Building work on Varma’s Kalasatama Campus gets under way

Building work on the Varma-owned Kalasatama Campus in Helsinki has started with the laying of the foundation stone. The 8,000-m² lot will accommodate an office complex of approximately 35,000 m², including the head office of K Group, a Finnish retailer chain.

Kalasatama Campus in Helsinki

“The Kalasatama area is on its way to becoming a strong business, commercial and residential hub close to the city centre. Building a block the size of a football field on a completely empty lot has opened up opportunities in terms of space use and planning that you rarely get so close to the city centre,” says Ilkka Tomperi, investment director in charge of Varma’s real estate operations.

The K Group’s modern office complex will take up most the space, around 25,000 m². Some 1,700 K Group employees will be working in the premises by spring 2019.

At the same time as K Group’s office campus is being built, approximately 10,000 m² of flexibly modifiable offices will be built. The foundation work for these was started at the same time as the K-Kampus. The premises will be completed in 2019, and leasing of the premises has already begun. They will include commercial and business premises and restaurants. The growing popularity of electric vehicles is being taken into account in the parking facility, with 50 charging points for electric cars.

“The immediate proximity of a metro station, and the nearby REDI shopping centre will serve those working on the premises as well as its visitors. The BREEAM environmental rating of Very Good will be sought for the new office building, which is in line with Varma’s goal of reducing the carbon footprint of its real estate investments,” Tomperi adds.

“The architecture of the Kalasatama campus represents modern Nordic design, and it is one of Varma’s largest real estate development projects. The starting point for planning the spaces has been space efficiency and flexibility, which will lay the foundation for productive work in companies of different sizes,” says Aarne Markkula, Varma’s property development manager.

Further information:

Ilkka Tomperi, Investment Director, Real Estate, Varma, tel. +358 50 379 1903, ilkka.tomperi@varma.fi

Aarne Markkula, Property Development Manager, Varma, tel. +358 40 522 6927, aarne.markkula@varma.fi

Leena Rantasalo, Communications Manager, Varma, tel. +358 50 300 7980, leena.rantasalo@varma.fi

Varma Mutual Pension Insurance Company is the most solvent earnings-related pension company and largest private investor in Finland. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 873,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.7 billion in 2016 and pension payments stood at EUR 5.3 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 44.4 billion at the end of March 2017.

Leena RantasaloViestintäpäällikkö, Varman tulos ja sijoitukset

Kalasatama Campus in Helsinki

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Kutsu medialle: Varman Q3-tulosinfo 26.10. klo 13.3017.10.2017 08:08Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒syyskuun tulosinfoon torstaina 26.10.2017 klo 13.30 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Leena Rantasalolle, puh. 050 300 7980 tai leena.rantasalo@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Leena Rantasalo Viestintäpäällikkö

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl avautui Kalliossa – Varma hakee innovatiivisia ratkaisuja kaupunkien kiinteistökehitykseen21.9.2017 16:49Tiedote

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl-myymälä avautui torstaina 21.9. Helsingin Kalliossa. Myymälän myyntitila on noin 1 600 m², ja se rakennettiin tilaan, jossa on aiemmin toiminut autokorjaamo. Myymälän alakertaan saatiin mittavien muutostöiden jälkeen parkkihalli ja lastausalue, joiden avulla ratkaistiin kiinteistön merkittävimmät rakenteelliset haasteet. Varman kiinteistökehityksen painopiste on erityisesti olemassa olevien kiinteistöjen kehityksessä. ‒ Meillä on käynnissä lukuisia hankkeita, joissa uudistetaan joko yksittäistä kiinteistöä tai suurempaa aluetta. Hankkeilla tavoitellaan Tampereen Finlaysonin tai Helsingin Arabia135:n kaltaisia uudistuksia, jotka tuovat uutta elävyyttä alueelle työssäkäynnin lisäksi, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula. ‒ Kiinteistöjen kehitystyö on usein hidasta ja työlästä, ja se vaatii myös kaavamuutoksia. Onneksi kehityshankkeisiin suhtaudutaan nykyään positiivisemmin, ja kehityksen esteitä on pyritty poistamaan järkevöittämällä määräyk