Destia kunnostaa Kuopion matkustajasatamaa

Destia on voittanut Kuopion kaupungin matkustajasataman laajennusurakan. Rakennuskohde sijaitsee Maljalahden uuden asuinalueen kupeessa noin kilometrin Kauppatorilta itään.

Destia on voittanut Kuopion kaupungin matkustajasataman laajennusurakan.

Urakka toteutetaan kokonaisurakkana, joka sisältää nykyisten rakenteiden purku- ja siirtotöitä. Urakassa levennetään ja jatketaan Kauppakadun jatkeen aallonmurtajaa sisältäen esirakentamistyöt, alueviemäröinnit, valaistukset sekä pintarakennetyöt ja rakennetaan kiinteitä laiturirakenteita. Lisäksi urakkaan sisältyy kiinteiden laiturirakenteiden, virtausputkien ja laivakaivojen rakennussuunnittelua ja toteuttamista.

Urakka alkaa lokakuussa 2018 ja päättyy syyskuussa 2020.

Lisätietoja: Työpäällikkö Antti Aholainen, antti.aholainen(at)destia.fi, 050 569 9039

Destia on voittanut Kuopion kaupungin matkustajasataman laajennusurakan.

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.