Destialle sopimus Vt 4 Kirri–Tikkakoski moottoritie -hankkeesta

Destia on solminut sopimuksen Valtatie 4 Kirri–Tikkakoski moottoritien toteutuksesta STk-hankkeena.

Destia solmi sopimuksen Kirri-Tikkakoski moottoritie-hankkeesta. Kuvassa (vasemmalta) Destian projektijohtaja Jukka-Pekka Saikkonen, Liikenneviraston projektipäällikkö Jarmo Niskanen, Destian tarjouspäällikkö Anttoni Tiainen ja Liikenneviraston projektipäällikkö Jarmo Nirhamo.

Liikenneviraston kilpailuttama hanke toteutetaan STk-mallilla, jossa projekti sisältää kehitysvaiheen, suunnittelun ja toteutuksen. Kehitysvaihe alkaa 1.10.2018 ja kestää kuusi kuukautta. Lopullinen toteutussopimus allekirjoitetaan onnistuneen kehitysvaiheen päätyttyä. Moottoritieosuuden rakentaminen alkaa ensi vuonna ja on valmis vuonna 2023.

– Destia on suomalaisen infran asiantuntija ja erityisesti näissä STk-hankkeissa monipuolinen osaamisemme on eduksi. Pääsemme hyödyntämään Kirri–Tikkakoski projektissa niin suunnittelu- kuin rakentamisosaamistamme monipuolisesti, kertoo projektijohtaja Jukka-Pekka Saikkonen.

Hankkeeseen kuuluu Valtatie 4:n rakentaminen 2+2-kaistaisena keskikaistalla varustettuna moottoritienä välillä Kirri–Vehniä, yhteensä noin 16 kilometrin matkalta. Lisäksi rakennetaan viisi eritasoliittymää, 24 uutta siltaa ja melunsuojausta. Hankkeeseen kuuluu myös vähintään yhden sillan korjaustyöt ja rakennussuunnittelu.

Kirri–Tikkakosken moottoritiehanketta on odotettu Keski-Suomessa jo useita vuosia. Tieosuus on koko maan vilkkaimmin liikennöityjä kaksikaistaisia teitä, sillä kulkee yli 15 000 ajoneuvoa vuorokaudessa. Moottoritie parantaa alueen tieyhteyksiä merkittävästi.

Lisätietoja: Destian projektinjohtaja Jukka-Pekka Saikkonen, p. + 358 40 559 3775, jukka-pekka.saikkonen(a)destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.