DNA tuo Suomen ainoana virallisena jälleenmyyjänä myyntiin odotetun Xiaomi Mi 11 Ultra 5G -puhelimen – vain hyvin rajattu erä saataville

DNA tuo Suomen ainoana virallisena jälleenmyyjänä Xiaomin Mi 11 Ultra 5G -puhelimen myyntiin maanantaina 17.5. kello 9.00. Odotettua uutuuslaitetta tulee saataville vain hyvin rajattu erä.

DNA tuo maanantaina 17.5. ennakkomyyntiin paljon kysyntää herättäneen Xiaomi Mi 11 Ultra 5G -lippulaivapuhelimen. Puhelinta tulee saataville DNA:n nettikauppaan mustana ja valkoisena yhteensä vain 40 kappaletta.

"Xiaomi Mi 11 Ultra 5G täydentää DNA:n laajaa 5G-puhelinvalikoimaa. Uutuuslaitteellaan Xiaomi haastaa väkevästi muut Android-valmistajat tehokkaimpien lippulaivalaitteiden kategoriassa. On ollut hienoa nähdä, minkälaisen vastaanoton Mi 11 Ultra 5G on saanut jo ennen kuin Suomen myynninaloituksesta kerrottiin mitään", kommentoi DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA aloitti Xiaomi-älypuhelinten myynnin ensimmäisenä virallisena jälleenmyyjänä Suomessa kesäkuussa 2018. DNA:n myyntikanavat mukaan lukien noin 60 DNA Kauppaa ovat tuoneet Xiaomin tuotteet saataville ympäri Suomen. DNA:n asiantuntijoiden avulla monipuolisiin laitteisiin tutustuminen on ollut helppoa. Xiaomi-valikoima DNA:lla on laajentunut puhelinten lisäksi myös sähköpotkulautoihin ja robotti-imureihin, mistä näyttää tulevan vuoden 2021 hittituotteita.

Älypuhelimissa Xiaomi on kasvanut maailman kolmanneksi suurimmaksi valmistajaksi Samsungin ja Applen jälkeen.* Suomessa Xiaomi on tullut tunnetuksi hinta-laatusuhteestaan ja kilpailukykyisestä hinnoitelluistaan erityisesti 5G-puhelimissa.

”Xiaomi Mi 11 Ultra 5G kuuluu lippulaivavalikoiman ehdottomaan kärkeen. Olemme äärimmäisen tyytyväisiä voidessamme esitellä suomalaisille yhdessä DNA:n kanssa johtavan kameravertailija DXOMARKin parhaaksi kamerapuhelimeksi valitseman Mi 11 Ultra 5G -puhelimen”, kertoo Xiaomi Suomen myyntijohtaja Paavo Saarinen.

Ennakkomyynti alkaa DNA:lla maanantaina 17.5. kello 9.00 ja laitteet toimitetaan ennakkotilaajille toukokuun loppuun mennessä.

* Lähde: Canalys Smartphone Analys huhtikuu 2021

Lisätietoja medialle

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2020 oli 934 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

What if storm Vieno cuts off the Internet connection? DNA’s expert explains how the network is protected – and what you shouldn’t do in case you lose your Internet connection15.6.2021 10:45:00 EEST | Press release

Storm Vieno is expected to hit most of Finland in the next few days. Gale force winds will increase the risk of power cuts, as the storm may result in trees falling over power lines. But what exactly will happen if this occurs and a consumer notices that their smart device has lost the network connection? DNA provides a unique behind-the-scenes view of its network control centre where preparations are underway to make sure that the Internet works in Finland at a time of crisis.

Entä jos Vieno-myrsky katkaisee netin? DNA:n asiantuntija kertoo, miten verkko on turvattu – ja mitä ei kannata tehdä, jos netti katkeaa15.6.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Vieno-myrsky pyyhkii Suomen yli tänään. Puuskainen tuuli lisää sähkökatkoksien riskiä, kun myrsky voi kaataa puita sähkölinjojen päälle. Mutta mitä tarkalleen ottaen tapahtuu, jos näin käy ja kuluttaja huomaa älylaitteensa verkkoyhteyden olevan poikki? DNA tarjoaa harvinaisen katsauksen verkkonsa valvomoon, jossa varmistetaan suomalaisten netin toimivuus myös kriisin hetkellä.

DNA personnel do not need to return to the office, and few intend to do so – "It is clear that work independent of place is here to stay"14.6.2021 14:33:39 EEST | Press release

A flexible way of working, regardless of place and time, has been one of DNA's success stories since 2012. However, no one was prepared for the full-flexed remote working caused by the coronavirus pandemic. Now the lessons of the exceptional year are being used to take the flexible work culture even further. DNA has listened to its personnel through regular surveys, and now pays special attention to tools and systems, premises and safety, managerial work and leadership, and well-being and a sense of community.

Liperi, Tohmajärvi ja Rääkkylä saavat kattavan 5G-verkon – DNA:n ja Telian Yhteisverkon rakennus alueilla alkaa14.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama yhtiö Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Kolmivuotinen rakennusprojekti käynnistyi Varkaudesta maaliskuussa 2021 ja jatkuu nyt kesä–heinäkuussa Liperissä, Tohmajärvellä ja Rääkkylässä. Uuden 5G-verkon myötä myös alueen 4G-verkon kapasiteetti moninkertaistuu.

DNA:n henkilöstön ei tarvitse palata toimistolle, ja vain harva aikookaan – ”On selvää, että paikasta riippumaton työnteko on tullut jäädäkseen”14.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Joustava ja mutkaton tapa tehdä töitä paikasta ja ajasta riippumatta on ollut yksi DNA:n menestystarinoista jo vuodesta 2012 lähtien. Koronapandemian aiheuttamaan täysmääräiseen etätyöhön ei kuitenkaan kukaan osannut varautua. Nyt poikkeusajan oppeja hyödynnetään mutkattoman työkulttuurin viemisessä entistäkin pidemmälle. DNA on kuunnellut henkilöstöään säännöllisten kyselyiden avulla, ja kiinnittää nyt erityistä huomiota työvälineisiin ja -järjestelmiin, toimitiloihin ja turvallisuuteen, esihenkilötyöhön ja johtamiseen sekä hyvinvointiin ja yhteisöllisyyteen.

Pieksämäki saa kattavan 5G-verkon – DNA:n ja Telian Yhteisverkon rakennus alueella alkaa9.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Yhteisverkko Oy on rakentanut vuodesta 2015 alkaen matkaviestinverkkoa kummankin yhtiön puolesta Itä- ja Pohjois-Suomeen, ja tammikuussa 2021 DNA ja Telia sopivat verkonrakennusyhteistyönsä laajentamisesta. Nyt DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) aloittaa verkon maantieteellisen laajentamisen rakentamalla Pieksämäelle kattavan 5G-verkon sekä moninkertaistamalla myös alueen 4G-kapasiteetin.

DNA:n 5G laajentui Lohjalle – rakentamista ohjaa verkkodata4.6.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkko on nyt avattu usean tukiaseman voimin Lohjalle, ja alueen rakentaminen jatkuu vielä kesäkuunkin aikana. Kaikkiaan verkon väestöpeitto kattaa jo 42 % suomalaisista, eli noin 2,3 miljoonaa ihmistä, yhteensä 103 eri paikkakunnalla. Tuoreimmat verkon piirin kytketyt paikkakunnat ovat Lohjan lisäksi Janakkala, Kankaanpää, Kokemäki ja Kristiinankaupunki. Laajentumista ohjaa valmiiden suunnitelmien lisäksi verkkodata.