Bamla Agency

Boksi ostaa vaikuttajaviestinnän toimisto Monochromen ja laajentaa palveluitaan

Vuonna 2016 perustettu luova vaikuttaja­toimisto Monochrome siirtyy osaksi vaikuttajamarkkinoinnin alustasta tunnettua Boksia. Yritysoston myötä Boksin palvelut laajenevat tehostetusta ja helposta vaikuttajakampanjoiden hallinnasta räätälöityihin vaikuttajakampanjoihin. Monochrome jatkaa toimintaansa osana Boksia nykyisellä nimellään.

Vuonna 2018 perustettu Boksi on kehittänyt vaikuttajamarkkinoinnin tehostamiseen helppokäyttöisen verkkoalustan, joka yhdistää sosiaalisen median vaikuttajat ja brändit keskenään. Kuluttajabrändit ja markkinointitoimistot voivat Boksin kautta tilata kuvia, videoita ja vaikuttajamarkkinointia suoraan sosiaalisen median pieniltä ja keskisuurilta vaikuttajilta.

Yritysoston myötä Boksin pystyy tarjoamaan vaikuttajamarkkinoinnista kiinnostuneille brändeille sekä sosiaalisen median sisällöntuottajille entistä tehokkaammin koko vaikuttajamarkkinoinnin skaalan, aina mikrovaikuttajista suurten seuraajamäärien vaikuttajiin. Samalla Boksi lisää alustansa rinnalle uudeksi palveluksi asiakas- ja vaikuttajakohtaisesti räätälöidyt kampanjat.

“Monochrome on ollut edelläkävijä kotimaisen vaikuttajamarkkinoinnin alan rakentamisessa ja kehittämisessä. Täyden palvelun vaikuttajatalona Monochrome on tarjonnut sekä brändeille, että vaikuttajille monipuoliset ja kokonaisvaltaiset vaikuttajamarkkinoinnin toteutukset ja palvelut, keskittyen etenkin suuriin ja keskisuuriin vaikuttajiin. Monochromen palveluosaaminen täydentää Boksin osaamista täydellisesti. Toivotamme Monochromen lämpimästi osaksi Boksin kasvavaa tiimiä”, kertoo Lasse Laaksonen, Boksin toimitusjohtaja ja yksi yrityksen perustajista.

"Haluamme yhdessä tarjota niin brändeille kuin vaikuttajilla kiinnostavia yhteistöitä sekä tuloksellisia kampanjoita. Boksilla on vahvaa osaamista alan viemisestä eteenpäin teknologian avulla, ja Monochrome tuo puolestaan mukaan asiantuntemusta etenkin isompien vaikuttajien kanssa toimimisesta. Yhdessä voimme rakentaa sekä palvelutarjoamaa että teknologiaa kansainvälisellä mittakaavalla ja palvella entistä paremmin koko vaikuttajaskaalaa, aina sosiaalista mediaa harrastavista vaikuttajista suurten seuraajamäärien ammattilaisiin”, kertoo Monochromea osana Boksia jatkossakin luotsaava Emma Naumanen. Naumanen on Monochromen toimitusjohtaja ja toinen perustajista.

Monien brändien haasteena on edelleen kohderyhmän parhaiten tavoittavien vaikuttajien löytäminen ja vaikuttajayhteistöiden hallinta. Boksin automatisoitu ja helppokäyttöinen alusta on ratkaissut brändeille merkittävän haasteen, josta kertoo yrityksen vaikuttava asiakaskunta. Boksia käyttää jo yli 400 suomalaista brändiä, kuten Fazer, Partioaitta, Tikkurila, Luhta Sportswear Company ja Sinituote.

Boksi laajentaa yritysostojen kautta

Nopeasti kasvanut Boksi työllistää tällä hetkellä 40 työntekijää, joista 35 Suomessa ja 5 Saksassa. Boksi on myös kerännyt taustalleen merkittäviä kotimaisia ja ulkomaisia sijoittajia, kuten Trind Venturesin, Nexit Venturesin ja Aikainen Venturesin. Lisäksi sijoittajina on yksittäisiä enkelisijoittajia

“Monochromen yritysosto on osa Boksin kansainvälistä laajentumisstrategiaa. Olemme huomanneet, että vaikuttajamarkkinoinnissa paikallinen ymmärrys ja verkostot on kriittisiä alan yritysten menestymiselle”, visioi Laaksonen.

