Avain on mukana Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumassa

Kirjakustantamo Avain on mukana Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumassa. Avain osallistuu kirjamessuihin julkaisemalla kirjallista sisältöä tänään avautuvassa Kustantamon kuulumisia -blogissa. Sisältö jaetaan messujen yleisölle kustantamon virtuaalisella messuosastolla.

Avain julkaisee Kysytään kirjasta -haastattelusarjaa tänään avautuvassa Kustantamon kuulumisia -blogissa. Blogi ja haastattelusarja ovat osa kustantamon osallistumista verkossa järjestettäville Helsingin Kirjamessuille.

Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtuman aikana kysymyksiin pääsevät vastaamaan 19.10. Tuukka Sandström & Varpu Eronen (Kuutarhuri), 21.10. Jarno Alastalo (Oudot tyypit), 22.10. Krista Launonen (Hymyn salaisuus), 23.10. Kirsikka Myllyrinne (Happamat sitruunat), 24.10. Olli Nurmi (Ruutitynnyrin vartijat) ja 25.10. Pirjo Suvilehto (Oi ihana satu!).

Paitsi kirjailijahaastatteluiden välityksellä, messuyleisö pääsee kurkistamaan kustantamon uutuuskirjojen maailmoihin myös blogissa julkaistavien kuvien ja tekstien avulla. 24.10. Ville-Juhani Sutisen Sivupolkuja vie matkalle kirjojen tapahtumapaikoille ja maisemiin maailmalla, 29.10. vaelletaan Tomi Kontion Kansallispuistojen kutsu -kirjan mukana upeaan luontoon  ja 6.11. pääsee Tittamari Marttisen Lasten vegekeittokirja todelliseen testiin!

Kuutarhuri aloittaa Kustantamon kuulumisia -blogin

Kirjailija Tuukka Sandströmin ja graafikko Varpu Erosen Kuutarhuri aloittaa Kustantamon kuulumisia -blogin Kysytään kirjasta -haastattelusarjan. Haastattelua vauhdittaa tekijöiden oma runokirjavideo Mopopupu Unton seikkailusta.

Sandström ja Eronen asuvat lapsineen maatilalla Haminassa. Runokirja on perheen vanhempien yhteistyön tulosta, vaikka heillä onkin ollut työssä omat selkeät roolinsa.

“Olisi älytöntä, jos yrittäisin neuvoa Varpua, että miten joku kissa pitää piirtää, koska enhän minä sitä puolta osaa yhtään. Sen sijaan tekstin asettelu on osa kirjoittamista, koska se vaikuttaa lukemisen rytmiin”, kertoo Sandström yhteistyöstä puolisonsa Erosen kanssa.

Ihastuttava lasten runoteos Kuutarhuri vie koko perheen hauskaan seikkailuun jännittävien satuhahmojen maailmaan. Runoissa seikkailevat erikoiset eläimet ja sympaattiset satuhahmot. Valmistaudu kohtaamaan hurja kapteeni Vauva ja pieni mutta pelottava Pontus Pusukummitus, joka pusuin pelottelee ja halein hirmuttelee!

Lue Kustantamon kuulumisia -blogi

Avaimen virtuaaliosasto Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumassa

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Varpu Eronen ja Tuukka Sandström, kuva: Varpu Eronen

Avaimen kevät 202111.11.2020 10:35:23 EETTiedote

Avaimen kevään kirjoissa keskustellaan perheistä, elämänhallinnasta, työelämästä ja mokailusta, pandemioista kirjallisuudessa, rakkaudesta Berliiniin. Keväällä katsotaan myös taidetta ja kuljetaan metsissä. Lasten kirjoissa seikkailevat Varpu Erosen ja Tuukka Sandströmin Rontti-kissa sekä Nora Lehtisen ja Anne Muhosen hauska Hilma-täti. Lapsille ilmestyvät myös tietokirja metsän eläimistä ja kuvakirja kukista. Kari Kakkosen elämyksellinen tietokirja koko perheelle Dragons Out! Lohikäärmeistä, ritareista ja ohjelmistotestauksesta ilmestyy jo joulukuussa 2020. Selkokirjoina julkaistaan novelleja, lastenkirjallisuutta sekä tietokirjoja.

Tomi Kontion Kansallispuistojen kutsu vie lukijan Suomen luontoon29.10.2020 09:00:00 EETTiedote

Tomi Kontion teos Kansallispuistojen kutsu on valokuvia, tietoa ja tarinoita yhdistävä teos kaikille metsiä rakastaville ja luonnossa liikkuville. Se tarjoaa vinkkejä patikointireissuille, henkeäsalpaavia maisemia sekä hymyn huulille tuovaa isän ja lapsien havainnointia eräreissuilta. Teos kuljettaa lukijan muun muassa kajakkiretkelle Kolovedelle, taide-elämysten äärelle Hossaan ja bongaamaan majakoita Selkämerelle.