Digita rakentaa pohjaveden seurannan digitaaliset ratkaisut Meri-Lapin Vedelle

Digita ja Meri-Lapin Vesi ovat sopineet IoT-verkon avulla toimivan pohjaveden oton seurantajärjestelmän rakentamisesta.

Yhteistyö mahdollistaa Meri-Lapin kuntien vesiyhtiölle vedenhankinnan reaaliaikaisen seurannan sähköverkon ulkopuolisissa kohteissa. Reaaliaikainen seuranta parantaa toiminnan turvallisuutta ja kykyä reagoida poikkeustilanteisiin, sanoo Meri-Lapin veden toimitusjohtaja Juha Hiltula.

"Vedenhankinnan reaaliaikainen seuranta saatiin uudelle tasolle Digitan IoT -verkon avulla”, Hiltula sanoo.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että LoRa-palvelut soveltuvat mainiosti myös tukkuvesiyhtiön tarpeisiin” kertoo Digitan myyntipäällikkö Mona Miettinen.

Yhteistyössä tiedonsiirron rakentamisesta ja ylläpidosta vastaa Digita, ja Meri-Lapin Vesi voi keskittyä omaan ydintoimintaansa eli vedenhankintaan ja -puhdistamiseen.

Ratkaisu pohjautuu pohjavettä seuraavien antureiden mittaustulosten langattomaan tiedonsiirtoon LoRaWAN-teknologian avulla. Pohjaveden havaintoputkien pinnankorkeus- ja lämpötila-anturit sekä laitekaivojen tulvahälyttimet ja verkoston paineanturit lähettävät tiedot Meri-Lapin Veden valvomoon. Pääosa antureista on jo asennettu ja otettu käyttöön vuonna 2019. Hankkeen loput anturit asennetaan vuonna 2020.

Meri-Lapin Vesi, toimitusjohtaja, Juha Hiltula, p. puh. 050 453 1210, juha.hiltula(a)kenve.fi

Digita Oy, myyntipäällikkö, Mona Miettinen, p. 0400 721 700, mona.miettinen(a)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

Meri-Lapin Vesi Oy on neljän kunnan omistama tukkuvesiyhtiö, joka vastaa tällä hetkellä Kemin ja Tornion kaupunkien vedenhankinnasta ja -puhdistamisesta. Muut omistajat yhtiössä ovat Tervolan ja Keminmaan kunnat.

Uusi kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan verkossa kanavapaikalla 3010.2.2020 10:00:00 EETTiedote

Uusi maksuton kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan antenni-tv-verkossa 1.3.2020 klo 19.00 kanavapaikalla 30. One Way TV -kanava on suomalaisen lähetysjärjestö One Way Missionin perustama ja sen tarkoituksena on levittää kanavan kautta hyvää sanomaa Kristuksesta, tukea ihmisiä hengellisessä kasvussa sekä kertoa lähetystyön mahdollisuuksista eri puolilla maailmaa. Kanavan peittoalue on 98 % antenni-tv-kotitalouksista ja se lähetetään kanavanipussa E. Kanavalla on ohjelmaa alkuvaiheessa lauantaisin klo 19.00 – 20.00 ja sunnuntaisin klo 19.00 – 20.30. Digita Info auttaa Noin puolet suomalaisista televisionkatsojista katsoo lähetyksiä Digitan antenniverkon välityksellä. Kanavan peittoalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu. One Way TV -kanava lisättiin Digitan antenni-tv-verkon kanavalistaan 5.2.2020 ja sen voi virittää valmiiksi 1.3.2020 alkavaa lähetystä varten. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotk

Novosec ja Digita tarjoavat LoRaWAN- tuotteet yritysten mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City-hankkeisiin5.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Kiinteistöjen turvallisuus- ja automaatioratkaisuja toimittava Novosec Oy ja Digita Oy ovat sopineet Digitan LoRaWAN-verkon hyödyntämisestä osana Novosecin IoT –tuotteiden palvelumallia. Tuotteet on suunniteltu kiinteistöjen, yritysten ja teollisuuden mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City IoT- hankkeisiin. Yritykset ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla esittelemässä IoT-tuotteita sekä palveluja.

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.