DNA toimittaa laajakaistapalvelut Hoasin asuntoihin

DNA ja Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoas ovat sopineet DNA:n laajakaistapalvelujen toimittamisesta Hoasin asuntoihin pääkaupunkiseudulla. Asukkaiden käyttöön tulee DNA:n toimittama maksuton Hoasnet-laajakaista 200 Mbit/s nopeudella. DNA vastaa sopimuksen myötä myös kaikkiin huoneistoihin toimitettavista kaapelitelevisiopalveluista.

Sopimus kattaa Hoasin huoneistot pääkaupunkiseudulla, ja palvelun piiriin liitetään kaikkiaan noin 18 000 laajakaistakäyttöpistettä. Nykyisten kiinteistöjen lisäksi DNA toimittaa laajakaistan jatkossa myös Hoasin uusiin kohteisiin. Hoasnet on Hoasin asunnoissa käytettävä maksuton lisäpalvelu.

DNA:n toimittama Hoasnet tulee tarjolle ensimmäisenä Arabianrannassa sijaitseviin kolmeen kiinteistöön jo tämän vuoden marraskuun aikana. Loput kiinteistöt kytketään porrastetusti vuoden 2020 marraskuun loppuun mennessä.

”Nopeat laajakaistapalvelut ja monipuolinen viihdetarjonta ovat oleellinen osa myös opiskelijan asumisen viihtyvyyttä. Olemme todella tyytyväisiä päästessämme kehittämään tulevaisuuden asumisympäristöä yhdessä modernin kiinteistöalan toimijan Hoasin kanssa. Tehokas kuituyhteyksiin perustuva verkkomme varmistaa laajakaistapalvelujen laadun ja kapasiteetin pitkälle tulevaisuuteen”, kertoo myyntijohtaja Tiitus Ranta DNA:lta.

"Olemme iloisia päästessämme tukemaan opiskelijan hyvää arkea yhdessä DNA:n kanssa. Haluamme tarjota asukkaillemme mukavinta ja helpointa opiskeluajan asumista, ja korkeatasoiset laajakaistapalvelut ovat tärkeä osa tätä tavoitetta”, kertoo Hoasin kiinteistöjohtaja Kim Lindholm.

Huoneistoihin toimitettava Hoasnet on perusnopeudeltaan 200-megabittinen DNA Netti, johon asukkaat voivat halutessaan tilata valitsemiaan lisänopeuksia aina 1 000 Mbit/s eli gigaan saakka.

”Opiskelijakodeissa on käytössä yhä useampia samanaikaisesti nettiä hyödyntäviä laitteita. Niiden ja ylipäänsä verkkopalvelujen käyttökokemus on suoraan sidoksissa nettiyhteyden laatuun ja nopeuteen. Tiedämme myös omien tutkimustemme perusteella, että tv-palveluita seurataan muun liikkuvan kuvan tapaan erityisesti tässä ikäryhmässä muita huomattavasti useammin laajakaistan ylitse, joten netin nopeus on oleellinen tekijä asukkaan arjessa”, Tiitus Ranta toteaa.

Asukkaille ovat tarjolla kaikki DNA:n uuden ajan tv-palvelut, joita voi käyttää sekä kotona että mobiilisti. Huoneistoihin toimitetaan DNA:n kaapeliverkon vapaasti vastaanotettavat peruskanavat maksutta. Lisäksi asukkaat voivat tilata haluamiaan ohjelmasisältöjä ja hankkia käyttöönsä DNA TV Hubin, joka yhdistää netin, television, suoratoistopalvelut ja muut sovellukset yhdeksi helpoksi kokonaisuudeksi.

Huoneistoihin toimitetaan tarkempaa tietoa palvelujen käyttöönotosta suunnittelun ja kytkentöjen edetessä.

myyntijohtaja Tiitus Ranta, DNA Oyj, puh. 044 044 5045, tiitus.ranta@dna.fi
kiinteistöjohtaja Kim Lindholm, Hoas, puh 050 323 2937, kim.lindholm@hoas.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Hoas on yleishyödyllinen säätiö, joka vuokraa, rakennuttaa ja ylläpitää asuntoja pääkaupunkiseudulla peruskoulun jälkeisissä oppilaitoksissa opiskeleville, tutkintoaan päätoimisesti suorittaville opiskelijoille. Asuntoja Hoasilla on tällä hetkellä yli 9 700 kpl ja asukkaita noin 19 000. www.hoas.fi

DNA’s broadband and TV services to Pikipruukki residential houses in Vaasa19.11.2019 10:36:24 EETPress release

The telecommunication operator DNA and Kiinteistö Oy Pikipruukki have agreed on the delivery of DNA’s broadband and TV services to Pikipruukki residential houses in Vaasa. The agreement covers approximately 3,600 apartments. Planning work has been started and the network construction work required to connect Pikipruukki residential houses to DNA’s network will continue until next autumn, with all the apartments being connected to DNA’s network in early 2021.

DNA levererar bredbands- och tv-tjänster till Pikipruukkis bostadshus i Vasa19.11.2019 10:35:05 EETTiedote

Teleoperatören DNA och Fastighets Ab Pikipruukki har slutit avtal om att leverera DNA:s bredbands- och tv-tjänster till Pikipruukkis bostadshus i Vasa. Avtalet omfattar cirka 3 600 lägenheter. Planeringsarbetet pågår och utbyggnaden av nätverket för att ansluta Pikipruukkis bostadshus till DNA:s nätverk fortsätter under hösten. Alla lägenheter kommer att vara anslutna till DNA:s nätverk vid årets början 2021.