Attendo osti Debora Oy:n hoivakotiliiketoiminnan

Attendo Oy ja Debora Oy ovat allekirjoittaneet liiketoiminnan siirtymistä koskevan kauppakirjan 18.3.2019. Asukkaiden palvelusopimukset sekä henkilökunnan työsopimukset siirtyvät sellaisenaan Attendolle 1.8.2019. Toiminta ja palvelut jatkuvat ennallaan.

”Debora on tuottanut palveluasumisliiketoimintaa vuodesta 2008 suurella sydämellä. Jatkossa kohdistamme Deboran voimavarat asiakkaiden kotiin tuotavien palveluiden kehittämiseen yhtiön strategian mukaisesti”, sanoo Deboran toimitusjohtaja Anna-Maria Mäkelä.

Kaupassa Attendolle siirtyvät Helsingissä sijaitseva Hoivakoti Harmonia sekä rakenteilla oleva Lauttasaaren Harmoniakortteli.

”Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme jatkaa Deboran laadukasta työtä Hoivakoti Harmonian asukkaiden ja heille tuttujen hoitajien kanssa. Suurena toimijana voimme tarjota entistä laajemman palvelukattauksen asiakkaille sekä monipuolisia kehittymismahdollisuuksia henkilökunnalle”, toteaa Attendon aluejohtaja Simo Saaranen.

Simo Saaranen
Aluejohtaja, Attendo
simo.saaranen@attendo.fi

Anna-Maria Mäkelä
toimitusjohtaja, Debora
anna-maria.makela@debora.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Kallionsydämen toimintavastuu siirtyy Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle9.4.2020 11:58:25 EESTTiedote

Kiuruvedellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Attendo Kallionsydämen toimintavastuu siirtyy Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle 9.4.2020. Kallionsydämessä on ollut erittäin vakava koronavirusepidemia, jossa on menehtynyt yhdeksän asukasta. Attendo ja Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä haluavat päätöksellä varmistaa, että Kallionsydämen asukkaat saavat tarvitsemansa vaativan sairaanhoidon hoivakotiin.

Attendo jatkaa Kirkkopuiston toimintaa Valviran päätöksellä4.12.2019 14:15:09 EETTiedote

Attendo, Valvira, Pohjois-Suomen aluehallintovirasto ja Oulunkaaren kuntayhtymä ovat sopineet, että Attendo jatkaa ikäihmisten hoivakoti Kirkkopuiston toimintaa Utajärvellä 16.12. alkaen. Toiminta keskeytettiin viime keväänä Valviran päätöksellä, mutta nyt valvontaviranomainen katsoo, että tehtyjen toimenpiteiden johdosta hoivakodin toiminta voidaan siirtää takaisin Attendolle. Siirtymä ei vaikuta asukkaiden tai henkilöstön arkeen.