Break Sokos Hotel Bomballe kestävän matkailun tunnus

”Olemme todella ylpeitä saamastamme tunnustuksesta. Kestävä ja vastuullinen matkailu on suomalaisessa kulttuuriperintökohteessa sijaitsevalle hotellille itsestään selvä tapa toimia. Haluamme vaalia huolella niin meidän kaikkien yhteistä ympäristöä kuin upeaa karjalaista kansallisaarrettamme, jotta voimme tarjota laadukkaita matkailuelämyksiä myös tuleville sukupolville”, hotellinjohtaja Sanna Tenhunen toteaa.
”Perehdyimme koko henkilökunnan voimin Visit Finlandin vastuullisuusohjelman sisältöön ja täytimme nopealla aikataululla kriteeristön kaikki kohdat. Tämä on hyvää jatkoa vuosia sitten saamallemme Green Key -tunnukselle, joka myönnetään ympäristöasioiden eteen tehdystä pitkäjänteisestä työstä.”
Sustainable Travel Finland -merkki auttaa erityisesti kansainvälisiä matkailijoita heidän hotelli- ja matkakohdevalinnoissaan. ”Haluamme olla Visit Finlandin matkassa mukana markkinoimassa kestäviä matkailuelämyksiä ulkomaisille vierailijoille”, Tenhunen kertoo.
Esimerkkejä Break Sokos Hotel Bomban vastuullisuusteoista:
- karjalaisen kulttuurin edistäminen
- hotellin kuluttama sähkö on 100% uusiutuvaa energiaa
- hotellihuoneissa on vettä säästävät suihkut ja hanat
- valaistuksessa käytetään vain led-lamppuja
- harmaan jäteveden lämpö otetaan talteen
Break Sokos Hotel Bombaa operoi Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, joka kehittää nyt matkailupalveluitaan vahvasti. Bomban uuden järvenrantahotellin rakennustyöt alkavat maaliskuussa 2021. Kulttuurihistoriallisesti merkittävästä Bomban talosta osuuskauppa on luomassa karjalaisuuden keskusta, jossa toimii aktiivisesti mm. paikallinen Suojärven Pitäjäseura.
Sustainable Travel Finland -merkin ja sitä tukevan kehittämisohjelman tavoitteena on edistää kestävää matkailua Suomessa, viestiä yhtenäisemmin Suomesta kestävän matkailun maana ja helpottaa matkailijoiden valintoja.
Sokos Hotellit on valittu jo useana vuonna peräkkäin Suomen luotetuimmaksi, vastuullisimmaksi ja arvostetuimmaksi hotelliketjuksi. Lue lisää Sokos Hotellien ympäristötyöstä ja vastuullisuudesta:
https://www.sokoshotels.fi/fi/tietoa-meista/vastuullisuus-sokos-hotelleissa
Lisätietoja: Sanna Tenhunen, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Bomba / Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, puh. 050 301 0419, Sanna.Tenhunen@sok.fi
Break Sokos Hotel Bomba on kylpylähotelli Pielisen rannalla Nurmeksessa. Karjalaista nykyluksusta kylpylä-, ravintola- ja majoituspalveluineen tarjoileva hotelli sijaitsee kulttuurihistoriallisesti merkittävässä karjalaiskylässä. Bomban talo keskellä kylää toimii karjalaisen kulttuurin näyteikkunana. Villi Pohjola järjestää Break Sokos Hotel Bomban asiakkaille upeita elämyspalveluita pohjoiskarjalaisissa metsissä ja järvillä. www.sokoshotels.fi/fi/nurmes/sokos-hotel-bomba
Lisätietoja Sustainable Travel Finland-ohjelmasta: https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/matkailun-edistaminen/vastuullisuus/sustainable-travel-finland/
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna TenhunenhotellinjohtajaBreak Sokos Hotel Bomba
Puh:050 301 0419Sanna.Tenhunen@sok.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Break Sokos Hotel Bomba on kylpylähotelli Pielisen rannalla Nurmeksessa. Karjalaista nykyluksusta kylpylä-, ravintola- ja majoituspalveluineen tarjoileva hotelli sijaitsee kulttuurihistoriallisesti merkittävässä karjalaiskylässä. Bomban talo keskellä kylää toimii karjalaisen kulttuurin näyteikkunana. Villi Pohjola järjestää Break Sokos Hotel Bomban asiakkaille upeita elämyspalveluita pohjoiskarjalaisissa metsissä ja järvillä. www.sokoshotels.fi/fi/nurmes/sokos-hotel-bomba
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme