Boozt on julkaissut vuoden 2022 vuosikertomuksen sekä vastuullisuusraportin
Poimintoja vuosikertomuksesta:
- Nettoliikevaihto oli 6 743 miljoonaa kruunua ja nettoliikevaihdon kasvu 16,0 % (valuuttavaihtokurssien vaikutus huomioiden 12,1 %). Nettoliikevaihdon kasvu oli Boozt.comissa 13,6 % ja Booztlet.comissa 29,4 %.
- Koko vuoden nettoliikevaihto Pohjoismaissa kasvoi 16,5 % pääasiassa Ruotsin ja Suomen markkinoiden vauhdittamana. Muu Eurooppa kasvoi 10,0 %.
- Yhtiön myyntikate kasvoi 13,4 % 2 666,8 miljoonaan kruunuun. Myyntikateprosentti oli 39,5 %.
- Oikaistu liiketulos laski 285,6 miljoonaan kruunuun tilikauden aikana. Oikaistu liiketulosprosentti laski 1,7 % ja oli lopulta 4,2 %.
- Kuluttajan keskiostoksen arvo ylsi historiallisen korkealle pääosin ostoskorin nousseen tuotemäärän takia sekä kuluttajien ostaessa tuotteita yhä useammasta kategoriasta.
- Yhtiö onnistui saavuttamaan terveen ja parantuneen varastotilanteen vuoden lopussa huolimatta odotettua alhaisemmasta markkinoiden kasvusta vuonna 2022.
- Boozt päätti vuoden 2022 sekä kaupallisesti että taloudellisesti vahvaan asemaan.
Poimintoja vastuullisuusraportista:
- Koko vuoden CO₂e-intensiteetti kaikilla markkinoilla on 0,49 kg CO₂e pakettia kohden, kun taas paikalliset ja optimoidut toimitusmallit ja fossiilittomat toimitusvaihtoehdot ovat mahdollistaneet 0,29 kg CO₂e pakettia kohden Pohjoismaissa.
- Yhtiö on sitoutunut asettamaan yhtiönlaajuisia lyhyen ja pitkän aikavälin päästövähennystavoitteita linjassa Tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet -aloitteen (Science Based Targets initiative eli SBTi) kanssa.
- Yhtiö on vastannut laajaan Climate Change Questionnaire of Submission -kyselyyn (Carbon Disclosure Project).
- Boozt sai 25 pistettä (100:sta) vuoden 2022 S&P Global Corporate Sustainability Assessment -arvioinnissa. Vähittäiskaupan toimijoiden keskimääräinen pistemäärä on 18 pistettä.
Perustajan ja toimitusjohtaja Hermann Haraldssonin kommentti:
“Vuonna 2022 olemme jatkaneet investointeja teknologiaan ja logistiikkaan asiakaskokemuksen edelleen parantamiseksi ja tehokkuuden lisäämiseksi. Olemme myös laajentaneet kumppanuuksiamme brändien kanssa, mikä on mahdollistanut entistä laajemman tuotevalikoiman tarjoamisen asiakkaillemme. Pitkän aikavälin liiketoimintamittarimme kehittyvät kaikki positiivisesti.
Boozt päättää vuoden 2022 vahvassa asemassa niin kaupallisesti kuin taloudellisestikin ja olemme luottavaisia, että vuonna 2023 markkinat tarjoavat merkittäviä mahdollisuuksia. Strategiamme pysyy ennallaan ja aiomme keskittyä jatkossakin Pohjoismaisen tavaratalomme kehittämiseen."
Vuosikertomus kokonaisuudessaan, mukaan lukien hallinnointi- sekä vastuullisuusraportti vuodelta 2022 on saatavilla osoitteessa https://www.booztgroup.com/
Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:
Hermann Haraldsson / Group CEO / Phone: +45 20 94 03 95 / Email: heha@boozt.com
Ronni Olsen / Investor Relations / Phone: +45 31 22 04 56 / Email: rofo@boozt.com
Ask Kirkeskov Riis / Media Relations / Phone: +45 50 40 85 11 / Email: askr@boozt.com
Yhteyshenkilöt
Ask Kirkeskov RiisViestintäjohtajaBoozt AB
Puh:+4550408511askr@boozt.comInka WirmanMaajohtajaBoozt AB
Puh:+358408470585inwi@boozt.comHermann HaraldssonToimitusjohtajaBoozt AB
Puh:+45 20 94 03 95heha@boozt.comRonni OlsenSijoittajasuhteetBoozt AB
Puh:+45 31 22 04 56rofo@boozt.comTietoja julkaisijasta
Boozt on johtava, nopeasti kasvava ja kannattava pohjoismainen verkkokauppayhtiö. Vuonna 2021 Boozt Groupin nettoliikevaihto oli 5,813.8 miljoonaa kruunua ja kasvoi 33,4 %:a edellisvuoteen verrattuna. Boozt tarjoaa asiakkailleen räätälöidyn ja nykyaikaisen valikoiman muotia monibrändisen verkkokauppansa Boozt.com:in kautta. Yritys on keskittynyt käyttämään talon sisällä kehitettyä huippuluokan teknologiaa räätälöidäkseen parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Lisätietoa löydät vierailemalla www.booztgroup.com.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.