Digitan antenni-tv-verkon tarjonta laajenee – Hevosurheilu ja Maaseudun Tulevaisuus tuovat Ravilauantain kanavalle 26

Antennitelevision jo ennestään runsas sisältötarjonta kasvaa, kun Hevosurheilu ja Maaseudun Tulevaisuus tuovat 2. helmikuuta alkaen Ravilauantain Digitan antenni-tv-verkon kanavalle 26.

Ensimmäinen Ravilauantai-lähetys nähdään tulevana lauantaina kello 15.15 alkaen. Lähetys starttaa studio-osuudella ja päättyy viimeisen Toto75-kohdelähdön jälkeen. Sopimus lähetysten esittämisestä on toukokuun loppuun asti, mutta jatkomahdollisuutta kartoitetaan, mikäli kanava saavuttaa katsojatavoitteensa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Hevosurheilu ja Maaseudun Tulevaisuus tuovat Digitan antenni-tv-verkon kautta suuren yleisön katsottavaksi suosittuja ravilähetyksiä. Finnpanelin tv-mittaritutkimuksen mukaan tv-sisältöjä katsotaan eri lähteistä tänä päivänä enemmän kuin koskaan aiemmin, ja erityisesti suorat lähetykset keräävät runsaasti katsojia”, kertoo Digitan videojakeluliiketoiminnasta vastaava Teppo Ahonen.

”Voimme Digitassa seurata kanavien katsojamääriä reaaliaikaisesti hybridi-tv-laitteista kertyvän datan avulla. Tällä hetkellä internetiin kytkettyjä hybriditelevisiovastaanottimia on suomalaisissa kotitalouksissa arviolta noin puoli miljoonaa. Myös media- ja tuotantoyhtiöt ovat olleet erittäin kiinnostuneita television uudesta ulottuvuudesta katselusta syntyvän datan sekä ohjelmien ja mainonnan vuorovaikutteisuuden osalta”, sanoo Ahonen.

”Olemme jo pitkään tehneet tiivistä yhteistyötä mediayhtiöiden kanssa ja tuoneet suosittujen ohjelmaformaattien yhteyteen äänestyspalveluja ja vuorovaikutteista mainontaa. Kaukosäätimen napin painalluksella ilmaiseksi tapahtuva äänestys ja muu vuorovaikutteisuus ovat erittäin suosittuja.Lähetysten aikana jopa 60 % hybridi-tv-katsojista on käyttänyt lisäpalveluita”, kuvaa Ahonen television uusia palveluja ja niiden suosiota.

Digita Info auttaa

Noin puolet suomalaisista televisionkatsojista katsoo lähetyksiä Digitan antenniverkon välityksellä. Kanava 26:n näkyvyysalue kattaa noin 98 prosenttia väestöstä, eli sitä pystyy seuraamaan lähes koko Manner-Suomen alueella. Peittoalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu

Kanava 26 lisättiin Digitan antenni-tv-verkon kanavalistaan keskiviikkona 30. tammikuuta. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotkin televisiot tai digiboksit saattavat vaatia kanavien virittämisen uudelleen tai tehdasasetusten palauttamisen.

Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin kello 8–20 numerossa 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä. Muut kaapeliyhtiöt ovat toistaiseksi poistaneet palvelut tv-kanavilta ennen niiden jakelua asiakkailleen.

Digita Oy, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, p. 040 563 0299, teppo.ahonen(at)digita.fi

Hälyri-palvelu hyödyntää Digitan IoT-verkkoa tiedonsiirrossa11.4.2019 10:20:56 EESTTiedote

Kuluttajille ja yrityksille hälytyspalveluja tuottava Esineiden.netin Hälyri-palvelu luottaa palvelussaan Digitan valtakunnalliseen LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaan IoT-verkkoon. Hälyri-palvelu on suunnattu esimerkiksi mökkien etävartiointiin. Yrityspuolella Hälyriä hyödyntävät muun muassa rakennusliikkeet ja varastoja omistavat yritykset, jotka tarvitsevat kevyen hälytinjärjestelmän omaisuutensa valvontaan.

Ensimmäinen valtakunnallinen televisioviikko: kanavia vapaasti katsottavissa ja hyviä televisiotarjouksia11.2.2019 09:00:32 EETTiedote

Television merkitys on suuri, ja siksi televisio ansaitsee oman nimikkoviikkonsa. Ensimmäinen valtakunnallinen Televisioviikko järjestetään 11.-17.2.2019. Televisioviikon aikana, perjantaista sunnuntaihin 15.-17.2., katsojat voivat tutustua ilmaiseksi maksu-tv:n tarjontaan. Televisioviikon järjestävät televisioyhtiöt, operaattorit ja kaupan toimijat. Myös Teosto on mukana Televisioviikon toteutuksessa.