Destiasta A-luokan voimajohtourakoitsija

Suomen kantaverkkoa hallinnoiva Fingrid on myöntänyt Destialle A-luokan voimajohtourakoitsijan arvon.

Nousu B-luokasta A-luokkaan on edellyttänyt Destialta monipuolisia näyttöjä ja laajaa osaamista voimajohtourakoiden läpiviennistä.

Fingrid arvioi toimittajia useasta eri näkökulmasta, mm. talouden, laatujärjestelmän, työturvallisuusjohtamisen, henkilöstön osaamisen sekä referenssien perusteella.

– Olemme Destiassa tehneet järjestelmällisesti työtä A-luokan pätevyyden saavuttamiseksi ja nyt kova työ palkitaan. Yhteistyö ja jatkuva parantaminen tuottavat nyt tulosta, ja nousemme voimajohtorakentamisen Formula 1 -sarjaan. Suuret kiitokset koko voimajohtotiimillemme, iloitsee Destian Energiainfra-liiketoiminnan johtaja Tapio Leskinen.

A-luokan urakoitsijana Destian on mahdollista toteuttaa 400 kilovoltin voimajohtohankkeita, ja osaltaan olla parantamassa sähköjärjestelmän toimivuutta sekä energian saatavuutta ympäri Suomen.

Lisätietoja: Destian Energiainfra-liiketoiminnan johtaja Tapio Leskinen, tapio.leskinen(at)destia.fi, p. 040 120 9016

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.