Avidly uudistaa Kansallisgallerian museoiden verkkosivustot

Kansallisgallerian museoiden eli Kiasman, Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseoiden verkkosivustot uudistuvat. Avidly vastaa uudistuksen kokonaistoteutuksesta.

”Kullekin taidemuseolle halutaan selkeät ja toimivat verkkosivut. Tavoittelemme uudistuksella asiakaslähtöisiä sivustoja, jotka ovat niin visuaalisesti kuin teknisestikin nykyaikaiset ja muokkautuvat, mobiilioptimoidut, helposti päivitettävät ja tietoturvalliset”, kuvailee Kansallisgallerian digitaalisen viestinnän asiantuntija Iina Remonen.

Projektin yhtenä lähtökohtana on myös joulukuussa 2016 voimaan astunut EU:n saavutettavuusdirektiivi, jonka tehtävänä on varmistaa, että jokainen kansalainen pystyy käyttämään julkisia verkkopalveluita.

Uudet sivustot toteutetaan WordPress-julkaisualustalla. Hankintaan sisältyy myös verkkosivustojen ylläpito-, käyttäjätuki- ja jatkokehityspalveluja.

”Sivustojen toiminnallisuuksissa on paljon yhteisiä elementtejä, joten ne toteutetaan käyttäen yhteistä taustatekniikkaa, joka tuo kustannushyötyjä jatkossa myös ylläpitoon ja jatkokehitykseen. Sivustojen ulkoasut suunnitellaan vastaamaan kunkin museon brändiä. Tavoitteena onkin tehdä käyttäjän verkkokokemuksesta sellainen, että se henkii kunkin museon ainutlaatuista ilmapiiriä”, kertoo Digital Team Lead Seppo Sinkkonen Avidlylta.

Avidlyn verkkopalvelutiimille Kansallisgallerian asiakkuus on vuoden merkittävimpiä.

”Avidly valikoitui verkkosivustojen toimittajaksi tarjouskilpailun kautta. Avidlyn ratkaisuehdotukset, tehtävä ja haastattelu vastasivat parhaiten sitä mitä me etsimme”, kertoo Remonen.

Kansallisgalleria on jo aiemmin toteuttanut verkkokaupan, johon uudet sivustot tullaan integroimaan. Kiasman uusi verkkosivu on tarkoitus valmistua syksyllä 2020. Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseoiden uudistukset toteutetaan sen jälkeen.

Lisätietoja:

Seppo Sinkkonen, Digital Team Lead, Avidly, seppo.sinkkonen@avidlyagency.com, p. 040 841 7798

Iina Remonen, digitaalisen viestinnän asiantuntija, Kansallisgalleria, iina.remonen@kiasma.fi, p. 0294 500 532