Destiasta A-luokan voimajohtourakoitsija

Suomen kantaverkkoa hallinnoiva Fingrid on myöntänyt Destialle A-luokan voimajohtourakoitsijan arvon.

Nousu B-luokasta A-luokkaan on edellyttänyt Destialta monipuolisia näyttöjä ja laajaa osaamista voimajohtourakoiden läpiviennistä.

Fingrid arvioi toimittajia useasta eri näkökulmasta, mm. talouden, laatujärjestelmän, työturvallisuusjohtamisen, henkilöstön osaamisen sekä referenssien perusteella.

– Olemme Destiassa tehneet järjestelmällisesti työtä A-luokan pätevyyden saavuttamiseksi ja nyt kova työ palkitaan. Yhteistyö ja jatkuva parantaminen tuottavat nyt tulosta, ja nousemme voimajohtorakentamisen Formula 1 -sarjaan. Suuret kiitokset koko voimajohtotiimillemme, iloitsee Destian Energiainfra-liiketoiminnan johtaja Tapio Leskinen.

A-luokan urakoitsijana Destian on mahdollista toteuttaa 400 kilovoltin voimajohtohankkeita, ja osaltaan olla parantamassa sähköjärjestelmän toimivuutta sekä energian saatavuutta ympäri Suomen.

Lisätietoja: Destian Energiainfra-liiketoiminnan johtaja Tapio Leskinen, tapio.leskinen(at)destia.fi, p. 040 120 9016

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Destia rakentaa Laakson yhteissairaalan maanpäällisen infran14.12.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Destia rakentaa Laakson yhteissairaalan maanpäällisen infran SRV:lle. Helsingin kaupungille ja Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUSille rakennettava sairaalahanke on vaativa, suuren mittakaavan rakennusallianssi Helsingin keskustan tuntumassa vilkkaasti liikennöidyllä alueella. SRV:n ja Destian välinen alaurakka-allianssisopimus kattaa kehitys- ja toteutusvaiheen ja on arvoltaan 180 miljoonaa euroa, minkä jakautuminen osapuolten kesken tarkentuu kehitysvaiheen aikana.

Destian Liila-laskentalaite saapuu Lahteen9.12.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Lahdessa otettiin marraskuussa käyttöön kaksi Destia Liila -laskentalaitetta, jotka laskevat Uudenmaankadun ja Pohjoisen Liipolankadun varrella ohikulkevat kävelijät ja pyöräilijät. Laitteiden avulla Lahden kaupunki voi seurata ja tilastoida käytetyn reitin suosion kehitystä sekä reaaliaikaista käyttöastetta ympäri vuorokauden. Näin liikkujista saatava tieto voi auttaa kaupunkia kehittämään pyörätieverkostoja.