CSR Europe palkitsi ManpowerGroupin monimuotoisen työllistämisen edistämisestä Suomessa

Eurooppalainen yritysvastuuorganisaatio CSR Europe järjesti ensimmäisen yritysvastuukilpailun, johon osallistui 700 kilpailuehdotusta 29 Euroopan maasta. Yrityksiä palkittiin kolmessa sarjassa innovatiivisista, ei-kaupallisten toimijoiden kanssa toteutetuista yhteistyöhankkeista, jotka ovat auttaneet ratkaisemaan yhteiskunnallisia ongelmia ja tuoneet samalla liiketoiminnallista hyötyä yrityksille.

Suuryritysten sarjan voitti ManpowerGroup Oy, joka perusti monimuotoiseen työllistämiseen keskittyvän sosiaalisen yrityksen, Manpower Inclusive Oy:n, vuonna 2007.  Yritys on tukenut heikommassa työmarkkina-asemassa olevien pääsyä avoimille työmarkkinoille. Käytännössä työllistämisen kohderyhmiä ovat olleet pitkäaikaistyöttömät, vaikeasti työllistyvät ja osatyökykyiset työnhakijat. Vuoden 2013 alusta kohderyhmiin on nostettu myös nuoret, vastavalmistuneet sekä yli 50-vuotiaat työnhakijat, kun palkkatuen käyttö-mahdollisuuksia on laajennettu.

”Manpower Inclusiven toiminta on osoitus siitä, että kansainvälistä arvopohjaamme ja vastuullista toimintaa on onnistuttu jalkauttamaan myös Suomessa, lähtemällä liikkeelle paikallisten markkinoiden tarpeesta, toimintaympäristöstä ja mahdollisuuksista, johtaja Mika Wilén sanoo. ”Päädyimme palkkatuettuun henkilöstövuokrausmalliin, jonka avulla työllistämiskynnystä voidaan madaltaa myös taloudellisia kannusteita tarjoamalla”, Mika Wilén kuvaa liiketoimintaideaa. ”Palveluratkaisu hyödyttää työnhakijoita, työnantajia ja yhteiskuntaa sekä tukee omaa ydinliiketoimintaamme. Lisäksi se osoittaa, että yhteiskunnallisten asioiden edistämisessä yritykset, julkinen sektori ja kolmas sektori pystyvät tulokselliseen yhteistyöhön toistensa vahvuuksia ja verkostoja jakamalla.”

Valintaperusteluiden mukaan ManpowerGroupin ja sen tytäryhtiön Manpower Inclusiven hankkeessa yhteiskunnallinen tarkoitus eli monimuotoisuuden ja työllisyyden edistäminen, nivoutuvat esimerkillisesti osaksi yrityksen ydinliiketoimintaa. Yhtiö on tehnyt pitkäjänteistä yhteistyötä monipuolisen kumppanijoukon kanssa. Yhteistyöllä on saatu aikaan sekä uutta liiketoimintaa että positiivisia yhteiskunnallisia vaikutuksia työllistämällä mm. yli 400 osatyökykyistä ja pitkäaikaistyötöntä.  ”Ilman vahvaa verkostoitumista emme olisi päässeet niihin tuloksiin, joista nyt saimme tunnustuksen”, Wilén toteaa.

Palkinto jaettiin Yritysvastuuverkosto FIBSin RATKAISUN PAIKKA 2013 –tapahtumassa.

ManpowerGroup on rekrytointiin, henkilöstövuokraukseen, konsultointiin sekä palveluratkaisuihin erikoistunut yritys, joka toimii 80 maassa. Suomessa toiminta on aloitettu vuonna 1997 ja asiakkaita ja hakijoita palvellaan valtakunnallisesti aluetoimistojen kautta.

Vuosittain ManpowerGroup tuottaa palveluita ja ratkaisuja yli 400 000 yritykselle ja organisaatiolle eri toimialoilla, paikallisista pk-yrityksistä globaaleihin yhtiöihin. ManpowerGroup toimii neljän brändin alla: ManpowerGroup Solutions, Experis, Manpower ja Right Management. Tytäryhtiö Manpower Inclusive Oy toimii sosiaalisena yrityksenä, joka keskittyy monimuotoiseen työllistämiseen.

Lisätiedot:

Mika Wilén, johtaja, markkinointi ja sidosryhmäsuhteet

www.manpowergroup.fi

Manpower Inclusive: https://www.manpower.fi/MPNet3/Content.asp?Ref=FINLAND&NodeRef=50932&

Mika Wilén, johtaja, markkinointi ja sidosryhmäsuhteet

ManpowerGroup on rekrytointiin, henkilöstövuokraukseen, konsultointiin sekä palveluratkaisuihin erikoistunut yritys, joka toimii yli 80 maassa. Suomessa aloitimme vuonna 1997 ja palvelemme asiakkaitamme ja hakijoitamme valtakunnallisesti aluetoimistojemme kautta. Yhdistämme yksilöiden osaamisen ja potentiaalin yritysten tavoitteisiin. Olemme edelläkävijöinä luomassa ja tuottamassa innovatiivisia henkilöratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme selviytymään voittajina muuttuvassa työmaailmassa. Vuosittain tuotamme palveluita ja ratkaisuja yli 400 000 yritykselle ja organisaatiolle eri toimialoilla, paikallisista pk-yrityksistä globaaleihin yhtiöihin. ManpowerGroup toimii neljän brändin alla: ManpowerGroup Solutions, Experis, Manpower ja Right Management. Tytäryhtiö Manpower Inclusive Oy toimii sosiaalisena yrityksenä, joka keskittyy monimuotoiseen työllistämiseen.