Carrefour-tuotteita S-ryhmän ruokakauppoihin: Terre d’Italia -tuotesarja vie makumatkalle Italiaan

Suomessa vain valikoiduista S-ryhmän ruokakaupoista löytyvään Terre d’italia -tuotesarjaan kuuluu perinteisiä italialaisia herkkuja, kuten juustoja, öljyjä, marmeladeja, makeisia, suolaisia ja makeita keksejä, kastikkeita ja pastoja. Mukana on sekä teollisia että tuoretuotteita, joita on yhteensä noin 50.
– Nyt ei tarvitse lähteä Italiaan asti nauttiakseen aidoista saapasmaan mauista. Terre d’Italian avulla jokainen pääsee pienelle makumatkalle omassa kotikeittiössään. Uutuudet tuovat virkistävää vaihtelua alkusyksyn arkeen paluuseen. Italia-teema näkyy myymälöissämme muutenkin syyskauden alkaessa, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kuvailee.
Tuotesarjan hiteiksi ennakoidaan esimerkiksi Sardinian ja Puglian alueen extra virgin oliiviöljyjä, yli 90 % tomaattia sisältäviä pastakastikkeita (Oliivi, Arrabbiata sekä Basilika), pastoja sekä pestoja.
– Tuotteita on tarjolla rajoitettu erä ja niitä saa suuresta osasta ruokakauppojamme nyt syyskaudella. Tavoitteena on, että asiakkaiden suosikeiksi nousevia makupaloja saataisiin pysyviin valikoimiimme.
Carrefour-yhteistyö näkyy jo myymälöissä
Terre d’italian lanseeraus on osa S-ryhmän ja ranskalaisen Carrefour-vähittäiskauppaketjun laajaa hankintayhteistyösopimusta.
– Kartoitamme Carrefourin kanssa, mitkä heidän eri tuotesarjoistaan sopisivat parhaiten täydentämään valikoimaamme. Mielestämme Terre d’Italia on juuri sellainen: Vuonna 1999 perustetun tuotesarjan ytimessä ovat maakunnallisuus, korkealaatuiset raaka-aineet sekä italialainen ruokaperinne. Valmistajina on italialaisia pieniä ja keskisuuria tuottajia, Sampo Päällysaho taustoittaa.
Terre d’Italian lisäksi S-ryhmän hyllyissä on pian 80 Carrefourin brändeillä merkattua tuotetta, kuten teetä, ihonhoitotuotteita ja säilykkeitä.Kesällä valikoimiin saatiin jo ranskalaisia omenasiidereitä. Lisäksi osa tutuista Xtra- ja Rainbow-tuotteista on hankittu Carrefourin ja pohjoismaisten osuuskauppojen muodostaman Coop Tradingin kautta.
– Asiakkaiden suosima Kotimaista-sarja on yhä tärkeimpiä omia merkkejämme. Kotimaista-sarjan tuotteet valmistetaan Suomessa, raaka-aineet ovat kotimaisia ja tuotteet myydään suomalaisten omistamassa kaupassa. Tuotteet täyttävät Hyvää Suomesta tai Sirkkalehti-merkin kriteerit. Ylipäätään yli 80 prosenttia myymästämme ruoasta on kotimaista ja tämä on tavoitteemme jatkossakin. Carrefour-yhteistyötuotteet täydentävät valikoimaamme ja tuovat ripauksen kansainvälistä vaihtelua asiakkaidemme ruokaostoksiin, Päällysaho sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme