asumismenoihin?

Tutkimuksen esittely

Ekonomisti Antti Kekäläinen, Pellervon taloustutkimus PTT

Kommenttipuheenvuorot

Toimitusjohtaja Harri Hiltunen, Suomen Kiinteistöliitto
Toiminnanjohtaja Kaija Savolainen, Suomen Omakotiliitto

Ilmoittautumiset: 14.8.2017 mennessä viestinta@kiinteistoliitto.fi

Asumismenot vievät yhä suuremman osan suomalaisten tuloista – kaupunkien erot suuria16.8.2017 10:05Tiedote

Asumismenot haukkaavat tulevina vuosina yhä suuremman osuuden suomalaisten tuloista, kertoo Pellervon taloustutkimuksen selvitys. Asumismenot kasvavat 2017-2019 noin 2,5 prosenttia vuodessa, joskin tilanne vaihtelee kotitalouden, asumismuodon ja asuinpaikan mukaan. Selvityksessä on mukana 21 kaupunkia. Tänä vuonna on tarkasteltu myös sote-uudistuksen mahdollisia vaikutuksia asumismenoihin.