DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot heinäkuussa 2022

DNA:n heinäkuun myydyimpien puhelimien TOP 15 -listaa pitää hallussaan neljä laitemerkkiä – Samsung, Apple, Xiaomi ja OnePlus. Älykellojen ja -rannekkeiden TOP 15 -listalle ylsi kuusi merkkiä ja kärkipaikkaa pitää Huawei. Koulujen alku nostaa edullisemman pään puhelinmalleja listasijoituksissa samalla, kun myös lippulaivamallien kysyntä on ollut vilkasta.

DNA:n heinäkuun myydyimpien puhelimien TOP 15 -listalla on kuusi Applen, viisi Samsungin, kaksi Xiaomin ja kaksi OnePlus-merkin puhelinmallia.

Heinäkuun listaykköseksi nousi kolme sijaa ylöspäin loikannut Samsungin Galaxy A22 5G -malli. Kärkikolmikon toinen sija menee myös Samsungille, Galaxy A52s 5G -mallin kavutessa toiseksi, kun kolmannelle sijalle ylsi viime kuun myydyin puhelin, Apple iPhone 13 5G.

Kesäkuukaudet ovat olleet puhelinten myynnin osalta vilkkaita kuukausia sekä DNA Kaupoissa että DNA:n nettikaupassa. Kysyttyjen lippulaivapuhelimien lisäksi kysyntään on vaikuttanut selkeästi myös koulujen alku, kun myös edullisemman pään puhelimet ovat olleet kysyttyjä.

”Loppukesä on sopivaa aikaa perheille harjoitella puhelimenkäyttöä ja yhteisiä pelisääntöjä yhdessä aloittelevan koululaisen kanssa ennen koulujen alkua. Ensimmäinen puhelin hankitaan lapselle etenkin perheen sisäisen yhteydenpidon helpottamiseksi ja sen valinnassa kiinnitetään huomiota erityisesti hintaan ja helppokäyttöisyyteen. Lisäksi puhelinmallin tulee olla koululaisen käteen ja käyttöön sopiva sekä tietysti täyttää käyttäjänsä toiveet mahdollisimman hyvin”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja, Sami Aavikko.

Älykellojen kysyntä yhä kasvussa – uutuustuote kiinnostaa kuluttajia

Kesäkuussa DNA:lle myyntiin tulleiden Xplora-kellopuhelinten kysyntä on ollut kesän aikana tasaisessa kasvussa, kun kuluttajien tietoisuus tuotteen saatavuudesta DNA:lla on laajentunut. Tuotteeseen on käyty tutustumassa ahkerasti DNA Kaupoissa ja onkin odotettavaa, että kellopuhelinten kysynnän piikki on elokuun alussa juuri ennen koulujen alkua.

”Kellopuhelimet ovat oiva valinta ekaluokkalaiselle, kun yhteydenpitoa voidaan ensin harjoitella laitteella, jolla voidaan ainoastaan soittaa ja vastaanottaa puheluita sekä lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä. Tämä voi olla hyvä vaihtoehto ennen ensimmäisen älypuhelimen hankkimista”, Aavikko kertoo.

Aurinkoinen ja lämmin kesä on innostanut myös kuntoiluun kannustavien älykellojen sekä aktiivisuusrannekkeiden hankintaan. Pitkän akunkeston ja monipuoliset kuntoiluominaisuudet tarjoavat Huawein sekä Honorin kello- ja rannekemallit ovat nostaneet sijoituksiaan listalla. Ensimmäiselle sijalle loikkaakin Huawein Watch Fit -älykello.

”On nähtävissä, että usein kuluttajien ensimmäinen hankkima puettava älylaite on edullisempi aktiivisuusranneke, joka viimeistään muutaman vuoden käytön jälkeen päivitetään monipuolisempaan älykelloon. Päivityksiä tehdään usein malleihin, joissa on hyvinvoinnin seurantaominaisuuksien lisäksi esimerkiksi arkea entisestään helpottavan eSIM-ominaisuuden tuomat mahdollisuudet. Päivittäisen aktiivisuuden, unenlaadun sekä urheilusuoritusten seurannasta tulee helposti pysyvä hyvinvointiin kannustava rutiini”, Aavikko toteaa.

