Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Cara Hunterin menestystrillerin toinen osa Pimeyteen jatkaa rikoskomisario Adam Fawleyn matkassa

Yksitään Isossa-Britanniassa Cara Hunterin trillereitä on myyty yli miljoona kappaletta. Pimeyteen ilmestyy 3.1.2022.

Rauhallisen tien varrella sijaitsevan talon kellarista löydetään nainen ja lapsi, hädin tuskin elossa. Heitä ei pystytä tunnistamaan, eikä talossa asuva muistisairas vanhus myönnä nähneensä heitä aiemmin. Naapurusto on järkyttynyt. Miten tällaista voi tapahtua omalla kotikadulla? Rikoskomisario Adam Fawley kuitenkin tietää, ettei mikään ole mahdotonta – eikä kukaan niin viaton kuin ensinäkemältä luulisi.

Cara Hunter on noussut valtavaan menestykseen sarjallaan, jonka keskiössä rikoksia selvittää etsiväkomisario Adam Fawley. Hunterin romaaneja on myyty yksinomaan Isossa-Britanniassa yli miljoona kappaletta, ja niiden käännösoikeudet on myyty 25 maahan. Pimeyteen on dekkarisarjan toinen osa. Sen hätkähdyttävät käänteet pitävät lukijan varpaillaan yllättävään loppuratkaisuun asti. Ensimmäinen osa Jäljettömiin julkaistiin syyskuussa.

Pimeyteen ilmestyy 3.1.2022.

Tiedustelut ja haastattelupyynnöt: jenni.heiti@otava.fi

”Me ollaan aina oltu täällä” – Third Culture Kids kertoo tämän päivän suomalaisista, jotka elävät kulttuurien risteyksissä26.1.2022 08:56:00 EET | Tiedote

Millaista on kasvaa ja elää usean kulttuurin todellisuuksissa samanaikaisesti? Tähän vastaavat suomalaiset, jotka luovat omaa identiteettiään ja määrittelevät uusia olemisen tapoja erilaisten kulttuuritaustojen keskellä. Koko Hubara, Mona Eid, Caroline Suinner ja Kiia Beilinson ovat koonneet kansien väliin 40 ”kolmannen kulttuurin lapsen” tarinan.

Neulomisen ilo kuuluu kaikille – Ensimmäinen suomeksi julkaistu käsityöopas vasenkätisille ilmestyy13.1.2022 10:02:54 EET | Tiedote

Maria Laiho: Neulekirja vasenkätisille Ilmestyy 28.1.2022 Vasenkätisen käsityöharrastus ei ole aina itsestäänselvyys. Neulontaohjeet ovat lähes poikkeuksetta suunnattu oikeakätisille. Kouluissa opetus järjestetään yleensä enemmistölle sopivalla tavalla. Omakätinen ohjaus on tärkeä oppimisen edellytys ja se helpottaa neulonnan ilon löytämistä. Vasenkätisille ei ole ennen tehty neulontaohjeita tai opaskirjoja suomeksi. Maria Laihon Neulekirja vasenkätisille vapauttaa myös vasenkätiset nauttimaan neulonnan meditatiivisesta hurmoksesta. Raikkaat ohjeet opastavat neulonnan alkeisiin ja tarjoavat myös pitemmälle ehtineille haasteita. Kirjassa toteutetaan mm. raidallinen missonityyppinen kaulahuivi, muhkea Samu-Jacques pipo ja Cocoon-neuletakki. ​Kirjan tekijä Maria Laiho kertoo olevansa onnekas, sillä hänen vasenkätinen mumminsa opetti hänelle neulomisen ja virkkaamisen taidon. Hän on opetellut kääntämään oikeakätisille suunnattuja ohjeita peilikuviksi ja lukemaan niitä omalla tavallaan. Lai