Kuvat

From Left: Lasse Laaksonen (Boksi CEO & co-founder) Matilde Pelkonen (Monochrome co-founder) Tomer Atzmon (Boksi CFO & co-founder) Emma Ohra-aho Naumanen (Monochrome CEO & co-founder)
Boksin tiimikuva

Lyhyesti Boksista

Vuonna 2018 perustettu Boksi on kehittänyt vaikuttajamarkkinoinnin automatisointiin verkkoalustan, joka yhdistää sosiaalisen median vaikuttajat ja brändit. Kuluttajabrändit voivat Boksin kautta tilata kuvia, videoita ja vaikuttajamarkkinointia suoraan sosiaalisen median vaikuttajilta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Bamla Agency

Suomeen uusi sijoitusrahasto – Kvanted on ensimmäinen Pohjoismainen aikaisen vaiheen teollisuusteknologiasijoittaja7.11.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Uusi suomalainen pääomasijoitusyhtiö Kvanted julkaisee tänään ensimmäisen, 70 miljoonan euron rahastonsa. Eerik Paasikiven, Maria Wasastjernan ja Axel Ahlströmin perustama Kvanted sijoittaa teollisuusteknologiaa rakentaviin aikaisen vaiheen yrityksiin Pohjois-Euroopassa. Kvanted on ensimmäinen Pohjoismainen pääomasijoitusyhtiö, joka keskittyy teollisuusinnovaatioihin ja teollisuuden arvoketjua tehostaviin yrityksiin.

Measurlabsille 2,5 miljoonan euron rahoitus – mahdollistaa uusien innovaatioiden sujuvan tuotetestaamisen1.9.2023 09:33:26 EEST | Tiedote

Suomalainen laboratorioanalyyseja ja testauspalveluita tarjoava Measurlabs on kerännyt uuden 2,5 miljoonan euron rahoituksen. Measurlabsin alusta mahdollistaa yrityksille sujuvan laadunvarmistuksen ja tarvittavat testit tutkimus- ja kehitystyöhön. Rahoituskierrosta johti kansainvälinen aikaisen vaiheen sijoittaja VentureFriends ja mukana olivat myös aiemmat sijoittajat Lifeline Ventures, Tesi ja Curus. Uuden rahoituksen myötä Measurlabs laajentuu kunnianhimoisesti uusiin maihin osana kansainvälistymisstrategiaansa.

Silo AI ja Combient yhdistävät voimansa – Euroopan johtava yksityinen tekoälylaboratorio jatkaa kansainvälistä laajentumistaan6.7.2023 10:12:08 EEST | Tiedote

Silo AI, yksi Euroopan suurimmista yksityisistä tekoälylaboratorioista, ja Combient Group, eri teollisuusalojen yritysten johtava yhteistyöverkosto Pohjoismaissa, aloittavat strategisen yhteistyön. Osana yhteistyötä Silo AI ostaa Combientin tekoäly-yhtiön Combient Mixin ja vahvistaa näin asemaansa yhtenä Euroopan johtavista yksityisistä tekoälylaboratorioista. Silo AI:n ja Combientin yhteistyön tavoitteena kiihdyttää tekoälyn käyttöönottoa teollisuudessa ja lisätä näin Euroopan kilpailukykyä.

Ekologisista kylpyhuonetuotteistaan tunnettu Woodio sai yli 16 miljoonan euron kasvurahoituksen29.6.2023 09:48:17 EEST | Tiedote

Suomalainen materiaaliteknologia- ja designyritys Woodio on kerännyt 16,3 miljoonan euron kasvurahoituksen liiketoiminnan skaalaamiseen ja kansainvälistymiseen UB Forest Industry Green Growth Fund -pääomarahastolta ja Euroopan Innovaationeuvostolta. Kierroksella oli mukana myös aikaisempia sijoittajia. Woodio on tunnettu ekologisista kylpyhuonetuotteistaan, joihin käytetään yrityksen kehittämää innovatiivista puukomposiittimateriaalia, Woodio®-materiaalia.