DNA:n TOP 15 myydyimmät puhelimet heinäkuu 2022

1. (4.) Samsung Galaxy A22 5G
    2. (6.) Samsung Galaxy A52s 5G
    3. (1.) Apple iPhone 13 5G
    4. (12.) Xiaomi Redmi Note 10 5G
    5. (2.) Xiaomi Redmi 9C NFC *)
    6. (8.) Apple iPhone 13 Pro 5G
    7. (11.) Apple iPhone 11 *)
    8. (10.) Apple iPhone 12 5G
    9. (9.) Apple iPhone 13 Pro Max 5G
    10. (3.) Samsung Galaxy A13 *)
    11. (-) Samsung Galaxy A53 5G
    12. (5.) Samsung Galaxy S21 FE 5G
    13. (14.) OnePlus Nord CE 2 5G
    14. (-) Apple iPhone 13 mini 5G
    15. (13.) OnePlus 9 5G

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.

*) 4G-puhelin. Muut listalla olevat puhelimet ovat 5G-puhelimia.

DNA:n TOP 15 myydyimmät älykellot ja -rannekkeet heinäkuu 2022

1. (-) Huawei Watch Fit
    2. (1.) Apple Watch Series 7 GPS
    3. (3.) Apple Watch SE GPS
    4. (4.) Samsung Galaxy Watch4 4G
    5. (-) Honor Band 5 *)
    6. (4.) Samsung Galaxy Watch4 BT
    7. (11.) Xplora X5 Play
    8. (12.) Huawei Watch GT 3
    9. (2.) Apple Watch Series 7 GPS+Cellular
    10. (10.) Xplora XGO2
    11. (6.) Apple Watch SE GPS+Cellular
    12. (14.) Honor Band 6 *)
    13. (5.) OnePlus Watch
    14. (-) Samsung Galaxy Watch4 Classic 4G
    15. (8.) Huawei Band 6 *)

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.

*) Aktiivisuusranneke

Lisätietoja medialle / More information:

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Corporate Communications, tel.+358 44 044 8000, communications@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu noin 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2021 oli 956 miljoonaa euroa. DNA:lla on 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Tutkimus selvitti mobiiliverkkojen nopeudet 8 kaupungissa – katso tulokset!10.8.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n liittymällä saavutettiin suurin keskimääräinen latausnopeus seitsemässä kaupungissa kahdeksasta Omnitele Oy:n tuoreessa mittauksessa. Tiedonsiirtonopeuksia vertailtiin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Porissa. 5G-verkkojen yleistyttyä kaikkien operaattoreiden mitatut keskimääräiset tiedonsiirtonopeudet olivat myös kansainvälisesti vertailtuna erittäin hyvällä tasolla.

Yhteisverkon 5G laajenee Imatralle – Kaupungin edustaja: ”Hyvät yhteydet ovat tärkeitä imatralaisille ja paikallisille yrittäjille”2.8.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta kattavaa 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Elokuussa rakentaminen jatkuu Imatralla. Laadukkaammista yhteyksistä hyötyvät niin asukkaat, lomailijat kuin yritykset. 5G-verkon rakentaminen parantaa myös Imatran 4G-yhteyksiä.

DNA’s annual School Survey reveals various phenomena relating to how children get and use phones. This year’s survey shows, among other things, that parents of children in various age groups are concerned about the extent to which they should restrict and monitor their children’s use of digital devices, what content is appropriate for their children and how much screen time they should be allowed. According to Vilhelmiina Wahlbeck, SVP, Communications, Sustainability & Brand Development at DNA, the key is to spend time with your children to teach them. It is adults’ responsibility to lead children safely into the digital world.

DNA:n vuosittain teettämästä Koululaistutkimuksesta nousee esiin erilaisia lapsien puhelimen käyttöön ja hankintaan liittyviä ilmiöitä. Tämän vuoden tutkimuksesta selviää muun muassa, että digilaitteiden käytön rajoittaminen ja valvonta sekä sopiva sisältö ja ruutuaika pohdituttavat eri-ikäisten lasten vanhempia. DNA:n vastuullisuudesta, viestinnästä ja brändin kehityksestä vastaavan Vilhelmiina Wahlbeckin mukaan avainsana on yhdessä opettelu, sillä aikuisen tehtävä on johdattaa lapsi digimaailmaan.

An ICE contact may speed up the process of contacting your family in an emergency — how to set it up on your phone so that it can be used11.7.2022 09:00:00 EEST | Press release

Do you have a letter combination ICE written in front of a family member’s name in your phone’s address book? Perhaps you have thought that by marking the In Case of Emergency contact in this way, you make the work of authorities easier in an emergency where, for example, you are unconscious. Wrong — modern phones are so well protected that emergency personnel are not able to unlock your phone in order to access the contact data on your phone. Cedric Kamtsan, Vice President, Mobile Business at DNA, explains how to set up an ICE contact on your phone so that it can be viewed without unlocking.