Daikin Finland ja Suomen Palloliitto yhteistyöhön

Daikinista osa suomalaista jalkapalloperhettä – Palloliitto iloitsee uudesta kumppanuudesta
Daikinin toimitusjohtaja Osman Orkan Durmaz ja Suomen Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis iloitsevat nyt solmitusta yhteistyökumppanuudesta.

Maailman johtava lämmitys-, jäähdytys- ja ilmanvaihtoratkaisujen toimittaja Daikin ja Suomen Palloliitto aloittavat yhteistyön.Yhteistyökumppanuus antaa Daikinille mahdollisuuden tukea vahvasti suomalaista kuningaslajia, joka on vuosi vuodelta kasvattanut suosiotaan. Yhteistyö kattaa laajasti jalkapallotoimintaa maajoukkueesta ruohonjuuritasolle.

”Oman toimialamme johtavana yrityksenä haluamme ottaa vastuuta ja osallistua suomalaisen yhteiskunnan kehittämiseen. Samalla haluamme kasvaa yhdessä tavalla, joka tarjoaa yhdistäviä elämyksiä ja unohtumattomia kokemuksia”, kertoo Daikin Finlandin toimitusjohtaja Osman Orkan Durmaz

Durmazin mukaan Daikin valitsee yhteistyökumppaninsa erittäin huolellisesti.

”Tuemme tapahtumia ja organisaatioita, jotka ovat laadultaan ja arvoiltaan kehityksen kärjessä. Palloliiton arvot ja tavoitteet sopivat loistavasti yhteen Daikinin kanssa, joten odotamme yhteistyötä innolla.”

Vuosi 2021 on ollut suurta jalkapallon juhlaa. Keväällä sekä naisten jalkapallomaajoukkue Helmarit että miesten futsalmaajoukkue varmistivat paikkansa EM-lopputurnauksissa, ja kesällä miesten jalkapallomaajoukkue Huuhkajat esiintyy ensimmäistä kertaa EM-viheriöllä.

”Menestyksemme jalkapallokentillä on ollut ennennäkemätöntä, mutta menestyksen eteen on tehty hurjasti töitä. Helmareiden, Huuhkajien ja miesten futsalmaajoukkueen EM-kisapaikat osoittavat, että suunta on oikea”, vahvistaa Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.

Jalkapallo liikuttaa huomattavaa määrää suomalaisia ja on harrastajamäärällä mitattuna suosituin ja suurin urheilulaji.

Daikinilla on lähes sadan vuoden kokemus lämmitys-, jäähdytys- ja ilmanvaihtojärjestelmien suunnittelusta, kehittämisestä ja valmistuksesta maailmanlaajuisesti. Daikin Europe -konsernilla on vahva 17 tytäryhtiön, neljän myyntiyhtiön ja itsenäisten jälleenmyyjien myyntiverkosto yli 50 maassa Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa. Suomeen Daikin tuli 1970-luvulla ja vahvisti paikallista läsnäoloaan perustamalla toimipisteen vuonna 2018. Suomessa saatavilla olevat lämpöpumput on valmistettu Euroopassa ja suunniteltu Pohjoisen vaativiin olosuhteisiin.

Daikin Finland, Daikin Europe N.V. Suomen sivuliike
Toimitusjohtaja Osman Orkan Durmaz
durmaz.o@daikin.fi, puh. 050 574 3026

Suomen Palloliitto
Myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis
mikko.varis@palloliitto.fi, puh. 040 513 6100

Daikin tukee EM-kisoihin valmistautuvaa miesten jalkapallomaajoukkue Huuhkajia.
Lämpöpumppuvalmistaja Daikin tukee myös naisten jalkapallomaajoukkue Helmareita
Lämpöpumppuvalmistaja Daikinin nimikkopelaaja Huuhkajissa on Saksan Bundesligan Union Berlinissä pelaava, huhtikuussa hattutempun vain 17 minuutissa iskenyt hyökkääjä Joel Pohjanpalo.

Daikin on maailman johtava lämpöpumppujen valmistaja ja lämpöpumpputeknologian sekä kylmäaineiden kehittäjä. Daikin tuottaa lämmitys-, jäähdytys- ja ilmanvaihtoratkaisuja sekä kotitalouksille että suurkohteisiin. Daikin on ainoa valmistaja, joka sekä kehittää että valmistaa itse kaikki lämpöpumppujen kompressorit, kylmäaineet ja lämmönvaihtimet.

Daikin on perustettu 1924 ja Daikin Europe 1972. Euroopassa Daikinilla on sekä tuotekehityskeskus että viisi lämpöpumpputeknologiaan keskittynyttä tuotantolaitosta. Daikinin Pohjoismaiden olosuhteisiin tarkoitetut lämpöpumput kehitetään ja valmistetaan Euroopassa.

Lisätietoja osoitteesta https://www.daikin.fi/ajankohtaista