Baroness, Finntroll, Korpiklaani ja monta muuta lisätty Tuskan ohjelmaan

Uusien kiinnitysten lisäksi julkistettiin myös artistien esiintymispäivät. Kaikki lippukategoriat päiväliput, kahden päivän liput ja VIP Area 51 -paketit mukaan lukien ovat nyt saatavilla.

Heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna 2.–4.7.2021 Helsingin Suvilahdessa juhlittava Tuska-festivaali on julkistanut väkevän nivaskan uusia esiintyjiä. Yhdysvaltalainen Baroness tunnelmoi uuden vuosituhannen metallia, jonka melodiset linjat ja maukkaasti sovitetut kitaravallit tuovat virtauksia jopa modernin indierockin saarilta. Maailman suosituimpiin ja uraauurtavimpiin folk metal -bändeihin lukeutuva Finntroll palaa pitkästä aikaa Tuskan lavalle, jossa nähdään myös niin ikään folk metallia tulkitseva Korpiklaani.

Uutta verta tämänkertaisessa julkistuksessa edustaa nykyaikaisen avarakatseisuuden ja arkirealismin ruumiillistuma, itähelsinkiläinen Lähiöbotox, jonka musiikissa hip hop ja metalli sulautuvat autenttisesti yhteen. Lisäksi Tuskan lauteilla nähdään perinteistä heviä tahkoava Metal De Facto, vanhan koulun dödistä syvältä pohjolan perukoilta toimittava Korpsesoturi ja pitkän linjan musiikillinen kameleontti Waltari.

Vahvistettujen Tuska 2021 -artistien esiintymispäivät:

Perjantai 2.7.
Korn, Mokoma, Beast In Black, Insomnium, Eluveitie, Belzebubs, Perturbator, Lost Society, Finntroll, Metal De Facto, Korpsesoturi

Lauantai 3.7.
Gojira, Jinjer, Baroness, Gaahls Wyrd, Vltimas, Oranssi Pazuzu, Korpiklaani, Lähiöbotox, Waltari

Sunnuntai 4.7.
Deftones, Devin Townsend, Symphony X, High On Fire

Lisää bändejä julkaistaan talven ja kevään kuluessa.

Liput:

Kaikki lippukategoriat ovat nyt myynnissä Tiketissä, Ticketmasterissa ja Lippu.fi:ssä.

Päiväliput alk. 99,00 €
2 päivän liput alk. 129,00 €
3 päivän liput alk. 159,00 €

Myös halutut VIP AREA 51 -paketit ovat nyt saatavilla:

VIP 3pv alk. 279,00 €
VIP päiväliput alk. 179,00 €

Lisätietoa VIP Area 51 -paketista löytyy Tuskan sivuilta.

Yhden ja kahden päivän liput voi vaihtaa yhden kerran toiseen saman hintakategorian lippuun 31.3.2021 mennessä, ellei kyseinen päivä ole loppuunmyyty. Lippukaupat perivät lippujen päivityksestä normaalit päivitysmaksut. Lippujen vaihtaminen on mahdollista sen lippukaupan asiakaspalvelussa, josta lippu on ostettu.

Turvallisuus:

Tuska panostaa vahvasti tapahtuman terveysturvallisuuteen ja hygieniaratkaisuihin. Tuskan yleisön, työntekijöiden sekä artistien turvallisuus ja hyvinvointi ovat ykkössijalla. Seuraamme tarkoin koronatilanteen kehitystä ja toimimme läheisessä yhteistyössä viranomaisten kanssa tarkasti ohjeistuksia noudattaen. Kerromme kevään aikana yksityiskohtaisemmin festivaalin terveysturvallisuuteen liittyvistä toimenpiteistä.

Yhteistyössä: Helsingin kaupunki, Radio Rock, REDI

TUSKA 2.–4.7.2021