Digitan maksu-tv-palveluiden muutostyöt valmistuneet - HD-tasoiset maksu-tv-palvelut ovat nyt saatavilla kanavahaun jälkeen

Digita on saanut päätökseen maksu-tv-palveluihin liittyvät muutostyöt. Työt sujuivat ongelmitta ja maksu-tv-palveluiden saatavuus on nyt 90 prosenttia väestöstä. Saadakseen kanavat näkyviin maksu-tv-asiakkaan tulee tehdä kanavahaku.

Digitan antenni-tv-verkossa on nähtävissä 31 maksu-tv-kanavaa, joista 12 lähetetään HD-tasoisena. Uudet maksu-tv-kanavapaikat voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/tvkanavat. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa aiempien 13 tv-aseman lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia. Uusilla lähetysalueilla aloittavien kanavanippujen taajuuksien lisääminen yhteisantennikiinteistöihin saattaa vaatia muutoksia taloyhtiön yhteisantennijärjestelmään. Tämän osalta kannattaa olla yhteydessä taloyhtiön isännöitsijään tai ammattitaitoiseen antenniasentajaan.

Kanavahaulla saat kanavat näkyviin

Mikäli uudet kanavat eivät näy vastaanottimessa, on suositeltavaa tehdä kanavahaku. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotkin televisiot tai digiboksit saattavat vaatia kanavien virittämisen uudelleen tai tehdasasetusten palauttamisen. Uusien maksu-tv-asiakkaiden tulee varmistaa, että tv-vastaanotin sisältää AntennaReady HD -hyväksytyn DVB-T2 -virittimen sisältävän television sekä CI + -kortinlukijan.

Ohjeita kanavahaun tekemiseen löytyy osoitteesta www.digita.fi/kanavahaku

Maksu-tv-palveluiden näkyvyysalueet voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu

Digita Info palvelee tv-katsojia uudenvuodenpäivänä 1.1.2020 klo 12-20 ja arkipäivinä kello 8–20 numerossa 020 411 7676 tai info@digita.fi. Puhelujen hinnat ovat katsottavissa täältä.

Digitan antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluja myydään tuttuun tapaan DNA:n myyntiverkostossa.

Median yhteydenotot

Digita Oy, liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen, p. 040 563 0299,
teppo.ahonen(at)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.

Radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulossa muutoksia vuoden 2020 alussa käynnistyvän radion uuden toimilupakauden myötä30.12.2019 09:15:11 EETTiedote

Radion uuden toimilupakauden käynnistyessä 1.1.2020 radiokanavien kuuluvuusalueisiin tulee merkittäviä muutoksia radiotaajuuksien vaihtuessa radiokanavalta toiselle. Uudet kuuluvuusalueet perustuvat Traficomin ja valtioneuvoston 15.11.2018 myöntämiin uusiin ohjelmistotoimilupiin. Muutokset koskevat vain osaa kaupallisia radiokanavia, eivätkä vaikuta esimerkiksi Ylen radiokanaviin.

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee23.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Digita tarjoaa antenni-tv-verkossaan maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. Maksu-tv-palveluja lähetetään jatkossa nykyisten tv-asemien lisäksi myös Fiskarsin, Haapaveden, Kerimäen, Kolin, Mikkelin, Pernajan, Vaasan ja Vuokatin tv-asemilta. Jatkossa HD-kanavien vastaanottoon ei tarvita erillistä antennia.