DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot heinäkuussa 2022

DNA:n heinäkuun myydyimpien puhelimien TOP 15 -listaa pitää hallussaan neljä laitemerkkiä – Samsung, Apple, Xiaomi ja OnePlus. Älykellojen ja -rannekkeiden TOP 15 -listalle ylsi kuusi merkkiä ja kärkipaikkaa pitää Huawei. Koulujen alku nostaa edullisemman pään puhelinmalleja listasijoituksissa samalla, kun myös lippulaivamallien kysyntä on ollut vilkasta.

DNA:n heinäkuun myydyimpien puhelimien TOP 15 -listalla on kuusi Applen, viisi Samsungin, kaksi Xiaomin ja kaksi OnePlus-merkin puhelinmallia.

Heinäkuun listaykköseksi nousi kolme sijaa ylöspäin loikannut Samsungin Galaxy A22 5G -malli. Kärkikolmikon toinen sija menee myös Samsungille, Galaxy A52s 5G -mallin kavutessa toiseksi, kun kolmannelle sijalle ylsi viime kuun myydyin puhelin, Apple iPhone 13 5G.

Kesäkuukaudet ovat olleet puhelinten myynnin osalta vilkkaita kuukausia sekä DNA Kaupoissa että DNA:n nettikaupassa. Kysyttyjen lippulaivapuhelimien lisäksi kysyntään on vaikuttanut selkeästi myös koulujen alku, kun myös edullisemman pään puhelimet ovat olleet kysyttyjä.

”Loppukesä on sopivaa aikaa perheille harjoitella puhelimenkäyttöä ja yhteisiä pelisääntöjä yhdessä aloittelevan koululaisen kanssa ennen koulujen alkua. Ensimmäinen puhelin hankitaan lapselle etenkin perheen sisäisen yhteydenpidon helpottamiseksi ja sen valinnassa kiinnitetään huomiota erityisesti hintaan ja helppokäyttöisyyteen. Lisäksi puhelinmallin tulee olla koululaisen käteen ja käyttöön sopiva sekä tietysti täyttää käyttäjänsä toiveet mahdollisimman hyvin”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja, Sami Aavikko.

Älykellojen kysyntä yhä kasvussa – uutuustuote kiinnostaa kuluttajia

Kesäkuussa DNA:lle myyntiin tulleiden Xplora-kellopuhelinten kysyntä on ollut kesän aikana tasaisessa kasvussa, kun kuluttajien tietoisuus tuotteen saatavuudesta DNA:lla on laajentunut. Tuotteeseen on käyty tutustumassa ahkerasti DNA Kaupoissa ja onkin odotettavaa, että kellopuhelinten kysynnän piikki on elokuun alussa juuri ennen koulujen alkua.

”Kellopuhelimet ovat oiva valinta ekaluokkalaiselle, kun yhteydenpitoa voidaan ensin harjoitella laitteella, jolla voidaan ainoastaan soittaa ja vastaanottaa puheluita sekä lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä. Tämä voi olla hyvä vaihtoehto ennen ensimmäisen älypuhelimen hankkimista”, Aavikko kertoo.

Aurinkoinen ja lämmin kesä on innostanut myös kuntoiluun kannustavien älykellojen sekä aktiivisuusrannekkeiden hankintaan. Pitkän akunkeston ja monipuoliset kuntoiluominaisuudet tarjoavat Huawein sekä Honorin kello- ja rannekemallit ovat nostaneet sijoituksiaan listalla. Ensimmäiselle sijalle loikkaakin Huawein Watch Fit -älykello.

”On nähtävissä, että usein kuluttajien ensimmäinen hankkima puettava älylaite on edullisempi aktiivisuusranneke, joka viimeistään muutaman vuoden käytön jälkeen päivitetään monipuolisempaan älykelloon. Päivityksiä tehdään usein malleihin, joissa on hyvinvoinnin seurantaominaisuuksien lisäksi esimerkiksi arkea entisestään helpottavan eSIM-ominaisuuden tuomat mahdollisuudet. Päivittäisen aktiivisuuden, unenlaadun sekä urheilusuoritusten seurannasta tulee helposti pysyvä hyvinvointiin kannustava rutiini”, Aavikko toteaa.

DNA:n TOP 15 myydyimmät puhelimet heinäkuu 2022

1. (4.) Samsung Galaxy A22 5G
    2. (6.) Samsung Galaxy A52s 5G
    3. (1.) Apple iPhone 13 5G
    4. (12.) Xiaomi Redmi Note 10 5G
    5. (2.) Xiaomi Redmi 9C NFC *)
    6. (8.) Apple iPhone 13 Pro 5G
    7. (11.) Apple iPhone 11 *)
    8. (10.) Apple iPhone 12 5G
    9. (9.) Apple iPhone 13 Pro Max 5G
    10. (3.) Samsung Galaxy A13 *)
    11. (-) Samsung Galaxy A53 5G
    12. (5.) Samsung Galaxy S21 FE 5G
    13. (14.) OnePlus Nord CE 2 5G
    14. (-) Apple iPhone 13 mini 5G
    15. (13.) OnePlus 9 5G

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.

*) 4G-puhelin. Muut listalla olevat puhelimet ovat 5G-puhelimia.

DNA:n TOP 15 myydyimmät älykellot ja -rannekkeet heinäkuu 2022

1. (-) Huawei Watch Fit
    2. (1.) Apple Watch Series 7 GPS
    3. (3.) Apple Watch SE GPS
    4. (4.) Samsung Galaxy Watch4 4G
    5. (-) Honor Band 5 *)
    6. (4.) Samsung Galaxy Watch4 BT
    7. (11.) Xplora X5 Play
    8. (12.) Huawei Watch GT 3
    9. (2.) Apple Watch Series 7 GPS+Cellular
    10. (10.) Xplora XGO2
    11. (6.) Apple Watch SE GPS+Cellular
    12. (14.) Honor Band 6 *)
    13. (5.) OnePlus Watch
    14. (-) Samsung Galaxy Watch4 Classic 4G
    15. (8.) Huawei Band 6 *)

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.

*) Aktiivisuusranneke

Lisätietoja medialle / More information:

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Corporate Communications, tel.+358 44 044 8000, communications@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu noin 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2021 oli 956 miljoonaa euroa. DNA:lla on 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:n käyttämä 5G-verkko yltää nyt Etelä-Karjalassa liki joka kolkkaan11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n käyttämän 5G-verkon rakennustyöt Etelä-Karjalassa ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.

DNA’s 5G network now reaches almost every corner of South Karelia11.4.2024 09:55:00 EEST | Press release

DNA’s 5G network in South Karelia now reaches nearly all parts of the region, and coverage of the population is approaching 100% based on residents’ location. At the national level, however, there are still regional variations in coverage, which is why the network is constantly being improved. In particular, DNA’s goal is to reinforce and increase geographic coverage. The 5G network has a theoretical coverage of around 96% of Finland’s population in more than 250 localities. The construction of 5G infrastructure also improves 4G connections.