Digita ja Kajaanin Vesi -liikelaitos sopimukseen vesihuollon digitalisoinnista

Digita Oy ja Kajaanin Vesi -liikelaitos ovat tehneet sopimuksen vesihuollon digitalisoinnista Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvan IoT-verkon avulla. Sopimuksen myötä Kajaanin Vesi tulee vaihtamaan seuraavan 5 – 6 vuoden aikana kaikki 7500 asiakasvesimittariaan etäluettaviin vesimittareihin.

Kajaanin Vesi on Kajaanin Kaupungin omistama kunnallinen vesihuoltoliikelaitos, joka huolehtii vedenjakelusta ja viemäröintipalvelusta Kajaanin alueella. Päätös uudenlaiseen digitaaliseen vesihuoltoon siirtymisestä on iso askel kaupungille.

”Olemme iloisia, että pääsemme aloittamaan veden etäluennan rakentamisen. Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuva IoT-verkko mahdollistaa tämän tyyppisen toteutuksen ja teknologiaa voi hyödyntää myös jatkossa muihin käyttötarkoituksiin”, kertoo Kajaanin Veden johtaja Juha Nurminen.

”Sopimuksemme Kajaanin Veden kanssa on monivuotinen ja olemme iloisia, että olemme mukana digitalisoimassa kaupunkia uudenlaisen ja nykyaikaisen vesihuollon pariin. Tulemme tekemään tiivistä yhteistyötä ja varmistamaan, että asiat sujuvat pilottivaiheenkin jälkeen yhtä hyvin”, kertoo Digitan myyntipäällikkö Mona Miettinen

Lisätietoja:

Kajaanin Vesi, johtaja, Juha Nurminen, puh. 044 7100 258, juha.nurminen(a)kajaani.fi

Kajaanin Vesi, verkostopäällikkö, Markku Piirainen, puh. 044 7100 276, markku.piirainen(a)kajaani.fi

Digita Oy, myyntipäällikkö Mona Miettinen, p. 0400 721 700, mona.miettinen(a)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fiwww.digitamahdollistaa.fi

Kajaanin Vesi on Kajaanin kaupungin omistaja kunnallinen vesihuoltoliikelaitos, joka huolehtii toiminta-alueellaan vedenjakelu- ja viemäröintipalveluista. Kunnallinen vesilaitos on toiminut Kajaanissa vuodesta 1921.

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.

Radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulossa muutoksia vuoden 2020 alussa käynnistyvän radion uuden toimilupakauden myötä30.12.2019 09:15:11 EETTiedote

Radion uuden toimilupakauden käynnistyessä 1.1.2020 radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulee merkittäviä muutoksia radiotaajuuksien vaihtuessa radiokanavalta toiselle. Uudet kuuluvuusalueet perustuvat Traficomin ja valtioneuvoston 15.11.2018 myöntämiin uusiin ohjelmistotoimilupiin. Muutokset koskevat vain osaa kaupallisia radiokanavia, eivätkä vaikuta esimerkiksi Ylen radiokanaviin.

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee23.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Digita tarjoaa antenni-tv-verkossaan maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa nykyisten tv-asemien lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia.