Digiajan vaihtoehto painetulle asiakaslehdelle
Yritykset etsivät vaihtoehtoa painetulle lehdelle, sillä moderni viestintä vaatii nopeutta ja ajantasaisuutta, joita paperilehti ei tarjoa. Lisäksi lukijat odottavat miellyttävää käyttökokemusta mobiili- ja tablettilaitteilla, joilla kulutetaan jo yli puolet verkkosisällöistä.
Viestien on oltava kiinnostavia ja hyödyllisiä, jotta ne huomataan, luetaan ja niihin reagoidaan. Viestit on julkaistava kanavassa, jota asiakas useimmiten käyttää, eli verkossa. Blishway tekee helpoksi sisällön jatkuvan tai ajastetun julkaisemisen, jakamisen ja keskustelun. Kaikki julkaistut jutut ovat hakukoneen ulottuvilla ja edistävät yrityksen verkkonäkyvyyttä varsinkin, kun juttuja hyödynnetään yrityksen some-kanavissa.
”Blishwaylla julkaistu sisältö tavoittaa asiakkaat ja tarjoaa miellyttävän käyttökokemuksen. Blishwayssa yhdistyy iltapäivälehdistä tuttu vaivaton käyttökokemus sekä verkon jaettavuus ja löydettävyys. Juttuja voidaan rikastaa videoilla, jotka voidaan linkittää vaikka YouTubeen, jolloin lukija saa mieleistä katsottavaa ja yritys arvokkaan linkin sosiaaliseen mediaan”, kertoo viestinnän asiantuntija Hannele Haltia Mediataivaasta.
Blishway on valmis tuote, joka ei vaadi yritykseltä kehitysprojektia. Se voidaan ottaa käyttöön nopeasti useillekin kieliversioille. Hannele Haltia painottaa, että verkkojulkaisu on erityisesti asiantuntijayrityksille hyvä tapa erottua ja tarjota asiakkailleen hyödyllistä sisältöä.
”Asiakaslehden perustamista ja yrityksen viestinnän terävöittävistä miettivän yrityksen kannattaa aloittaa oma julkaisunsa suoraan digitaalisena ja jättää paperijulkaisemisvaihe väliin”, hän sanoo.
Esimerkkinä markkinointiviestinnän oma Impact&Insight –julkaisu
Mediataivaan oma Blishwaylla toteutettu verkkojulkaisu, Impact&Insight -julkaisu pureutuu digitaalisuuden, markkinoinnin ja viestinnän ajankohtaisiin teemoihin ja nostaa esille viestinnän ja markkinoinnin kiinnostavia vaikuttajia. Julkaisussa on haastateltu muun muassa markkinoinnin professori Heikki Karjaluotoa, Keskon viestintäjohtaja Merja Haverista ja MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmalaa.
“Verkko mahdollistaa monipuolisen sisällöntuotannon, jossa hyvää juttua voi rikastaa aiheeseen liittyvillä sisältönostoilla, animaatioilla tai videoilla”, toteaa Mediataivaan toimitusjohtaja Tatu Könönen Impact&Insight -julkaisun ensimmäisessä pääkirjoituksessa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Hannele HaltiaViestinnän asiantuntija
Puh:040 162 2218hannele.haltia@mediataivas.comTatu KönönenToimitusjohtaja
Puh:040 520 8477tatu.kononen@mediataivas.comLinkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Viestintätoimisto Medita Oy
Sinäkin saatat olla yhteisömanageri – Yhteisön palveleminen somessa kuuluu moneen ammattiin9.1.2023 13:17:47 EET | Tiedote
Yhteisömanagerointi kuuluu osana moneen ammattiin: Päätoimittaja, nuorisotyöntekijä, yrittäjä, henkilöstöpäällikkö, tubettaja, rehtori, markkinointijohtaja, pappi, somevastaava, yhteisömanagereille vuotuista CMADFI-seminaaria järjestävä Johanna Janhonen luettelee. – Kaikki yhteisömanagerit eivät vieläkään tunnista omasta työstään tätä roolia, vaikka olemme yrittäneet tuoda tehtävää esiin jo 11 vuoden ajan tämän teemapäivän kautta.
Minne some on menossa – 10. CMADFI tuo uusinta tietoa alan ammattilaisille19.1.2021 07:32:10 EET | Tiedote
Somealustojen vallankäyttö on puhuttanut pitkään, mutta erityisen huomion kohteeksi aihe on noussut viime viikkoina Facebookin ja Twitterin suljettua Yhdysvaltain presidentin käyttäjätilit väkivaltaisen mellakan jälkeen. Mihin suuntaan sosiaalinen media on menossa ja miten siihen tulisi suhtautua, jos se on iso osa omaa arkea tai jopa työpaikka? Somen ajankohtaisia ilmiöitä tarkastellaan alan ammattilaisten maksuttomassa CMADFI 2021 koulutus- ja verkostoitumispäivässä verkossa 25. tammikuuta.
Medita ja Jooli yhdistyvät viestintätoimistoksi, joka puhuu teknologiaa – ja kertoo siitä ymmärrettävästi 2.3.2020 15:29:46 EET | Tiedote
Strategista viestintää ja vastuullista sisältömarkkinointia teknologia- ja asiantuntijayrityksille tarjoavat viestintätoimistot Medita Communication Oy ja Jooli markkinointi & viestintä Oy fuusioituvat karkauspäivän kosinnan tuloksena maaliskuusta alkaen. Fuusio on askel Meditan liiketoiminnan kasvattamisessa seuraavalle tasolle.
CMADFI 2020 Helsingissä: Viestinnän megatrendit muuttavat somea20.1.2020 15:13:33 EET | Tiedote
Some-ammattilaisten maksuton koulutus- ja verkostoitumistilaisuus Suomen yhteisömanageripäivä CMADFI 2020 järjestetään vapaaehtoisvoimin ja sponsorituella Helsingin yliopiston Tiedekulmassa 27. tammikuuta. Yhdeksännen CMADFI-päivän parisataa paikkaa varattiin loppuun päivässä heti ilmoittautumisen avauduttua.
Yritysjohdon luottamus tulevaan laskenut jyrkästi eri puolilla maailmaa , kertoo Worldcom Confidence Index11.11.2019 12:40:39 EET | Tiedote
Luottamus Yhdysvalloissa laski 51 prosenttia, Kiinassa 21 prosenttia. Tutkimustulokset koottiin lähes 60 000 liikkeenjohdon avainhenkilön näkemyksistä uuden tekoälymenetelmän avulla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme