Digita ja Kajaanin Vesi -liikelaitos sopimukseen vesihuollon digitalisoinnista

Digita Oy ja Kajaanin Vesi -liikelaitos ovat tehneet sopimuksen vesihuollon digitalisoinnista Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvan IoT-verkon avulla. Sopimuksen myötä Kajaanin Vesi tulee vaihtamaan seuraavan 5 – 6 vuoden aikana kaikki 7500 asiakasvesimittariaan etäluettaviin vesimittareihin.

Kajaanin Vesi on Kajaanin Kaupungin omistama kunnallinen vesihuoltoliikelaitos, joka huolehtii vedenjakelusta ja viemäröintipalvelusta Kajaanin alueella. Päätös uudenlaiseen digitaaliseen vesihuoltoon siirtymisestä on iso askel kaupungille.

”Olemme iloisia, että pääsemme aloittamaan veden etäluennan rakentamisen. Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuva IoT-verkko mahdollistaa tämän tyyppisen toteutuksen ja teknologiaa voi hyödyntää myös jatkossa muihin käyttötarkoituksiin”, kertoo Kajaanin Veden johtaja Juha Nurminen.

”Sopimuksemme Kajaanin Veden kanssa on monivuotinen ja olemme iloisia, että olemme mukana digitalisoimassa kaupunkia uudenlaisen ja nykyaikaisen vesihuollon pariin. Tulemme tekemään tiivistä yhteistyötä ja varmistamaan, että asiat sujuvat pilottivaiheenkin jälkeen yhtä hyvin”, kertoo Digitan myyntipäällikkö Mona Miettinen

Lisätietoja:

Kajaanin Vesi, johtaja, Juha Nurminen, puh. 044 7100 258, juha.nurminen(a)kajaani.fi

Kajaanin Vesi, verkostopäällikkö, Markku Piirainen, puh. 044 7100 276, markku.piirainen(a)kajaani.fi

Digita Oy, myyntipäällikkö Mona Miettinen, p. 0400 721 700, mona.miettinen(a)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fiwww.digitamahdollistaa.fi

Kajaanin Vesi on Kajaanin kaupungin omistaja kunnallinen vesihuoltoliikelaitos, joka huolehtii toiminta-alueellaan vedenjakelu- ja viemäröintipalveluista. Kunnallinen vesilaitos on toiminut Kajaanissa vuodesta 1921.

MTV ja Digita lanseerasivat uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun. Uudella C More suoratoistopalvelusta saatavalla tuotteella voi katsoa viihdettä ja urheilua niin kotona kuin matkoillakin joko netin yli tai antenniverkon välityksellä. Antenniverkon maksu-tv-kanavat välitetään kuluttajien televisioihin Digitan toimintavarman, viiveettömän ja valtakunnallisen antenniverkon avulla. Digita aloitti maksu-tv-liiketoimintansa vuoden 2020 alussa ostaessaan DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-asiakkuudet. Nyt Digita kehitti kotimaisen suoratoistopalvelun C Moren kanssa uuden tuotteen. Tuttujen C Moren maksu-tv-kanavien kuten C More Max sekä C More Sport 1 ja 2 lisäksi asiakkaat saavat samaan pakettiin enemmän sisältöä liittämällä siihen C Moren suoratoistopalvelun. ”Asiakaslähtöisyys on meillä kaiken tekemisen ytimessä. Nyt

Mitä korkeapaine tekee TV-signaalille? Näin pääset parhaiten eroon korkeapaineen aiheuttamista television vastaanotto-ongelmista24.6.2020 09:30:00 EESTTiedote

Digita on saanut viime viikkojen aikana yhteydenottoja Kemin ja Tornion alueelta television vastaanotto-ongelmiin liittyen. Ainakin osan vastaanotto-ongelmien taustalla on ollut niin sanottu radiokeli. Radiokelejä esiintyy yleensä korkeapaineen vallitessa. Radiokelit voivat kestää tunneista vuorokausiin. Häiriöt häviävät säätilan muuttuessa.