Digital Workforce kiihdyttää kasvua Isossa-Britanniassa – julkisen terveydenhuollon organisaatioiden kanssa miljoonan euron sopimukset

Isolla-Britannialla on merkittävä osuus Digital Workforcen maailmanlaajuisesta kasvusta, jossa terveydenhuolto on osoittautunut keskeiseksi laajentumisalueeksi

Lehdistötiedote 5.5.2022

Digital Workforce, johtava älykkään automaation (intelligent automation) palveluyhtiö on raportoinut ensimmäisellä vuosineljänneksellä vahvaa kasvua, joka sisältää merkittäviä sopimuksia viiden julkisen terveydenhuollon organisaation (National Health Service, NHS) kanssa. Sopimusten yhteenlaskettu arvo on miljoonaa euroa. Tutkimusten mukaan 75 % johtajista kansainvälisesti ennakoi älykkään automaation ja muiden teknologioiden tuovan merkittävää muutosta toimialalleen seuraavan vuoden aikana. Isossa-Britanniassa ja erityisesti NHS:ssä tämä muutos on jo viety osaksi toimintaa.

Digital Workforce toimittaa palveluita, joiden avulla viisi NHS-organisaatiota voi hyödyntää laajamittaisesti automaatiota pilvipohjaisesta alustasta. Digital Workforcen pilvipohjainen alusta, johon liittyy yhtiön Run Management -ylläpito ja tuki, mahdollistaa terveydenhuollon asiantuntijoiden työtuntien vapauttamisen tietotyön rutiinitehtävistä mielekkäämpiin, terveydenhuollon asiantuntemusta vaativiin tehtäviin ja parempaan potilaskokemukseen. Automatisoidut prosessit varmistavat oleellisesti myös rutiinitehtävien häiriöttömän toiminnan ja jatkuvuuden, kun tehtävät siirtyvät ihmisiltä digitaalisille työntekijöille eli ohjelmistoroboteille. Digital Workforcen yhteistyökumppanit PSTG ja M8 Solutions ovat NHS:n organisaatioihin erikoistuneita teknologiapalvelujen tarjoajia, joiden kanssa palvelut toimitetaan.

NHS Digital siirtää palvelut pilveen, jossa automatisoidaan talous- ja henkilöstöhallintoa, perehdyttämistä, palkanlaskentaa sekä potilashallintajärjestelmiä, jotka parantavat potilaiden ajanvarauskokemusta. Automatisoinnin avulla potilaat ja työntekijät säästävät merkittävästi aikaa, virheet vähenevät uusien toimintojen avulla ja palveluita voidaan entisestään uudistaa.

Digital Workforcen toimitusjohtaja Mika Vainio-Mattila sanoi,

"Tarjoamme yhdessä asiantuntijakumppaneidemme kanssa selkeitä jatkuvia hyötyjä ja lisäarvoa asiakkaillemme monella tasolla. NHS on yksi maailman suurimpia työnantajia ja täydellinen organisaatio hyödyntämään älykästä automaatiota pilvipalveluna. Palveluidemme nopea käyttöönotto ensimmäisellä vuosineljänneksellä osoittaa, kuinka vahvasti terveydenhuolto on sitoutunut näiden teknologioiden avulla parantamaan potilaiden terveydenhoitoa, potilaskokemusta ja lisäämään tehokkuutta henkilöstön keskuudessa. Nyt solmitut noin miljoonan euron arvoiset sopimukset osoittavat terveydenhuollon alan merkityksen yhtiöllemme tänä vuonna ja myös jatkossa."

Stephen Chilton, University Hospitals Birmingham NHS Foundation Trustin digitaalisesta toiminnasta vastaava johtaja kommentoi,

"Olemme NHS:llä edelläkävijöitä älykkään automaation hyödyntämisessä terveydenhuollossa, ja olemme innoissamme tästä uudesta vaiheesta älykkään automaation käyttöönotosta yhdessä Digital Workforcen kanssa. Odotamme mielenkiinnolla, mitä mullistavia hyötyjä automaatio pilvipalveluna meille mahdollistaa. Uskomme, että älykkäällä automaatiolla on ratkaiseva rooli, joka muuntaa organisaatiotamme ja tarjoamaamme tukea uusina työtapoina ja parannettuina potilas- ja hallinnollisina prosesseina.”

Mika Vainio-Mattila, toimitusjohtaja, puh. 040 752 0617

Digital Workforcen vuosi Isossa-Britanniassa käynnistyy viidellä sopimuksella4.2.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 4.2.2022 Digital Workforcen vuosi Isossa-Britanniassa käynnistyy viidellä sopimuksella Älykkään automaation johtava palveluyhtiö auttaa Isossa-Britanniassa mm. terveydenhuollon ja paikallishallinnon organisaatioita sekä globaaleja asiantuntijapalveluyhtiöitä automatisoimaan kriittisiä liiketoimintaprosessejaan. Digital Workforce, johtava älykkään automaation palveluyhtiö, on startannut vuoden 2022 vahvasti solmimalla viisi merkittävää sopimusta Isossa-Britanniassa auttaen julkisen ja yksityisen sektorin toimijoita automatisoimaan liiketoimintaprosessejaan. Maailmanlaajuisesti 73 % organisaatioista käyttää automaatioteknologioita[1] ja 64 % jonkinasteista automation-as-a-service -palvelua[2]. Myös Isossa-Britanniassa yritykset ja julkisen hallinnon organisaatiot tutkivat, miten ne voisivat hyötyä paremmin automaatiosta. Terveydenhuollon toimialalla Digital Workforce on laajentanut automaatio-ohjelmia läheisessä yhteistyössä kumppaninsa PSTG:n kanssa mm. University Hospit

Publishing of Digital Workforce Services Plc’s Financial Statement Release for 2021 on February 24, 20223.2.2022 14:00:00 EET | Press release