Digita ostaa DNA:n antenni-tv-verkon maksu-tv-liiketoiminnan

DNA Oyj on sopinut antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminnan myynnistä Digita Oy:lle. Antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminta, ja sen mukana DNA:n antenniverkon maksutelevisioasiakkaat, siirtyvät sopimuksen mukaisesti Digitalle 1.1.2020. Digitan tavoitteena on kehittää ja laajentaa antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluja.

”Digitalle on keskeistä antennitelevisiotoiminnan jatkuva kehittäminen ja kilpailukyvyn kasvattaminen. Meillä on erinomaiset edellytykset operoida myös maksu-tv-liiketoimintaa antenni-tv-verkossamme”, sanoo Digitan vt. toimitusjohtaja Markus Ala-Hautala.

”Tarkoituksenamme on laajentaa maksu-tv:n peittoaluetta nykyisestä ja näin tarjota yhä useammalle tv-katsojalle mahdollisuus tilata maksullisia sisältöjä. Lisäksi suunnittelemme jo vapaasti katsottavilta kanavilta tuttujen hybridi-tv-palveluiden tuomista osaksi maksu-tv-tarjontaa. Myös uusien kaupallisten mallien lanseeraaminen sisällöntarjoajille on kehitteillä”, jatkaa Ala-Hautala.

”Yhteistyömme jatkuu DNA:n kanssa myös tulevaisuudessa; Digitan tarjoamia maksu-tv-palveluita myydään DNA:n laajassa myyntiverkostossa”, lisää Ala-Hautala.

Digitalla on valtakunnallisessa antenni-tv-verkossaan UHF-taajuuksilla kuusi verkkotoimilupaa 10.1.2027 asti. Noin puolet suomalaisista katsoo televisiota Digitan antenni-tv-verkon kautta.

Kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, jota odotetaan syksyllä 2019. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Digita Oy, viestintäjohtaja Minna Flink, minna.flink(a)digita.fi, p. 040 742 8849.

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.

Radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulossa muutoksia vuoden 2020 alussa käynnistyvän radion uuden toimilupakauden myötä30.12.2019 09:15:11 EETTiedote

Radion uuden toimilupakauden käynnistyessä 1.1.2020 radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulee merkittäviä muutoksia radiotaajuuksien vaihtuessa radiokanavalta toiselle. Uudet kuuluvuusalueet perustuvat Traficomin ja valtioneuvoston 15.11.2018 myöntämiin uusiin ohjelmistotoimilupiin. Muutokset koskevat vain osaa kaupallisia radiokanavia, eivätkä vaikuta esimerkiksi Ylen radiokanaviin.

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee23.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Digita tarjoaa antenni-tv-verkossaan maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa nykyisten tv-asemien lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia.