DNA:n marraskuun 2021 myydyimmät puhelimet ja älykellot – lähes kaikki puhelimista 5G-mallisia

DNA:n marraskuun myydyimpien puhelimien ja kellojen listassa korostuivat kyseiseen kuukauteen osuvat kampanjat, kuten Singles Day ja etenkin Black Friday. Kaikki kampanjat olivat DNA:lla odotetusti vilkkaita myynniltään. DNA on panostanut suosikkituotteiden saatavuuden varmistamiseen kampanjoiden lisäksi myös joulun alla.

”Tarjouskampanjoiden jälkeen katseet kohdistuvat jo joululahjahankintoihin. Varmasti monet tämän vuoden uutuuslaitteet sekä lisätarvikkeet löytävät tiensä kuusen alle. Nämä joulun suosikkilahjat – etenkin puhelimet – ovat yhä suuremmassa roolissa myös digitalisoituvassa yhteiskunnassamme, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta hankkia niitä. Lahjoitammekin 30.11.–15.12. välisenä aikana jokaisesta DNA Kauppaan tuodusta vanhasta puhelimesta viisi euroa Hope ry:n uusiin puhelinhankintoihin. Näin voimme asiakkaiden kanssa yhdessä tukea myös joulun alla digitaalisen yhdenvertaisuuden toteutumista Suomessa sekä kierrättää puhelimista saatava arvokas raaka-aine uusiokäyttöön”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA:n myydyimmän puhelimen paikalla jatkoi Samsung Galaxy A52s 5G. Kiivaasta Black Friday -tarjoustuotteiden myynnistä huolimatta listalle nousi myös useita iPhone 13 -sarjan uutuusmalleja, joiden saatavuustilanne on hiljalleen parantunut. Samsungin ja Applen lisäksi listalla nähdään OnePlussan, Xiaomin ja Sonyn 5G-malleja: OnePlus Nord CE 5G (sijalla 3), Xiaomi Redmi Note 10 5G (sijalla 10) ja Sony Xperia 10 III 5G (sijalla 15).

”DNA:n marraskuun myydyimpien puhelinten listalla on nähtävissä jälleen 5G-puhelinten suosion kasvu – listalla jo lähes kaikki puhelimista ovat 5G-mallisia. Kasvua siivittää myös DNA:n 5G-peiton nopea kasvu, sillä tällä hetkellä DNA:n 5G-verkon alueella asuu jo 3 miljoonaa suomalaista”, kertoo Aavikko.

DNA:n marraskuun myydyintä älykelloa, Huawei Watch GT 2, on kiitelty erityisesti hinta-laatusuhteestaan sisältäen monipuolisesti aktiivisuuden ja unen seurannan ominaisuuksia. Kakkospaikalle nousi Apple Watch Series 7 ja listan kolmantena löytyi lokakuun ykköspaikalla nähty Honor Band 6 -aktiivisuusranneke.

”Tänäkin jouluna DNA:n laajasta valikoimasta löytyy erilaisiin tarpeesiin soveltuvia älykelloja, aktiivisuusrannekkeita, puhelimia ja lisätarvikkeita. Alkava kuukausi tarjoaa lisäksi uusia tuotelanseerauksia. Esimerkiksi Huawein uuden GT 3 -sarjan älykellot saapuvat DNA:lle joulukuun aikana. Suosituimpien mallien osalta saatavuustilanteet kuitenkin elävät. Varmistaakseen kuusen alle toivotut lahjat, kannattaa edelleen olla hyvissä ajoin liikkeellä”, Aavikko täsmentää.

Lue lisää joulun Kierrätä ja auta -kampanjasta.

DNA toimittaa viimeistään maanantaina 20.12.2021 DNA Nettikaupasta heti saatavilla olevat tuotteet perille jouluaattoon mennessä.

DNA:n myydyimmät puhelimet marraskuussa 2021

1. (1.) Samsung Galaxy A52s 5G *)
2. (8.) Samsung Galaxy A12
3. (3.) OnePlus Nord CE 5G *)
4. (-) Samsung Galaxy A03s
5. (6.) Apple iPhone 12 5G *)
6. (2.) Samsung Galaxy A32 5G *)
7. (12.) Apple iPhone 13 Pro Max 5G *)
8. (10.) Samsung Galaxy A22 5G *)
9. (11.) Apple iPhone 13 Pro 5G *)
10. (15.) Xiaomi Redmi Note 10 5G *)
11. (-) Apple iPhone 12 Pro 5G *)
12. (13.) Apple iPhone 13 5G *)
13. (-) Samsung Galaxy S20 FE 5G *)
14. (9.) Apple iPhone 12 mini 5G *)
15. (-) Sony Xperia 10 III 5G *)

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) 5G-puhelin

DNA:n myydyimmät älykellot ja aktiivisuusrannekkeet marraskuussa 2021

1. (2.) Huawei Watch GT 2
2. (6.) Apple Watch Series 7 GPS
3. (1.) Honor Band 6 *)
4. (5.) Huawei Watch Fit *)
5. (-) Honor Magic Watch 2
6. (7.) Apple Watch Series 7 GPS+Cellular
7. (4.) Honor Band 5 *)
8. (9.) Apple Watch SE GPS
9. (10.) Garmin Fenix 6 Pro
10. (-) Suunto 7
11. (-) Garmin Vivoactive 4
12. (-) Suunto 9
13. (13.) Samsung Galaxy Watch4 4G
14. (15.) Apple Watch Series 3 GPS
15. (-) Samsung Galaxy Watch4 Classic 4G

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) Aktiivisuusranneke

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet ja älykellot -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Lisäksi DNA julkaisee myydyimmät tietokoneet -seurannan jokaisen kvartaalin lopussa samassa yhteydessä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät täältä.

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2020 oli 934 miljoonaa euroa. DNA:lla on 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Pohjolan piilaakson kattavan 5G-verkon rakennus jatkuu – tällaisia hyötyjä uusi nopea verkko tuo Oulun ja Kempeleen alueelle16.8.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta kattavaa 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Verkon rakennustyöt Oulussa aloitettiin joulukuussa 2021. Nyt työ jatkuu syys–lokakuussa aiempaa laajemmalla alueella. Uuden verkon rakentaminen parantaa samalla 4G-yhteyksiä Oulun ja Kempeleen alueella. Nokian tukiasemien suunnittelu ja tuotanto ovat vahvasti kytköksissä Ouluun.

Tutkimus selvitti mobiiliverkkojen nopeudet 8 kaupungissa – katso tulokset!10.8.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n liittymällä saavutettiin suurin keskimääräinen latausnopeus seitsemässä kaupungissa kahdeksasta Omnitele Oy:n tuoreessa mittauksessa. Tiedonsiirtonopeuksia vertailtiin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Porissa. 5G-verkkojen yleistyttyä kaikkien operaattoreiden mitatut keskimääräiset tiedonsiirtonopeudet olivat myös kansainvälisesti vertailtuna erittäin hyvällä tasolla.

Yhteisverkon 5G laajenee Imatralle – Kaupungin edustaja: ”Hyvät yhteydet ovat tärkeitä imatralaisille ja paikallisille yrittäjille”2.8.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta kattavaa 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Elokuussa rakentaminen jatkuu Imatralla. Laadukkaammista yhteyksistä hyötyvät niin asukkaat, lomailijat kuin yritykset. 5G-verkon rakentaminen parantaa myös Imatran 4G-yhteyksiä.

DNA’s annual School Survey reveals various phenomena relating to how children get and use phones. This year’s survey shows, among other things, that parents of children in various age groups are concerned about the extent to which they should restrict and monitor their children’s use of digital devices, what content is appropriate for their children and how much screen time they should be allowed. According to Vilhelmiina Wahlbeck, SVP, Communications, Sustainability & Brand Development at DNA, the key is to spend time with your children to teach them. It is adults’ responsibility to lead children safely into the digital world.