Coca-Cola-pulloihin suomen- ja ruotsinkielisiä uudenvuodenlupauksia

Tammi–helmikuussa Coca-Cola- sekä Coca-Cola Zero -pullojen etiketeissä on suomen- ja ruotsinkielisiä uudenvuodenlupauksia. Pulloissa on 27 erilaista lupausta ja netissä niitä voi tehdä itse lisää. Erikoisjuomien avulla yhtiö kannustaa suomalaisia tekemään tulevasta vuodesta omissa ajatuksissa paremman kuin koskaan ennen.
Coca-Cola- sekä Coca-Cola Zero -pullojen etiketeissä on nyt suomen- ja ruotsinkielisiä uudenvuodenlupauksia.

– Olemme tuoneet lupauksia juomapakkauksiimme, sillä haluamme kannustaa suomalaisia antamaan lupauksia niin itselle kuin myös läheisille. Pieni lupaus voi johtaa isoon tekoon, Suomen Coca-Colan viestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaava Théa Natri kertoo.

Uudenvuodenlupaukset ovat sekä 0,5 litran että 1,5 litran kierrätysmuovipulloissa. Suomenkielisten lisäksi valikoimassa on kaksi ruotsinkielistä lupausta. Lupausetiketillä varustetut juomat ovat myynnissä tammi–helmikuun ajan vuonna 2021.

Netissä voi valita tölkkiin oman lupauksensa

Coca-Cola on myös avannut uuden saitin, jossa voi tilata lupauksen sisältävän Coca-Cola-tölkin omalla tekstillä tai valita tölkkiinsä jonkin sivustolta löytyvästä 170 lupauksesta. Sivusto on osoitteessa: store.coca-cola.fi

Tölkkeihin voi valita esimerkiksi lupauksia uskoa unelmiin enemmän joka päivä, kysyä useammin mitä kuuluu tai ihailla joka päivä elämän pieniä asioita. Pulloissa olevat 27 lupausta taas kannustavat suomalaisia esimerkiksi osoittamaan toisilleen rakkautta, olemaan enemmän läsnä, uskomaan itseensä ja arvostamaan itseään, uskomaan huomiseen, pyytämään anteeksi, ihailemaan erilaisuutta ja hymyilemään enemmän.

Lupauksia, jotka on mahdollista pitää

Théa Natri huomauttaa, että yleensä on vaikeaa tehdä sellaisia uudenvuodenlupauksia, jotka on mahdollista pitää. Coca-Cola haluaa tarjota suomalaisille mahdollisuuden toisenlaisten uudenvuodenlupausten antamiseen tärkeimmän viestintäkanavansa, juomapakkausten välityksellä.

– Koronakriisi on osoittanut, kuinka ihmiset kykenevät auttamaan muita, sysännyt meidät miettimään elämäämme ja opettanut meitä arvostamaan sellaisia asioita, joita olemme ehkä aiemmin pitäneet itsestäänselvyytenä. Valitsemalla lupauksen sisältävän pullon tai tölkin voit samalla sitoutua tekemään tulevasta vuodesta omissa ajatuksissasi paremman kuin koskaan ennen, Natri jatkaa.

Myös Coca-Colan ystävät eri puolilla Eurooppaa osallistuvat uudenvuodenlupausten antamiseen. Tammikuun alusta alkaen Coca-Colan digitaalisilla kanavilla julkaistaan heidän haastattelujaan, joista käy ilmi, kuinka vaikuttavia pienet, henkilökohtaiset, toiveikkaat lupaukset voivat olla. Tunnetuin lupauksenantajista on yhdysvaltalainen laulaja-lauluntekijä, näyttelijätär ja malli Katy Perry.

Minkä lupauksen sinä antaisit Cokiksella?

- Aion rakastaa sinua enemmän joka päivä
- Lupaan yrittää enemmän sinun vuoksesi
- Iloitsen sinusta joka päivä
- Lupaan olla enemmän läsnä, sillä olet tärkeä
- Mun sydämessä on sulle aina paikka
- Olen ylpeä siitä, kuka olen
- Uskon itseeni enkä lakkaa yrittämästä
- Arvostan itseäni ja ulkonäköäni joka päivä
- Aion olla rohkeasti oma itseni
- Olen avoin muutokselle ja selviän mistä vaan
- Aion elää nyt, en vasta "sitten kun"
- Iloitsen yhteisistä hetkistä pöydän ympärillä
- Itken, nauran ja annan tunteideni näkyä
- En valita säästä vaan nautin vuodenajoista
- Pimeinkään ilta ei himmennä mun valoa
- Arvostan sua ja näytän sen
- Uskon huomiseen, koska meissä on sisua
- Pyydän anteeksi ja välitän enemmän
- Jätän turvavälin negatiiviseen ajatteluun
- Hymyilen enemmän, synkistelen vähemmän
- Ihailen erilaisuutta meissä kaikissa
- Olen kärsivällinen ja kuuntelen enemmän
- Innostun uudesta, en pelkää muutosta
- Avaan silmäni sille, mikä on lähellä
- En roskaa ja palautan pullot kierräykseen
- Jag ska aldrig ta dig för givet
- Jag är stolt över oss

Théa Natri
Suomen Coca-Cola
Viestintä- ja yhteiskuntasuhteet päällikkö
tnatri@coca-cola.com

Kuvat

Coca-Cola Finland
Sinebrychoffinaukio 1
04250 KERAVA

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla. Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään.

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Coca-Cola Finland

Coca-Colan valmistuksessa käytetään nyt vain uusiutuvaa energiaa12.1.2021 10:30:24 EET | Tiedote

Kaikki Coca-Colat sekä muut Suomen Coca-Colan valikoimaan kuuluvat juomat on vuoden alusta alkaen valmistettu Keravalla käyttäen pelkästään uusiutuvaa energiaa. Sinebrychoffin tuotantolaitoksella ei enää käytetä energiaa turpeesta eikä fossiilisista polttoaineista. Tavoitteena on, ettei juomien valmistuksesta enää synny hiilidioksidipäästöjä. Tähän Sinebrychoff pyrkii pääsemään kevään aikana kompensoimalla jäljelle jääneet ilmastovaikutukset, minkä myötä Sinebrychoff valmistaisi Coca-Colaa ja muita juomiaan hiilineutraalisti yhdeksän vuotta suunniteltua aiemmin.

100 vuotta ensimmäisestä Coca-Colan joulumainoksesta9.11.2020 11:00:00 EET | Tiedote

Coca-Colan ensimmäisistä sanomalehdissä julkaistuista joulumainoksista tulee tänä vuonna kuluneeksi 100 vuotta. Mainoksissa on nähty lähes 90 vuoden ajan juuriltaan suomalaisen Haddon Sundblomin piirtämä punaposkinen ja punanuttuinen Coca-Cola Joulupukki. Juhlavuoden kunniaksi Coca-Cola julkistaa uuden joulumainoksen, jonka sydämeenkäyvä viesti heijastelee tätä aikaa; ihmisten halua ja kaipausta viettää joulua läheisten kanssa. Coca-Cola Joulurekka ei tänä vuonna poikkeusolojen vuoksi kierrä missään päin maailmaa keräämässä ihmisiä yhteen.