Digitan ja SATOn yhteistyö mahdollistaa erinomaiset mobiiliyhteydet kiinteistöihin

Teknologiayhtiö Digita Oy ja asuntosijoitusyhtiö SATO Oyj ovat sopineet yhteistyöstä tulevaisuuden parhaiden mobiiliyhteyksien mahdollistamiseksi SATOn kiinteistöihin.

”Haluamme varmistaa asiakkaillemme ympäri Suomea parhaat mobiiliyhteydet. Toimivat ja nopeat verkkoyhteydet ovat nykyaikana asumisen perusedellytys suoratoistopalveluiden käytön kasvaessa ja ihmisten tehdessä yhä enemmän etätöitä ”, kertoo SATOn hankintajohtaja Yaron Nadbornik.

”Digita on erinomainen kumppani koordinoimaan puolestamme kiinteistöjemme hyödyntämistä tukiasemakäyttöön. Keskitymme ydinliiketoimintaamme tarjoamaan parhaita asuntoja ja toimitiloja asiakkaillemme”, kertoo Nadbornik. ”Pystymme jatkossa palvelemaan operaattoreita entistä paremmin ja joustavammin sopivien tukiasemapaikkojen löytymisessä”, kuvaa Nadbornik yhteistyön hyötyjä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä SATOn kanssa alkavaan yhteistyöhön. SATO huolehtii kiinteistöjen täyden potentiaalin ottamisesta käyttöön. Pystymme näin palvelemaan operaattoriasiakkaitamme entistä kattavammin ja auttamaan mobiiliverkkojen kehittämistä Suomessa”, kertoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala.

”Digita vuokraa SATOn kiinteistökohteita edelleen tukiasemakäyttöön. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Digita tekee sopimuksen mobiilioperaattoreiden kanssa ja vastaa jatkossa kaikista Telecom-toimintaan liittyvästä vuokrauksesta ja sopimushallinnasta”, kuvaa Ala-Hautala Digitan roolia yhteistyössä.

Median yhteydenotot

Digita Oyj, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023,
markus.ala-hautala(at)digita.fi

SATO Oyj, hankintajohtaja Yaron Nadbornik, p. 020 1344278, yaron.nadbornik(at)sato.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus. SATOn omistuksessa oli vuoden 2018 lopussa yhteensä noin 25 900 asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa. Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti.

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.

Radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulossa muutoksia vuoden 2020 alussa käynnistyvän radion uuden toimilupakauden myötä30.12.2019 09:15:11 EETTiedote

Radion uuden toimilupakauden käynnistyessä 1.1.2020 radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulee merkittäviä muutoksia radiotaajuuksien vaihtuessa radiokanavalta toiselle. Uudet kuuluvuusalueet perustuvat Traficomin ja valtioneuvoston 15.11.2018 myöntämiin uusiin ohjelmistotoimilupiin. Muutokset koskevat vain osaa kaupallisia radiokanavia, eivätkä vaikuta esimerkiksi Ylen radiokanaviin.

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee23.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Digita tarjoaa antenni-tv-verkossaan maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa nykyisten tv-asemien lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia.