CMADFI-päivä 2017: Yhteisömanagerit ratkovat yhdessä somekuplien haasteita

Verkon yhteisöpalveluja paimentavat viestintäammattilaiset hakevat Tampereella 23. tammikuuta joukolla uusia keinoja palvella yleisöjään yhä paremmin. Oikeiden ihmisten tavoittaminen sosiaalisen median palveluissa vaatii entistä enemmän osaamista, sillä moni somen käyttäjä arvostaa omia pienempiä piirejään ja kaihtaa ammattimaisia kaupallisia tai muita vaikutuspyrkimyksiä.

CMADFI-päivä kokosi viime vuonna Jyväskylään noin 250 osanottajaa. Tällä kertaa Tampereelle on ilmoittautunut yli 300 kiinnostunutta. Kuva: Karri Anttila

Vaikka entistä useampi yhteisömanageri työskentelee jo päätoimisesti sosiaalisen median parissa, yli puolet toimii yhä sivutoimisena vaihtelevilla ammattinimikkeillä ja muiden tehtäviensä ohella, selviää tuoreesta kyselystä. Yhteisömanageritutkimus 2016 julkistetaan CMADFI-päivässä Tampereella 23.1.2017. Siihen voi jo tutustua verkossa Piilotettu aarre -sivustolla.

– Yhteisömanagerin rooli on aika tuore ja sosiaalinen media toimintaympäristönä on jatkuvassa muutoksessa. Ammattilaiset haluavat työlleen lisää aikaa ja arvostusta omissa organisaatioissaan. He haluavat kehittää laadukkaita sisältöjä ja käyttää aikaa myös uuden opetteluun, kertoo tuloksista kyselyn toteuttanut some-asiantuntija ja tapahtuman primus motor Johanna Janhonen.

Kuudetta kertaa Suomessa järjestettävä CMADFI (Community Manager Appreciation Day Finland) on kasvanut merkittäväksi yli 300 someammattilaisen tapahtumaksi, jossa käsitellään kasvavan uuden ammattikunnan ajankohtaisia kysymyksiä. Vapaaehtoisvoimin ja sponsoreiden tuella järjestettävän päivän ohjelma on suunniteltu yhteisöllisesti verkossa.

Pitääkö yllä vai puhkoako somekuplia?

Tällä kertaa teemapäivässä selvitetään, miten somenhallintaohjelmistot voivat helpottaa yhteisömanagerin työtä. Lisäksi mietitään, mikä verkkoyhteisöjen jäseniä innostaa toimimaan, tai miten työpaikoilla kannustetaan ihmisiä osallistumaan niiden omissa sisäisissä yhteisöissä.

Paneelikeskustelun aiheena ovat sosiaalisen median kaventuvat yhteisöt. Kun varsinkin nuoret tuntuvat hakeutuvan verkossa entistä rajatumpiin yhteisöihin, someammattilaisia kiinnostaa, miten heidän kanssaan pääsee vuorovaikutukseen.  Voivatko ihmiset ongelmitta valita todellisuutensa mielensä mukaan?

CMADFI-päivän 2017 pääyhteistyökumppaneita ovat  DigiSyke-hanke, Meltwater, Tampereen yliopisto ja Tekesin Liideri-ohjelma. Tapahtumaa tukee myös joukko pienempiä yhteistyökumppaneita.

Lisätietoja tapahtuman verkkosivuilta

www.CMAD.fi

Johanna Janhonen
puh. 040 506 1960

Yhteisömanagerit olivat viimeksi koolla Jyväskylän yliopiston Agorassa. Kuva: Karri Anttila

Yrjönkatu 11 D 17

Medita Communication Oy on itsenäinen viestintätoimisto. Toimipisteemme ovat Jyväskylässä ja Helsingissä. Olemme keskittyneet teknologia- ja teollisuusyritysten sekä asiantuntijaorganisaatioiden viestintään ja sisältömarkkinointiin. Vuodesta 1997 toimineen yrityksen omistaa kaksi täysipäiväisesti työskentelevää osakasta. Myyntikate vuonna 2018 oli 700 000 euroa ja liikevaihto 998 000 euroa.

Medita on Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton (MTL) jäsen. Vuodesta 2010 olemme toimineet itsenäisten viestintä- ja mainostoimistojen verkostossa, Worldcom Public Relations Groupissa, johon kuuluu toista sataa yrittäjävetoista PR- ja viestintätoimistoa yli 40 maassa eri puolilla maailmaa. Olemme myös Googlen ja HubSpotin kumppani.

Taloustutkimuksen loppuvuodesta 2018 julkistamassa viestintätoimistojen yrityskuvatutkimuksessa Medita sijoittui yleisarvosanalla kolmanneksi ja hinta-laatu-suhteessa toiseksi 29 toimiston joukossa.

Tekoäly, yhteisöllisyys ja analytiikka kiinnostavat someammattilaisia – CMADFI 2019 risteilee Turusta Tukholmaan17.1.2019 08:46:48 EETTiedote

Uusi globaali raportti: Taistelu osaajista tekee vuodesta 2018 työntekijän vuoden25.4.2018 11:26:56 EESTTiedote