DNA aloittaa 5G-liittymien myynnin

DNA aloittaa 5G-liittymien myynnin yksityis- ja yritysasiakkaille. Alkuvuoden aikana DNA:n 5G-verkko tulee olemaan käytössä yli 20 paikkakunnalla.

DNA aloittaa 5G-liittymien myynnin

DNA tuo myyntiin 5G-liittymät yksityis- ja yritysasiakkailleen tästä päivästä lähtien. DNA:n 5G-liittymäkokonaisuus muodostuu puhelin- ja laajakaistaliittymistä.

Yksityisasiakkaille tuodaan myyntiin molempiin tuoteryhmiin edullisemmat 400 Mbit/s maksiminopeuden liittymät sekä vaativampaan käyttöön tarkoitetut 1000 Mbit/s liittymät. Kaikissa liittymissä on käyttömäärältään rajaton tiedonsiirto ja EU-datapaketit. Puhelinliittymissä myös puheluita ja viestejä on rajattomasti.

DNA:n uudet 5G-liittymät yksityisasiakkaille:

Käyttötarkoitus

Liittymä

Hinnoittelu*

Älypuhelimet

DNA Rajaton 5G 1000M

49,90 €/kk

DNA Rajaton 5G 400M

34,90 €/kk / 12kk (norm. 36,90 €/kk)

Laajakaistat

DNA Liikkuva 5G 1000M

44,90 €/kk

DNA Liikkuva 5G 400M

31,90 €/kk /12kk (norm. 34,90 €/kk)

*Liittymissä ei määräaikaisuutta.

Yritysasiakkaille DNA tuo myyntiin neljä 5G-liittymää. Matkapuhelinkäyttäjille tarkoitetut DNA Business Rajaton -liittymät 600Mbit/s- ja 1000Mbit/s-nopeuksilla sekä laajakaistakäyttöön DNA Liikkuva laajakaista yrityksille -liittymät 600Mbit/s- ja 1000Mbit/s-nopeuksilla. Kaikkiin yritysasiakkaiden 5G-liittymiin sisältyy rajaton datan käyttö Suomessa, Pohjolassa ja Baltiassa sekä EU-datapaketit.

Liittymät ovat saatavilla kaikissa DNA:n myyntikanavissa. Liittymälanseerauksen yhteydessä DNA tuo markkinoille 5G-laajakaistareittimen, koti- ja yrityskäyttöön soveltuvan Kotimokkula 5G WiFi H112:n. 5G-laitevalikoima laajenee kevään aikana.

- 5G-liittymien avulla asiakkaamme saavat käyttöönsä 5G:n korkeammat nopeudet ja alhaisemmat viiveet. 5G-tekniikan hyödyt korostuvat jatkuvasti, kun asiakkaat käyttävät yhä rikkaampia sisältöjä: videoiden resoluutiot kasvavat ja viivekriittinen nettipelaaminen lisääntyy, DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen kommentoi.

- Tällä hetkellä laadukkaiden 5G-päätelaiteiden tarjonta on vielä rajallinen, ja toisen sukupolven 5G-älypuhelimien julkistukset ovat vasta alkamassa. Vuosittaisessa matkaviestinalan tapahtumassa Barcelonassa helmikuun lopulla tullaan julkaisemaan useita kiinnostavia malleja. Otamme näitä myyntiin heti, kun laitevalmistajat pystyvät niitä toimittamaan, Pekka Väisänen jatkaa.

DNA:n 5G-verkko laajenee merkittävästi tänä vuonna

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Helsingissä, Vantaalla, Tampereella, Turussa ja Hyvinkäällä.

5G-verkon rakentaminen edellä mainituilla alueilla jatkuu, ja DNA laajentaa 5G-verkkoa ripeästi myös uusille paikkakunnille, sillä matkaviestinverkkoa on valmisteltu jo pitkään kohti 5G-aikakautta. Alkuvuoden aikana DNA:n 5G-verkko laajenee Espooseen, Ouluun, Jyväskylään, Lahteen, Kuopioon, Vaasaan, Hämeenlinnaan, Seinäjoelle, Raumalle, Poriin, Raisioon, Heinolaan, Nokialle, Pirkkalaan, Ylöjärvelle, Lempäälään, Sipooseen, Ruskoon ja Lietoon.

Tarjolla jo ennestään DNA Koti 5G -palvelu

DNA aloitti joulukuussa 2019 DNA Koti 5G -palvelun myynnin. DNA Koti 5G mahdollistaa huippunopean laajakaistapalvelun nopeustakuulla erityisesti pientaloille, joihin kuitua ei ole saatavissa tai sen rakentaminen on kallista. Palvelu on aluksi tarjolla pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Tämän vuoden aikana saatavuus laajenee DNA:n 5G-verkon rakentamisen myötä myös muille alueille.

DNA Koti 5G -palvelun hinnoittelu on erittäin kilpailukykyinen. 5G-nettiliittymä nopeustakuulla on alkaen 39,90€/kk sekä kokonaisuudessaan kotitalousvähennyskelpoinen käyttöönottopalvelu asennuksineen on yhteensä 495 euroa.

Vastaava palvelu tulee tarjolle myös DNA:n yritysasiakkaille alkuvuoden aikana laajentamaan huippunopeiden toimipisteyhteyksien saatavuutta. 5G-standardin IoT-palvelut, NB-IoT ja LTE-M, ovat jo yritysasiakkaiden saatavilla.

kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oyj, puh. 044 0400 168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA aloittaa 5G-liittymien myynnin
Alkuvuoden aikana DNA:n 5G-verkko tulee olemaan käytössä yli 20 paikkakunnalla.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Finns prefer to watch streaming services on a TV screen15.9.2020 11:51:59 EESTPress release

A TV screen is still the most popular choice for keeping up with the content in paid streaming services. This is what DNA’s Digital Lifestyle survey*) reveals. DNA Hubi device, based on the open Android ecosystem, combines various streaming services in one place and enables you to watch shows on the large TV screen you have at home in the best possible quality. The latest application compatible with DNA Hubi is the new streaming service Disney+, which was launched in Finland today.

Suomessa katsotaan suoratoistopalveluja mieluiten tv-ruudulta – uusi Disney+ televisioon myös DNA Hubi -laitteella15.9.2020 11:51:09 EESTTiedote

Televisioruutu on edelleen suosituin valinta, kun halutaan seurata maksullisten suoratoistopalvelujen tarjontaa. Tämä selviää DNA:n Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksesta. *) Avoimeen Android-ekosysteemiin perustuva DNA TV Hubi -palvelu kokoaa erilaiset suoratoistopalvelut yhteen paikkaan ja mahdollistaa ohjelmien katselun kodin isolta tv-ruudulta parhaalla mahdollisella laadulla. Uusimpana sovelluksena DNA Hubi -laitteelle on saatavissa tänään Suomessa aloittanut uusi suoratoistopalvelu Disney+.

DNA examined the level of digitalisation in Nordic municipalities — Finland has a way to go when compared to its Nordic neighbours10.9.2020 12:00:00 EESTPress release

DNA examined Nordic municipalities’ capacity to launch and deploy new digital services in the era of 5G connections. In a comparison of 60 municipalities, the Danish town Aalborg was the most digitally advanced of the compared locations. Tampere was the only Finnish municipality to reach the top 10, while Oulu and Helsinki reached the top 20.