Digitan antenni-tv-verkon teräväpiirtotarjonta kasvaa – MTV3 HD aloittaa 1.9.2020

Antenni-tv-verkon HD-tarjonta laajenee syyskuun alussa MTV3 HD:n aloittaessa lähetykset 90 prosentin väestöpeittoalueella. MTV3 HD täydentää MTV:n teräväpiirtotarjontaa antenniverkossa, sillä C Moren maksu-tv-sisällöt lähetetään jo HD-laadulla. MTV3 HD-kanava on ollut aiemmin saatavilla muissa jakeluteissä.

MTV ja Digita syvensivät pitkäaikaista yhteistyötään jo aiemmin kesällä lanseeratessaan uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun.

”On hienoa, että voimme jatkossa tarjota myös MTV3-kanavan monipuoliset, suomalaisten rakastamat ohjelmat ja sisällöt parhaalla katselulaadulla – 90 prosentin väestöpeittoalueella – antenni-tv-talouksissa ja kesäasunnoilla eri puolella Suomea”, kertoo MTV Oy:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että MTV tuo Suomen suurimman kaupallisen tv-kanavan MTV3:n teräväpiirtona antenniverkkoomme. Tämä vauhdittaa entisestään antenni-tv-verkon HD-siirtymää”, iloitsee Digitan toimitusjohtaja Vesa Tykkyläinen.

Antenni-tv:tä ohjelmien vastaanottoon käyttää noin 50 prosenttia suomalaisista kotitalouksista. Lisäksi se kattaa suurimman osan suomalaisten kesäasunnoista. Antenni-tv:tä ainoana television vastaanottotapanaan käyttävistä kotitalouksista noin 70 prosentilla on tällä hetkellä valmius seurata HD-lähetyksiä. Teräväpiirtolähetysten katsominen edellyttää Antenna Ready HD -vastaanotinta, jonka kautta tv-katsoja saa käyttöönsä HD-palveluiden lisäksi myös kaikki tv-kanavilla olevat HybridiTV-palvelut. Digitan antenni-tv-verkossa olevien kanavien vastaanotto tapahtuu edelleen nykyisillä toimivilla UHF-vastaanottoantenneilla ja -järjestelmillä.

Median yhteydenotot

Digita: Pekka Mattila, VP Broadcasting, Digita, p. 0405451309, pekka.mattila(at)digita.fi

MTV Oy: Tea Siikonen, Head of Communications, p. 0405395498, tea.siikonen(at)mtv.fi

Digitan AntenniTV tarjoaa suosituimmat vapaat kanavat, vuorovaikutteisen television sekä laadukkaat maksu-tv-palvelut. Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa.

MTV Oy on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa. Pienestä toimijasta on kasvanut mediayhtiö, joka viihdyttää, uutisoi ja luo elämyksiä ajasta ja paikasta riippumatta. MTV3, Sub ja AVA ovat koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ja mtv-palvelu (ent. Katsomo) tarjoaa MTV:n suosituimmat ohjelmat ja uutiset katsottaviksi verkossa. Maksullisia ohjelmasisältöjä – elokuvia, sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua – voi puolestaan katsoa ilman mainoskatkoja C Moren suoratoistopalvelussa sekä C Moren maksu-tv-kanavilla. MTV:n omistaa Telia Company.

MTV3 HD:n lähetykset näkyvät 90 prosentin väestöpeittoalueella 1.9.2020 alkaen.

Hakunilan tv-täytelähettimen sijainti muuttuu – muutostöistä aiheutuu katkos tv-lähetyksiin 17.2.202116.2.2021 14:30:59 EET | Tiedote

Digitan Hakunilan vesitornissa sijaitseva täytelähetin tullaan siirtämään viereiseen mastoon keskiviikkona 17.2.2021 Hakunilan vesitornin vesikaton kunnostustyön ajaksi. Vesitornin kunnostustyö tullaan suorittamaan vuoden 2021 loppuun mennessä. Täytelähettimen siirrosta aiheutuu katkos tv-lähetyksiin täytelähettimestä signaalia vastaanottaville kotitalouksille. Katkoksen arvioitu kesto on klo 9.30–15.30 välillä noin 4 tuntia.