Digital Workforce Services Kevan ohjelmistorobotiikan palvelutoimittajaksi

Digital Workforce Services Kevan ohjelmistorobotiikan palvelutoimittajaksi

Digital Workforce valittiin julkisessa hankintamenettelyssä toteuttamaan Kevalle (entinen Kuntien eläkevakuutus) ohjelmistorobotiikan kokonaisratkaisu. Osana ratkaisua Kevan käyttämästä nykyisestä ympäristöstä siirretään tuotannossa olevat ohjelmistorobotiikkaratkaisut Digital Workforcen pilvipalveluun. Palveluun kuuluu ratkaisujen ylläpito, hallinta ja tukipalvelut. Lisäksi Digital Workforce tarjoaa Kevalle asiantuntijapalveluita. Palvelun toteutus alkaa elokuussa 2022.

Keva on Suomen suurin eläkevakuuttaja, joka huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon, Kelan henkilöstön, Suomen Pankin ja uusien hyvinvointialueiden eläkeasioista. Keva palvelee yhteensä 1,3 miljoonaa julkisen sektorin työntekijää ja eläkkeensaajaa.

Mika Vainio-Mattila, toimitusjohtaja, Digital Workforce Services

”Nyt voittamamme kilpailutus on esimerkki vankasta ohjelmistorobotiikan osaamisestamme ja vahvistaa asemaamme pankki- ja vakuutussektorilla Suomessa. Digitalisaatio liittyy jatkossa kaikkeen tehtävään työhön, ja yritysten tavoittelemat automaatiohyödyt ovat laajentuneet yksittäisten rutiinitehtävien tehostamisestaliiketoimintaprosessien kokonaisvaltaiseen automatisointiin, jolla kiihdytetään digitalisaatiota, kasvatetaan liikevaihtoa sekä parannetaan asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Rutiinitöiden automatisoinnin avulla työntekijät pystyvät keskittymään mielekkäämpiin lisäarvoa tuottaviin tehtäviin.”

Tommi Heinonen, IT-johtaja, Keva

”Olemme tyytyväisiä voidessamme aloittaa yhteistyö Digital Workforce Service kanssa, joka vakuutti meidät ammattitaidolla ja vankoilla näytöillä ohjelmistorobotiikan projekteista. Nykyiset ratkaisumme siirretään ensin Digital Workforcen pilvipalveluun, minkä jälkeen Digital Workforce ylläpitää, hallitsee ja tukee ratkaisujamme. Uskomme, että voimme jatkokehittää toimintojamme älykkään automaation avulla yhdessä uuden, pitkäaikaisen kumppanin kanssa.”

Mika Vainio-Mattila, toimitusjohtaja
Puh. +358 40 752 0617

Tommi Heinonen, IT-johtaja, Keva
tommi.heinonen@keva.fi

Tietoja Kevasta

Keva on Suomen suurin eläkevakuuttaja, joka huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon, Kelan henkilöstön, Suomen Pankin ja uusien hyvinvointialueiden eläkeasioista. Toinen lakisääteinen tehtävämme liittyy työkyvyttömyysriskin vähentämiseen. Toteutamme tehtäväämme mm. tarjoamalla työnantajille monipuolisia työelämäpalveluita ja tutkittua tietoa työkykyjohtamisen tueksi. Palvelemme yhteensä 1,3 miljoonaa julkisen sektorin työntekijää ja eläkkeensaajaa. Työnantaja-asiakkaita meillä on noin 2000. Hoidamme eläkeasioita noin 500 työntekijän voimin.

Tietoja Digital Workforce Servicestä

Riippumaton tutkimus paljastaa, että automaation strateginen potentiaali on vielä hyödyntämättä taloushallinnossa31.8.2022 14:18:49 EEST | Tiedote

Riippumaton tutkimus paljastaa, että automaation strateginen potentiaali on vielä hyödyntämättä taloushallinnossa Uusi tutkimus korostaa taloushallinnon strategista roolia liiketoiminnan menestyksen varmistamisessa. Haastavassa ilmapiirissä, jossa inflaatio kiihtyy ja työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, tutkimus osoittaa, että automaation tarjoamia mahdollisuuksia muuttaa taloushallinnon toimintoja myönteisesti ei ole vielä täysin hyödynnetty. Lehdistötiedote HELSINKI, 31. elokuuta 2022. Forrester Consulting toteutti hiljattain älykkään automaation palveluyhtiön, Digital Workforcen toimeksiannosta tutkimuksen, jonka tulokset osoittavat, että taloushallinnon tiimejä haittaa se, etteivät ne pysty valjastamaan automaatiota strategiseen käyttöön. Tutkimus paljastaa, että vaikka monet yritykset ovat investoineet ohjelmistorobotiikkaan eli RPA:han (Robotic Process Automation), niiden ponnistelut eivät ole edenneet tarpeeksi pitkälle, jotta ne voisivat todella transformoida taloushallinnon p

Independent study reveals strategic potential of automation remains untapped within Finance and Accounting (F&A)31.8.2022 14:17:32 EEST | Press release