Digitan ja SATOn yhteistyö mahdollistaa erinomaiset mobiiliyhteydet kiinteistöihin

Teknologiayhtiö Digita Oy ja asuntosijoitusyhtiö SATO Oyj ovat sopineet yhteistyöstä tulevaisuuden parhaiden mobiiliyhteyksien mahdollistamiseksi SATOn kiinteistöihin.

”Haluamme varmistaa asiakkaillemme ympäri Suomea parhaat mobiiliyhteydet. Toimivat ja nopeat verkkoyhteydet ovat nykyaikana asumisen perusedellytys suoratoistopalveluiden käytön kasvaessa ja ihmisten tehdessä yhä enemmän etätöitä ”, kertoo SATOn hankintajohtaja Yaron Nadbornik.

”Digita on erinomainen kumppani koordinoimaan puolestamme kiinteistöjemme hyödyntämistä tukiasemakäyttöön. Keskitymme ydinliiketoimintaamme tarjoamaan parhaita asuntoja ja toimitiloja asiakkaillemme”, kertoo Nadbornik. ”Pystymme jatkossa palvelemaan operaattoreita entistä paremmin ja joustavammin sopivien tukiasemapaikkojen löytymisessä”, kuvaa Nadbornik yhteistyön hyötyjä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä SATOn kanssa alkavaan yhteistyöhön. SATO huolehtii kiinteistöjen täyden potentiaalin ottamisesta käyttöön. Pystymme näin palvelemaan operaattoriasiakkaitamme entistä kattavammin ja auttamaan mobiiliverkkojen kehittämistä Suomessa”, kertoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala.

”Digita vuokraa SATOn kiinteistökohteita edelleen tukiasemakäyttöön. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Digita tekee sopimuksen mobiilioperaattoreiden kanssa ja vastaa jatkossa kaikista Telecom-toimintaan liittyvästä vuokrauksesta ja sopimushallinnasta”, kuvaa Ala-Hautala Digitan roolia yhteistyössä.

Median yhteydenotot

Digita Oyj, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023,
markus.ala-hautala(at)digita.fi

SATO Oyj, hankintajohtaja Yaron Nadbornik, p. 020 1344278, yaron.nadbornik(at)sato.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus. SATOn omistuksessa oli vuoden 2018 lopussa yhteensä noin 25 900 asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa. Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti.

MTV ja Digita lanseerasivat uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun. Uudella C More suoratoistopalvelusta saatavalla tuotteella voi katsoa viihdettä ja urheilua niin kotona kuin matkoillakin joko netin yli tai antenniverkon välityksellä. Antenniverkon maksu-tv-kanavat välitetään kuluttajien televisioihin Digitan toimintavarman, viiveettömän ja valtakunnallisen antenniverkon avulla. Digita aloitti maksu-tv-liiketoimintansa vuoden 2020 alussa ostaessaan DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-asiakkuudet. Nyt Digita kehitti kotimaisen suoratoistopalvelun C Moren kanssa uuden tuotteen. Tuttujen C Moren maksu-tv-kanavien kuten C More Max sekä C More Sport 1 ja 2 lisäksi asiakkaat saavat samaan pakettiin enemmän sisältöä liittämällä siihen C Moren suoratoistopalvelun. ”Asiakaslähtöisyys on meillä kaiken tekemisen ytimessä. Nyt

Mitä korkeapaine tekee TV-signaalille? Näin pääset parhaiten eroon korkeapaineen aiheuttamista television vastaanotto-ongelmista24.6.2020 09:30:00 EESTTiedote

Digita on saanut viime viikkojen aikana yhteydenottoja Kemin ja Tornion alueelta television vastaanotto-ongelmiin liittyen. Ainakin osan vastaanotto-ongelmien taustalla on ollut niin sanottu radiokeli. Radiokelejä esiintyy yleensä korkeapaineen vallitessa. Radiokelit voivat kestää tunneista vuorokausiin. Häiriöt häviävät säätilan muuttuessa.