DNA:n myydyimmät puhelimet lokakuussa 2017

DNA:n myydyimpien puhelimien lokakuun listalla kolmoisvoiton ottivat Huawein Honor-mallit. Applen molemmat iPhone 8 -uutuuspuhelimet nousivat Top 15 -listalle saman tien, vaikka uusimman iPhone X -mallin odotus on varmasti näkynyt iPhone 8:n myynnissä. Eniten yksittäisiä malleja listalla on Samsungilla.
Honor 9

Samsung sai DNA:n marraskuun Top 15 -listalle peräti kuusi puhelinmallia. Apple, Huawei ja Nokia ovat listalla jokainen kolmella puhelinmallilla.

”Uuden iPhone X -mallin viime perjantaina käynnistyneen ennakkomyynnin perusteella on selvä, että Applen menestysputki jatkuu massiivisena. Apple iPhone X on lähtenyt liikkeelle erittäin voimakkaasti, eikä hinta tunnu olevan mikään este Applen huippumallin myynnille”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Huaweista on tullut varsinainen kestosuosikki. Valmistajalla on hyvä valikoima myös edullisen hintaryhmän puhelimia, joten asiakkaat löytävät helposti kaikin puolin sopivan puhelimen omaan käyttöönsä. Nokia piti mukavasti pintansa isojen merkkien puristuksessa, joskin Nokia 5 ja 8 -mallit putosivat lokakuussa juuri ja juuri Top 15 -listan ulkopuolelle.

Käyttäjät ovat varsin merkkiuskollisia, mutta puhelinvalmistajat houkuttelevat asiakkaita myös parantamalla jatkuvasti jo pitkään puhelimissa perusominaisuutena olleita asioita kuten kameraa. Kamera on puhelimen teknisistä ominaisuuksista edelleen yksi tärkeimmistä vaihtosyistä, selviää DNA:n tekemästä tutkimuksesta, jossa kysyttiin puhelimeen vaihtoon liittyviä erilaisia tekijöitä.

”Kamera on ollut puhelimen ominaisuutena jo uskomattomat 15 vuotta, mutta yhä edelleen kuluttajat haluavat tarkoin tutkia kameran laatua puhelinta vaihtaessaan. Valmistajat panostavatkin paljon kameraominaisuuksiin ja brändäävät kameroitaan tekemällä yhteistyötä tunnettujen kameravalmistajien kanssa”, Aavikko kertoo.

DNA:n myydyimmät puhelimet lokakuussa 2017

1. (3.) Honor 8 *)
2. (13.) Honor 9 *)
3. (9.) Honor 8 Lite *)
4. (2.) Apple iPhone 7 *)
5. (4.) Samsung Galaxy J3 (2017) *)
6. (-) Apple iPhone 8 *)
7. (-) Samsung Galaxy S8 *)
8. (6.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
9. (7.) Nokia 3310
10. (1.) Nokia 6 *)
11. (12.) Samsung Galaxy A5 (2017) *)
12. (-) Samsung Galaxy J5 (2017) *)
13. (11.) Samsung Galaxy S7 *)
14. (8.) Nokia 3 *)
15. (-) Apple iPhone 8 Plus *)

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Honor 9
Apple iPhone 8

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.