Digitan maksu-tv-palveluiden muutostyöt valmistuneet - HD-tasoiset maksu-tv-palvelut ovat nyt saatavilla kanavahaun jälkeen

Digita on saanut päätökseen maksu-tv-palveluihin liittyvät muutostyöt. Työt sujuivat ongelmitta ja maksu-tv-palveluiden saatavuus on nyt 90 prosenttia väestöstä. Saadakseen kanavat näkyviin maksu-tv-asiakkaan tulee tehdä kanavahaku.

Digitan antenni-tv-verkossa on nähtävissä 31 maksu-tv-kanavaa, joista 12 lähetetään HD-tasoisena. Uudet maksu-tv-kanavapaikat voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/tvkanavat. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa aiempien 13 tv-aseman lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia. Uusilla lähetysalueilla aloittavien kanavanippujen taajuuksien lisääminen yhteisantennikiinteistöihin saattaa vaatia muutoksia taloyhtiön yhteisantennijärjestelmään. Tämän osalta kannattaa olla yhteydessä taloyhtiön isännöitsijään tai ammattitaitoiseen antenniasentajaan.

Kanavahaulla saat kanavat näkyviin

Mikäli uudet kanavat eivät näy vastaanottimessa, on suositeltavaa tehdä kanavahaku. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotkin televisiot tai digiboksit saattavat vaatia kanavien virittämisen uudelleen tai tehdasasetusten palauttamisen. Uusien maksu-tv-asiakkaiden tulee varmistaa, että tv-vastaanotin sisältää AntennaReady HD -hyväksytyn DVB-T2 -virittimen sisältävän television sekä CI + -kortinlukijan.

Ohjeita kanavahaun tekemiseen löytyy osoitteesta www.digita.fi/kanavahaku

Maksu-tv-palveluiden näkyvyysalueet voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu

Digita Info palvelee tv-katsojia uudenvuodenpäivänä 1.1.2020 klo 12-20 ja arkipäivinä kello 8–20 numerossa 020 411 7676 tai info@digita.fi. Puhelujen hinnat ovat katsottavissa täältä.

Digitan antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluja myydään tuttuun tapaan DNA:n myyntiverkostossa.

Median yhteydenotot

Digita Oy, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, p. 040 563 0299,
teppo.ahonen(at)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

Kaapelikelat kartalle - Reka Kaapeli ja Digita yhteistyöhön kehittämään digitaalisia paikannusratkaisuja27.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Reka Kaapeli Oy ja Digita Oy ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on kehittää paikannusratkaisuja ja paikannuksen digitalisointia Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaa IoT-verkkoa hyödyntäen. Reka Kaapeli valmistaa kaapeleita teollisuuden, rakentamisen ja sähkönsiirron tarpeisiin. Digita puolestaan tarjoaa päätelaitteille yhteyksiä Digitan LoRaWAN-verkkoon.

Digita ja Ylöjärven Vesi sopimukseen veden etäluennasta – vedenkulutusta seurataan reaaliaikaisesti LoRa-verkon avulla18.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Ylöjärven Vesi Oy ja Digita ovat tehneet 10 vuoden sopimuksen veden etäluennan digitalisoinnista Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvan IoT-verkon avulla. Sopimus tarkoittaa Ylöjärven Vedelle harppausta nykyaikaiseen veden etäluentaan, jossa asiakkaiden vedenkulutusta pystytään seuraamaan jatkossa LoRa-mittareiden kautta reaaliajassa.

Uusi kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan verkossa kanavapaikalla 3010.2.2020 10:00:00 EETTiedote

Uusi maksuton kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan antenni-tv-verkossa 1.3.2020 klo 19.00 kanavapaikalla 30. One Way TV -kanava on suomalaisen lähetysjärjestö One Way Missionin perustama ja sen tarkoituksena on levittää kanavan kautta hyvää sanomaa Kristuksesta, tukea ihmisiä hengellisessä kasvussa sekä kertoa lähetystyön mahdollisuuksista eri puolilla maailmaa. Kanavan peittoalue on 98 % antenni-tv-kotitalouksista ja se lähetetään kanavanipussa E. Kanavalla on ohjelmaa alkuvaiheessa lauantaisin klo 19.00 – 20.00 ja sunnuntaisin klo 19.00 – 20.30. Digita Info auttaa Noin puolet suomalaisista televisionkatsojista katsoo lähetyksiä Digitan antenniverkon välityksellä. Kanavan peittoalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu. One Way TV -kanava lisättiin Digitan antenni-tv-verkon kanavalistaan 5.2.2020 ja sen voi virittää valmiiksi 1.3.2020 alkavaa lähetystä varten. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotk

Novosec ja Digita tarjoavat LoRaWAN- tuotteet yritysten mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City-hankkeisiin5.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Kiinteistöjen turvallisuus- ja automaatioratkaisuja toimittava Novosec Oy ja Digita Oy ovat sopineet Digitan LoRaWAN-verkon hyödyntämisestä osana Novosecin IoT –tuotteiden palvelumallia. Tuotteet on suunniteltu kiinteistöjen, yritysten ja teollisuuden mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City IoT- hankkeisiin. Yritykset ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla esittelemässä IoT-tuotteita sekä palveluja.