Attendo rakentaa Kirkkonummelle ikäihmisten hoivakodin

Attendo rakentaa Kirkkonummen Sepänkannakselle 30-paikkaisen hoivakodin, joka tarjoaa tehostettua palveluasumista ikäihmisille.

Rakennustyöt ovat alkaneet ja hoivakoti valmistuu vuonna 2019 syksyllä, jolloin ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan. Hoivakoti työllistää toiminnan alkaessa noin 20 ihmistä vakituisesti.

- Hoivakoti tarjoaa uudet ja viihtyisät puitteet ympärivuorokautisen hoivan tarpeessa oleville ikäihmisille. Kaiken lähtökohtana on turvallisuus, sanoo aluejohtaja Simo Saaranen Attendosta.

Asukkaaksi hoivakotiin pääsee kaupungin myöntämällä palvelusetelillä tai itse maksavana asiakkaana.

Kohteen urakoitsijana toimii Temotek.

Simo Saaranen
aluejohtaja, Attendo
simo.saaranen@attendo.fi

Alex Gullichsen
myyntipäällikkö, Attendo
alex.gullichsen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo keskeyttää tehostetun palveluasumisen hoivakoti Vänrikissä toistaiseksi12.3.2019 15:15:48 EETTiedote

Attendo on päättänyt keskeyttää tehostetun palveluasumisen toiminnan Siilinjärvellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Vänrikissä henkilöstöpulan takia. Järjestelystä on sovittu yhdessä Siilinjärven kunnan ja Kuopion kaupungin kanssa, joiden asumisyksiköihin tehostetun palveluasumisen asukkaat siirtyvät hallitusti. Hoivakodissa on lisäksi kevyemmän tuen tarpeessa olevia asukkaita, joiden osalta arki Vänrikissä jatkuu normaalisti.

Attendo Pelimannin toiminta keskeytetty väliaikaisesti – korjaavat toimenpiteet on jo aloitettu8.2.2019 22:44:19 EETTiedote

Länsi-Suomen aluehallintovirasto on antanut tänään 8.2.2019 päätöksen, jolla Attendo Pelimannin toiminta on väliaikaisesti keskeytetty. Asukkaat jäävät Attendo Pelimanniin siten, että Kuussote-kuntayhtymä vastaa toistaiseksi toiminnasta ja Attendo vuokraa koko henkilöstön kuntayhtymän käyttöön. Lisähenkilöstöä vuokrataan tarvittaessa myös Kuusiolinna Terveys Oy:ltä, jonka alihankkijana Attendo on toiminut. Korjaavat toimenpiteet on käynnistetty ja Attendo pyytää anteeksi virheitä toiminnassaan.